Strona 1 z 7 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 63

Temat: Silnik 1.8 tbi , brak mocy przez pierwsze 8 km.

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    09 2015
    Auto
    Teraz Lancia Delta 1.8 Tbi 2009r/Alfa Romeo 147 1,9 jtd 16 v 2005 rok
    Postów
    197

    Domyślnie Silnik 1.8 tbi , brak mocy przez pierwsze 8 km.

    Witam, mam pytanie odnośnie parametru w multiecuscan "obciążenie silnika", czy ktoś wie za co jest on dokładnie odpowiedzialny i jakie są normy w tbi? U mnie pokazuje podczas przyspieszania od dołu np na 3 biegu 215%, czy te wartości są normalne czy coś jest nie tak?
    Ostatnio edytowane przez Piotriix ; 05-08-2019 o 20:48

  2. #2
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,453

    Domyślnie

    Alfa Obd pokazuje podobne wartości.
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  3. #3
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    09 2015
    Auto
    Teraz Lancia Delta 1.8 Tbi 2009r/Alfa Romeo 147 1,9 jtd 16 v 2005 rok
    Postów
    197

    Domyślnie

    Ogólnie to problem polega na tym że czasem auto traci moc, jest to sporadyczne, zauważyłem że turbina wtedy ładuje 1.1 bara max, co ciekawe takie też jest oczekiwane ciśnienie przez ecu, zazwyczaj dzieje się to z rana jak auto trochę stoi na podwórku, przejdę kawałek aż silnik złapie temperature, wciskam pedał do oporu z niskich obrotów i auto wolno wkręca się na obroty, ale nie występuje to zawsze, czasem nacisnę 2, 3 razy i nagle doładowanie wraca i wtedy jest ponad 1.5 bara i potem już tak przez cały dzień zostaje, raz się zdarzyło że mając 3 bieg pedał w podlodze to obroty doszły do 3 tyś i wyżej nie chciał się wkręcić, puściłem gaz i ponownie dodałem gazu i dławienie zniknęło samo. Wymieniłem już przepływomierz, świece, dwie sondy, czujnik wału, czujnik spalania stukowego, pokrywa zaworów tzw odma, turbina K04, cewki zapłonowe, przewody n75, czyszczony był intercooler, sprawdzana szczelność dolotu, czyszczona przepustnica, czujniki doładowania, nie występują żadne błędy, wykres porownałem z innym zdrowym silnikiem tbi i nie widać różnicy,wariatory działają tak jak oczekuje tego ecu, ciśnienie paliwa również jak oczekuje tego ecu, kąt wyprzedzenia zapłonu jak w innym tbi, a jednak ecu obniża sobie ciśnienie doładowania. Auto jest po chipie, ale przed też tak się czasem zachowywał. Nie wiem gdzie dalej szukać

  4. #4
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    09 2015
    Auto
    Teraz Lancia Delta 1.8 Tbi 2009r/Alfa Romeo 147 1,9 jtd 16 v 2005 rok
    Postów
    197

    Domyślnie

    Np. Dzisiaj rano jadąc do pracy, ecu ograniczał ciśnienie doładowania przejechałem 4 km i nic się nie zmieniło, rano było 18 stopni, a wracając z pracy na początku było to samo ale już po dwóch kilometrach nagle sterownik zmienił doładowanie docelowe na 2595 i wtedy moc wrociła, razem z pomocą Piotriixa, próbuję znaleźć problem, ale jak narazie wychodzi na to że wszystko jest sprawne. Za parę tygodni będę montował nowy intercooler fmic 550x230x65, może to pomoże

    - - - Updated - - -

    https://drive.google.com/file/d/10fo...w?usp=drivesdk
    wykres z mesa

  5. #5
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    09 2015
    Auto
    Teraz Lancia Delta 1.8 Tbi 2009r/Alfa Romeo 147 1,9 jtd 16 v 2005 rok
    Postów
    197

    Domyślnie

    Sprawdzałem pompę paliwa podaje ciśnienie 5.45 bara po przekreceniu kluczyka, zbiornik w środku czysty tak samo jak pompa. Czekam jeszcze na imtercooler, podłączyłem manometr przed intercoolerem i ciśnienie doładowania jest o 0.5 bara wyższe niż za intercoerem, z informacji jakie wyczytałem w internecie wynika że max 3 psi może być różnicy, a 0.5 bara to jest 7.25 psi, 1psi jest w dobrym intercoolerze. Ktoś się orientuje jak to wygląda z tym spadkiem?

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2018
    Auto
    Giulia 2.0 200hp, Giulietta 1.8 tbi
    Postów
    380

    Domyślnie

    0,5 bar rożnicy wskazuję na dziurę , a może problem z podłączeniem manometru, jak to mierzyłeś ?

  7. #7
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,453

    Domyślnie

    Cytat Napisał tzebrowski Zobacz post
    0,5 bar rożnicy wskazuję na dziurę ,
    Albo zatkany intercooler.
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  8. #8
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    09 2015
    Auto
    Teraz Lancia Delta 1.8 Tbi 2009r/Alfa Romeo 147 1,9 jtd 16 v 2005 rok
    Postów
    197

    Domyślnie

    Cytat Napisał tzebrowski Zobacz post
    0,5 bar rożnicy wskazuję na dziurę , a może problem z podłączeniem manometru, jak to mierzyłeś ?
    Podłączyłem manometr pod wyjście z turbiny na zawór N75,za pomocą trójnika, żebym mógł podczas jazdy widzieć ciśnienie na manometrze oraz na laptopie to co pokazuje ecu. Dolot jest szczelny

    - - - Updated - - -

    Przepraszam za pomyłkę ale jest różnica 0.05 bara a to jest 0.725 psi, czyli norma

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2018
    Auto
    Giulia 2.0 200hp, Giulietta 1.8 tbi
    Postów
    380

    Domyślnie

    Cytat Napisał jacpab Zobacz post
    Podłączyłem manometr pod wyjście z turbiny na zawór N75,za pomocą trójnika, żebym mógł podczas jazdy widzieć ciśnienie na manometrze oraz na laptopie to co pokazuje ecu. Dolot jest szczelny

    - - - Updated - - -

    Przepraszam za pomyłkę ale jest różnica 0.05 bara a to jest 0.725 psi, czyli norma
    Hmny, czyli zmierzyłeś podciśnienie/nadciśnienie z n75, to nie jest chyba to co chcesz mierzyć ?
    Ostatnio edytowane przez tzebrowski ; 20-08-2019 o 12:54

  10. #10
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,453

    Domyślnie

    Ty chyba nie zrozumiałeś co on mierzy.
    Z wyjścia turbiny mierzy ciśnienie jakie daje turbina.
    Z czujnika ciśnienia przed przepustnicą ma podane ciśnienie jakie jest po przejściu przez IC.
    Różnica tych wartości pozwala ocenić IC
    / Oczywiście do pełnej oceny potrzebna jest temperatura przed i za IC/
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

Podobne wątki

  1. [159] Komora silnika - skrzypienie przy uruchamianiu silnika, przyspieszaniu i na dziurach
    Utworzone przez Gary w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 11-01-2017, 14:13
  2. Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 04-08-2013, 17:47
  3. Domykanie szyb, a obciążenie silnika?
    Utworzone przez Czarnecki w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 07-03-2013, 19:55
  4. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 03-01-2011, 16:23
  5. klimatyzacja a obciążenie silnika, odma
    Utworzone przez amicus4 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 23-03-2009, 17:57

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory