https://www.forum.alfaholicy.org/for...olecacie_.html
Zapytaj w tym temacie ,ktoś na pewno coś sensownego doradzi
https://www.forum.alfaholicy.org/for...olecacie_.html
Zapytaj w tym temacie ,ktoś na pewno coś sensownego doradzi
Kto chce szuka sposobu,
kto nie chce szuka powodu.
155 V6 LPG-163 KM-była
156 V6 LPG-190 KM-była
147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest
Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest
Miałem dokładnie tak samo ponad rok temu. Po wymianie rozrządu i olejów/ filtrów zaczęły się problemy z multiair.
U mnie pomogło:
- reset wszystkich parametrów związanych z rozrządem- coto się powinno robić po wymianie.
- zmiana oleju na "właściwszy" plus płukanka Archoil bodajże.
Pierwotnie po zakupie kazałem zalać Millersem 5w40 i wtedy zaczęły się problemy z MA. Płukanka + zalanie Amsoil 0W30 rozwiązało problemy. Od tego czasu wymiana rygorystycznie co 10tys oliwy. Od roku żaden błąd w centralce silnika się nie pojawił, odpukać...
Dzięki za rade , Jak na razie udało mi sie dostac namiar do mechanika w TARNOWIE ktory był mechanikiem w ASO ALFA FIAT i teraz prowadzi swój warsztat ( pan Tomasz Kozioł - ponoć na tym forum zna go kilka osób ) w środe odstawiam auto i w czwartek ma ogladać i badać .Może coś wymyśli .
Czyli dalej będziesz się bujał po mechanikach i płacił kasę .
Kto chce szuka sposobu,
kto nie chce szuka powodu.
155 V6 LPG-163 KM-była
156 V6 LPG-190 KM-była
147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest
Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest
To jest ponoć tu z forum polecany facet który specjalizował się w silnikach Multi air w salonie ALfy i ma odpowiednią wiedze i sprzęt - oczywiście mu wszystko rozpisze na kartce co było robione krok po kroku , jakie objawy i jakieś swoje sugestie też przekażę ( jak np ta z wymianą oleju i płukanką ) Wole chyba tak zrobić niż w ciemno u jakiegoś Janusza robić płukankę tym bardzie że ja nie mam zielonego pojęcia jak się samemu za to brac i nie mam warunkówa musze mieć auto sprawne na sierpień .
Wreszcie mam diagnozę - potwierdzenie przypuszczeń mechanika z ASO który wtedy gdybał że to jest chyba to ale nie miał pewności . Natomiast dziś odebrałem auto od prywatnego mechnika o którym pisalem wyżej ( były pracownik ASO Alfy ) . Diagnoza - zasyfiały olej i nie ma możliwości żeby taki syf był gdyby ktoś wymieniał olej co 7k KM i ostatni olej 400 km temu . Więc ktoś brał kase za wymiane oleju i tego nie robił a wieszał tylko karteczki , albo robił to zalewając jakieś dziwne stare oleje . Mechanik zrobił płukankę i zalał nowy olej oraz dał nowy filtr a filtr modulu i turbo wyczyścił ( bo praktycznie nowe - 400km) Jest lepiej bo latwiej odpala i cześciej od strzała ale jednak czasem się zwiesi . Ogólnie stwierdzil że coś powoduje lekkie zwieszanie się aktywatora w momencie odpalania i na samym poczatku czasem nie ma kompresji .Zero błędów, auto lata jak szalone . Kazał jeździć normalnie i uzytkować auto .Na pytanie czy moge jechać nad morze za 3 tygodnie to odpowiedział że śmiało bo moze byc tak że rok będę jeździl i nic się nie stanie a może się okazać ze coś zacznie się dziać i pojawią się jakieś nowe oznaki ( w co wątpi ) . Teraz pytanie do was czy ktoś kiedyś słyszal o takim dziaąłniu aktywatora i jeździł z tym?
Pytanie kolejne - mechanik stwierdził że jesli będę mial życzenie to wymieni mi aktywator na NOWY z gwarancja rok + robota + oleje za 2300 Bo ma dojścia do pewnych tanich oryginałów. Jest to możliwe?? że taka niska cena za nowy aktywator? Mi cieżko uwierzyć było jak mowił więc pytalem 3 razy o cene .
A odnośnie tej ceny za Multiair co mi mechanik powiedział - jest to realne w ogóle?? żeby 2300 za wszystko ( strasznie tanio )czy jednak raczej nie ma opcji i w gre wchodzi jakaś regenerowana i lepiej olać sprawe i jechać do ASO za 4200 jak już będzie kiedyś potrzeba wymiany .
Zapytaj ile marży ma ASO a ile ten mechanik.
Kto chce szuka sposobu,
kto nie chce szuka powodu.
155 V6 LPG-163 KM-była
156 V6 LPG-190 KM-była
147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest
Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest