Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: Wypadanie dwóch zapłonów

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar kofii12345
    Dołączył
    08 2018
    Auto
    Giulietta 170km / Stelvio 210km
    Postów
    20

    Domyślnie Wypadanie dwóch zapłonów

    Cześć
    Mam Alfe Giuliette 2013 1.4 170km TCT PB+LPG.
    Mam następujący problem. Gdy przytrzymam auto na 2,5k obrotów zapala mi się check engine i jak dłużej przytrzymam auto zaczyna pracować na mniejszej liczbie cylindrów. OBD wyrzuca wyskakiwanie zapłonu na 2 i 3 cylindrze. Gdy zgaszę i odpalę od nowa to silnik pracuje normalnie. Wymieniłem świece. Dalej to samo. Sprawdzone były cewki i kompresja oraz instalacja LPG.
    Co może być problemem. Czy może to być jakiś sterownik albo multiair?
    Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.

  2. #2
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    03 2019
    Auto
    Giulietta 1.4 MA
    Postów
    59

    Domyślnie

    Cytat Napisał kofii12345 Zobacz post
    Cześć
    Mam Alfe Giuliette 2013 1.4 170km TCT PB+LPG.
    Mam następujący problem. Gdy przytrzymam auto na 2,5k obrotów zapala mi się check engine i jak dłużej przytrzymam auto zaczyna pracować na mniejszej liczbie cylindrów. OBD wyrzuca wyskakiwanie zapłonu na 2 i 3 cylindrze. Gdy zgaszę i odpalę od nowa to silnik pracuje normalnie. Wymieniłem świece. Dalej to samo. Sprawdzone były cewki i kompresja oraz instalacja LPG.
    Co może być problemem. Czy może to być jakiś sterownik albo multiair?
    Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
    To samo występuje na benzynie oraz LPG? Jaką masz instalację?

  3. #3
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar kofii12345
    Dołączył
    08 2018
    Auto
    Giulietta 170km / Stelvio 210km
    Postów
    20

    Domyślnie

    Tak. Ale Gaz był sprawdzany u gazownika (praktycznie jakby zdemontowany).

  4. #4
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,465

    Domyślnie

    Trochę za mało danych podajesz.
    Na pb ile jeździłeś ? 1 km ,100 km ?Jedna minuta kilka dni?
    Cewki zamieniałeś miejscami?
    Lewego powietrza nie dostaje?
    Jakieś błędy?
    Jakie korekty w sterowniku?
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  5. #5
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar kofii12345
    Dołączył
    08 2018
    Auto
    Giulietta 170km / Stelvio 210km
    Postów
    20

    Domyślnie

    Cewki zamieniane miejscami. To samo się dzieje na PB i LPG wszystko na postoju przy przytrzymaniu ok 2,5k obrotów. Błędy P0300, P3002, P3003. Na sterowniku nic nie robiłem, poprzedni właściciel też raczej nie. Jak można coś tam w ogóle zmienić? Da się go jakoś zresetować? Mechanik właśnie podejrzewał sterownik/elektronike.

  6. #6
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,465

    Domyślnie

    Skoro na postoju to do d..py taka diagnoza.
    Zakręć lpg/ butla/ i zrób tak z 50 -100 km TYLKO na Pb.
    I napisz czy dalej jest to samo.
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Giulietta'13, Spider V6'99
    Postów
    9,990

    Domyślnie

    [MENTION=79688]kofii12345[/MENTION] tak jeszcze doprecyzuj - jak zmienisz cewki np 1<->2, 3<->4 to bledy zostaja na tych samych cylindrach?
    styki we wtyczkach cewek dobrze wygladaja?- nie sa jakies posniedziale albo zbyt otwarte? u mnie w TBi jak walczylem z podszarpywaniem i wielokrotnie wypinalem te wtyczki to w koncu zrobily sie luzne i przestawaly kontaktowac, wtedy zaczely mi wypadac zaplony - wymienialem wtyczki na nowe - w razie czego wystarczy otworzyc, wyjac styki i je troche podgiac. to tak pisze w ramach usuniecia jednej z prostych/tanich potencjalnych usterek, w ramach raczej wykluczenia tego niz naprawy - trzeba jednak zawezac problem i miec pewnosc ze inne sprawy sa tip-top. wiecej nie pomoge bo na MA sie nie znam.
    Proszę, nie wysyłajcie mi wiadomości prywatnych jeśli to nie jest absolutnie konieczne, i nie jest to bezpośrednia sprawa tylko pomiędzy nami - np. interes.

    To jest forum. Pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym.

    Szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową bo ta jest beznadziejna (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>).

    Przy autach jedyne prace jakie biorę to przy okazji zakupu u mnie radia z AA/ACP, a tu rozmowę zaczynamy od 3k(przedlift bez nav) do ~10kPLN (radio polift/touch/licznik/HVAC).

  8. #8
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar kofii12345
    Dołączył
    08 2018
    Auto
    Giulietta 170km / Stelvio 210km
    Postów
    20

    Domyślnie

    Po zamianie dalej na tych samych cylindrach. Styki mechanik też sprawdzał.

  9. #9
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,465

    Domyślnie

    Cytat Napisał kofii12345 Zobacz post
    Po zamianie dalej na tych samych cylindrach. Styki mechanik też sprawdzał.
    To szukaj
    A nieszczelności na wkrętkach od lpg lub kolektora.
    Szczelności samych wtryskiwaczy od lpg lub pb.
    Najprościej to pojeżdzić na samym pb jak pisałem wcześniej.
    Wyeliminujesz nieszczelne wtryski lpg lub złą regulację samego lpg.
    Jak nic się nie zmieni to szukaj powyższe.
    Ps.99 procent gazowników twierdzi ,że instalacja lpg jest ok.i szukać gdzie indziej,a prawda jest taka ,że 99 procent to własnie lpg powoduje problemy gdy silnik jest prawidłowo serwisowany.
    Co to za instalacja lpg ,jakieś dane zdjęcia itd
    Ostatnio edytowane przez Piotriix ; 01-09-2019 o 15:10
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

Podobne wątki

  1. Wypadanie zapłonów
    Utworzone przez Marco21 w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 21-09-2016, 21:02
  2. Wypadanie zapłonów. AR 147 1.6 TS 105km
    Utworzone przez GoldeNx3 w dziale 147
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 10-03-2015, 09:50
  3. [GTV] Wypadanie zapłonów + szarpanie
    Utworzone przez viruskill w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 08-10-2013, 16:41
  4. Wypadanie zapłonów AR 156 2,5 V6
    Utworzone przez kosa kosecki w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 02-05-2013, 19:14
  5. [145] 1,4 bx 95' wypadanie zapłonów
    Utworzone przez Jesion w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 09-07-2010, 23:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory