Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 25

Temat: Modyfikacja wydechu

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar AlfaLorenzo
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Toruń
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA 170km, poprzednio Alfa159, 2.2 JTS
    Postów
    309

    Domyślnie Modyfikacja wydechu

    Witam,

    chciałbym zmodyfikować nieco mój wydech w giulietcie (1.4 MA, 170 km), aktualnie zamontowany dedykowany tłumik końcowy ULTER 100-313/101RS. Dźwięk podobny do fabrycznego, delikatny bas na zimnym silniku.
    W oparciu o to co jest chciałbym ten dźwięk nieco zmodyfikować, wymiana wszystkiego np. na zestaw ragazzona odpada. Myślałem raczej o modyfikacji tłumika środkowego, ale tu za dużo poszaleć nie można Z samego ultera rury środkowej nie znalazłem, dostępna jest u konkurencji - pytanie czy to będzie ze sobą grać Czy zlecić zrobienie czegoś podobnego fachowcowi?
    http://shop.alfisti.net/Tuning-Styli...ipe::4792.html

    Na youtubie jest kilka fajnych "projektów" z Ulterem. Ktoś robił coś więcej mając już zamontowany tłumik ULTERa?

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Giulietta'13, Spider V6'99
    Postów
    9,997

    Domyślnie

    na próbę mógłbyś wstawić przelot zamiast środkowego. wg moich informacji rura z wersji 2.0JTDM pasuje początek od strony silnika i przebieg, tylko na końcu od strony tłumika musisz sobie zrobić przeróbkę bo w 1.4 łączenie było bliżej silnika/rura krótsza. Sprawdź, bo może mając ultera który pewnie jest dostosowany do wszystkich wersji silnikowych (łącznie z 2.0) może być tak, że masz jakiś adapter i go tylko odkręcisz i połączysz. Takie rury z 2.0 to praktycznie za darmo wlepiają handlarze (nikt tego nie chce), nawet sam mam taką, dostałem z tłumikiem od 2.0 (wymieniałem na podwójny u siebie). Rury jednak nie montowałem - auto żony nie zaakceptowała by nic głośniej, zgodziła się na 2 rury z tyłu i to po długich negocjacjach
    Proszę, nie wysyłajcie mi wiadomości prywatnych jeśli to nie jest absolutnie konieczne, i nie jest to bezpośrednia sprawa tylko pomiędzy nami - np. interes.

    To jest forum. Pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym.

    Szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową bo ta jest beznadziejna (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>).

    Przy autach jedyne prace jakie biorę to przy okazji zakupu u mnie radia z AA/ACP, a tu rozmowę zaczynamy od 3k(przedlift bez nav) do ~10kPLN (radio polift/touch/licznik/HVAC).

  3. #3
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar Hon3y
    Dołączył
    02 2018
    Auto
    Giulietta
    Postów
    21

    Domyślnie

    Ja wycialem całkowicie środkowy tłumik mając ultera i szczerze wiele się nie zmieniło jest trochę glosniej, niestety nie mam aktualnie żadnego filmiku dopiero za jakieś 3 tygodnie będę mógł coś nagrać.
    Ogólnie przymierzam się powoli do zrobienia przelotu na jednej środkowej puszce A tył to będą rury z końcówkami.

    Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka

  4. #4
    Użytkownik Świeżak Avatar lookash
    Dołączył
    04 2018
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB 120KM
    Postów
    136

    Domyślnie

    Właśnie jestem w temacie bo będę wymieniał u mnie tłumik pojedynczy na podwójny diesla.
    Chodzi mi właśnie po głowie modyfikacja środkowego, a właściwie wycięcie. Ale nie jestem pewien czy nie będzie za głośno. I tutaj zamierzam zrobic następujący myk. Tłumik końcowy przerobic tak aby pasował do obecnej rury środkowej - zapewne mechanik dospawa kawałek rury do tej z tłumika końcowego z odpowiednia redukcją. Nie wiem jak w 1.4 MA, ale w 1.4 TB rura środkowa ma mniejszą średnicę niż w dieslu 2.0 i QV/Veloce.
    Obecną rurę środkową z tłumikiem zostawię w garażu, a w jej miejsce zamontuję tą z diesla 1.6 - jej średnica jest taka sama jaka w benzynie 1.4 TB, ale fabrycznie nie ma środkowego tłumika. Może i troche to kombinowane bo możnaby przecież jedynie uciąć tłumik w mojej i wspawać rurę, ale za to będę miał prostą możliwość powrotu do oryginału.

    Co do dźwięku to szukałem po youtubie i wklejam poniżej to co znalazłem (w większości ludzie wstawiaja rure Raggazona ale to nadal po prostu rura i jakoś nie w głowie mi dawanie za to 600zł):
    https://youtu.be/5B8K2VVtC88?list=PL...avj72ETeJkJJHv

    https://youtu.be/uAyCB0wPA9s?list=PL...avj72ETeJkJJHv

    https://youtu.be/WSrEybqIFxk?list=PL...avj72ETeJkJJHv
    Ostatnio edytowane przez lookash ; 04-11-2018 o 19:46

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar AlfaLorenzo
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Toruń
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA 170km, poprzednio Alfa159, 2.2 JTS
    Postów
    309

    Domyślnie

    Cieszę się, że nie tylko ja o tym myślę
    Za parę dni auto ląduje u mechanika więc przy okazji zajmiemy się wydechem. Zastanawiałem się właśnie nad rurą z diesla gdzie nie ma środkowego, bo tego sporo na allegro, ale nie wiem czy nie taniej będzie po prostu kawałek rury a nie całą. Za ragazzona podziękowałem ze względu na cenę... za kawałek rury No chyba, że zależałoby mi na lustrzanym odbiciu
    Jakoś strasznie głośniej nie będzie więc wydaje mi się, że mając już ultera "tanim" kosztem podbijemy ten dźwięk.
    A te filmiki z youtube tylko mnie utwierdzają w przekonaniu, że warto [MENTION=78485]lookash[/MENTION] dzięki! Na te akurat nie trafiłem.
    Będzie zamontowane to wrzucę nagranie.

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Giulietta'13, Spider V6'99
    Postów
    9,997

    Domyślnie

    [MENTION=19094]lookas[/MENTION]z tb i ma maja idento wydech z tego co pamietam. z 1.6 bodajze rura srodkowa nie pasuje do laczenie od strony silnika 1.4. do 1.4 mozna za to wstawic calosc z 2.0 bez zadnych przeróbek - to info od jednego z forumowiczow ktory tak zrobil. laczenie przy silniku jest take jak w 1.4. czyli jesli chcesz probowac to nie przerabiaj jeszcze ostatniego tlumika, zaloz calosc z 2.0 i zobaczysz jak to gada. jesli bedzie za glisno to najwyzej zalozysz z powrotem srodek z 1.4 i dospawasz adapter dopasowujacy do tylnego z 2.0

  7. #7
    Użytkownik Świeżak Avatar lookash
    Dołączył
    04 2018
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB 120KM
    Postów
    136

    Domyślnie

    @epsonix no właśnie wydaje mi się, że będzie pasowało. A takie info bazuje na stronie Raggazona. U nich rura środkowa jest w dwóch wersjach:

    Pierwsza (od 50 do 54 mm):
    Alfa Romeo - Giulietta(940) - 1.4TB (125kW) 2010>>,
    Alfa Romeo - Giulietta(940) - 1.4TB (88kW) 2010>>,
    Alfa Romeo - Giulietta(940) - 1.6JTDm2 (77kW) 2010>>,
    Alfa Romeo - Giulietta(940) - 1.4TB (77kW) 2012>>,
    Alfa Romeo - Giulietta(940) - 1.4TB GPL (88kW) 2012>>,
    Alfa Romeo - Giulietta(940) - 1.4TB (110kW) Sprint 2014>>,
    Alfa Romeo - Giulietta(940) - 1.6JTDm2 (88kW) 2015>>.
    http://www.ragazzon.pl/p/339/141/tlu...o-katalog.html

    Druga 60mm
    Alfa Romeo - Giulietta(940) - 1750TB (172,5kW) 2010>>,
    Alfa Romeo - Giulietta(940) - 2.0JTDm2 (103 / 125kW) 2010>>2013,
    Alfa Romeo - Giulietta(940) - 1750TB (177kW) 2014>>.
    http://www.ragazzon.pl/p/347/153/tlu...o-katalog.html

    Ogólnie wiem, że najłatwiej byłoby właśnie wpakować rurę od 2.0 i nie robić żadnych przeróbek, ale ma ona większą średnicę, co poluźni cały wydech, a to chyba nie jest dobrym pomysłem bez zmiany reszty układu i oprogramowania.

    Swoją drogą jeszcze niedawno bez namysłu wrzucałbym coś takiego do auta, ale obecnie mam kilkudniowego syna i nie chciałbym, żebym razem z ładniejszym brzmieniem uzyskał efekt płaczącego dziecka

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Giulietta'13, Spider V6'99
    Postów
    9,997

    Domyślnie

    looknąłem z ciekawości do ePera i rura z 1.6 ma na obu końcach te same numery uszczelek co w 2.0, ale sama rura 1.6 ma inny numer niż 2.0 - co pasuje do tego co napisałeś że da się je zamienić, ale mogą mieć inne średnice. w takim razie próbuj z rurą od 1.6.
    Proszę, nie wysyłajcie mi wiadomości prywatnych jeśli to nie jest absolutnie konieczne, i nie jest to bezpośrednia sprawa tylko pomiędzy nami - np. interes.

    To jest forum. Pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym.

    Szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową bo ta jest beznadziejna (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>).

    Przy autach jedyne prace jakie biorę to przy okazji zakupu u mnie radia z AA/ACP, a tu rozmowę zaczynamy od 3k(przedlift bez nav) do ~10kPLN (radio polift/touch/licznik/HVAC).

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar AlfaLorenzo
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Toruń
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA 170km, poprzednio Alfa159, 2.2 JTS
    Postów
    309

    Domyślnie

    Zastanawiam się tylko jeszcze czy na przeglądzie się nie czepną? Nieco głośniej będzie, ale czy brak środkowego tłumika nie zwróci uwagi?

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Giulietta'13, Spider V6'99
    Postów
    9,997

    Domyślnie

    obecnie tego się nie mierzy na SKP, poza tym w przypadku takiej ori rury nie jest aż na tyle głośniej żeby ktoś miał się czepiać. oczywiście nie ma gwarancji że za parę lat nie zmienią się zasady przeglądów i takich rzeczy nie będą kontrolować, ale wtedy albo już innym autem będziesz jeździł, albo założysz z powrotem ori rurę ze środkowym tłumikiem (dlatego nie wywalaj starej, tylko wrzuć ją gdzieś na strych u siebie a jak nie masz to u znajomego/rodziny)
    Proszę, nie wysyłajcie mi wiadomości prywatnych jeśli to nie jest absolutnie konieczne, i nie jest to bezpośrednia sprawa tylko pomiędzy nami - np. interes.

    To jest forum. Pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym.

    Szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową bo ta jest beznadziejna (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>).

    Przy autach jedyne prace jakie biorę to przy okazji zakupu u mnie radia z AA/ACP, a tu rozmowę zaczynamy od 3k(przedlift bez nav) do ~10kPLN (radio polift/touch/licznik/HVAC).

Podobne wątki

  1. Modyfikacja seryjnego wydechu w GTA - opinie i wsparcie
    Utworzone przez Niski w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 37
    Ostatni post / autor: 20-07-2017, 12:35
  2. [146] Modyfikacja wydechu dla lepszego brzmienia
    Utworzone przez Koksolaj w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 05-07-2015, 20:56
  3. Modyfikacja wydechu JTD
    Utworzone przez cuma_borek w dziale 166
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 06-11-2012, 10:43
  4. [75] Modyfikacja wydechu V6
    Utworzone przez Pituś w dziale Transaxle
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 30-09-2010, 12:08
  5. [156] modyfikacja wydechu i przyrost mocy ?
    Utworzone przez banita w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 10-11-2008, 17:05

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory