Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 22

Temat: Giulietta QV - benzyna w oleju silnikowym

  1. #11
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,453

    Domyślnie

    Cytat Napisał TURKON Zobacz post
    Wtryskiwacze były sprawdzane w Bosch Service Gładysek w Krakowie.
    Z tego co widać na stronie to sprawdzają w ciśnieniu roboczym.
    Cytat Napisał TURKON Zobacz post
    za bardzo nie wiem jak można ją sprawdzić
    Ja sprawdzałem tak.
    Pompa wpięta w zasilanie NC
    Podpięta wtyka i stacyjka na MAR
    Odkręcony przewód WC
    Pompa odkręcona i wyjęta na ile pozwalają media.
    Ściskiem stolarskim wciskałem trzpień i luzowałem.
    Było dokładnie widać jak pojawia się benzyna na trzpieniu.

    Cytat Napisał Dawid89 Zobacz post
    w 1.8 tbi też jest uszczelka smoka w misce jak w 2.0 jtdm,multijet. Moża to jest wina ? po 9 latach lepiej ją wymienić
    A niby w jaki sposób niesprawność tej uszczelki wpływa na zmianę poziomu oleju?
    Ostatnio edytowane przez Piotriix ; 27-12-2019 o 17:28
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  2. #12
    Użytkownik Świeżak Avatar Marcin20vt
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    AR Giuletta QV
    Postów
    66

    Domyślnie

    Jaki przebieg w aucie ?
    " Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem " - Mark Twain

  3. #13
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    09 2018
    Auto
    Giulietta QV
    Postów
    12

    Domyślnie Fotki

    Dziś byłem u mechanika. Zaczeliśmy jeszcze raz od diagnostyki komputerowej. Tym razem Alfa pokazała błąd P0420 (Sprawność katalizatora rząd 1 porównanie sygnałów błędne). Mechanik stwierdził, że ten błąd może mieć bardzo dużo wspólnego z aktualnym problem. Dziwi mnie tylko, że po raz pierwszy się o nim dowiaduje mimo, że samochód był już u dwóch różnych mechaników przez okres ostatnich miesięcy, a według komputera wystąpił 24 razy (niestety nie wiem kiedy po raz pierwszy). Na ten moment odpuściłem sobie póki co weryfikację pompy wysokiego ciśnienia.

    Sprawdziłem też wcześniej wspominaną temperaturę płynu chłodniczego i mimo mojego zdziwienia na komputerze było 75 stopni a na zegarze 90.

    Samochód ma aktualnie najechane 205 tyś.

    - - - Updated - - -
    [MENTION=6]Piotriix[/MENTION] u Ciebie wystąpił kiedyś problem z wadliwą pompą?

    EDIT:
    Link do fotek z diagnostyki
    https://drive.google.com/drive/folde...BY?usp=sharing
    Ostatnio edytowane przez TURKON ; 31-12-2019 o 12:45 Powód: Fotki

  4. #14
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,453

    Domyślnie

    Tak ,lała przez trzpień.
    Przybywał mi olej.
    Wymiana na nową i tematu nie ma.
    Moja padła ok 90 tyś.
    Na forum vaga często jest poruszany problem uszkodzonych pomp WC.
    I to przy mniejszych przebiegach.
    Nasze pompy konstrukcyjnie są takie same jak w silnikach 1.8 ,2.0 tfsi.
    Różnica jest w innym króćcu zasilania i podpięcia do szyny CR a i wtyka od zaworu jest inna
    Ps.Skoro termostat trzyma do 75 to niestety masz do wymiany.
    Ostatnio edytowane przez Piotriix ; 31-12-2019 o 13:49
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  5. #15
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Giulietta'13, Spider V6'99
    Postów
    9,943

    Domyślnie

    Cytat Napisał TURKON Zobacz post
    Sprawdziłem też wcześniej wspominaną temperaturę płynu chłodniczego i mimo mojego zdziwienia na komputerze było 75 stopni a na zegarze 90.
    czy to 75C było świeżo po jeździe dłuższej, czy nie za bardzo? zanim nie wyjaśnisz to nie skreślałbym termostatu. Program w giulietcie jest tak napisany że coś od ok 70C do ok 95C pokazuje 90C. wiesz, w niektórych autach jest po prostu kontrolka zimny/rozgrzany, oni zrobili pseudo-termometr. tak żeby nie niepokoić ludzi. Dlacego, bo w 159 było podobnie choć te 90C było od ok 83C, ludzie panikowali jak im spadło o milimetr poniżej w zimie (diesle co jest normalne), no to AR zrobiła już w Giulietcie od 70C żeby mieć święty spokój. No to teraz ten kto podłączy kompa już widzi awarię.
    Jeszcze ciekwawiej w Giulii/Stelvio - tam jest temp oleju, wskaźnik segmentowy, i zaś ludzie freakują bo mu pokazuje 3 kreski zamiast 4 albo 5 zamiast 4 co jest grane, ratunku itp itd. na domiar złego AR zmieniła soft po skargach na 5 kresek (że niby się przegrzewa), to teraz są obniżone i właśnie 3 kreski szczególnie jak jest zimniej, więc ludzi przyjeżdżają że silnik się nie nagrzewa. do tego część ludzi ma poupdatowane kompy, inni nie, więc slałe dyskusje a u mnie 5 a u mnie 3 - tragedia - auto się psuje.
    naprawdę nie dziwię się że wielu producentów zrezygnowało z wyświetlania temperatury i daje zieloną kontrolkę "można deptać"
    Proszę, nie wysyłajcie mi wiadomości prywatnych jeśli to nie jest absolutnie konieczne, i nie jest to bezpośrednia sprawa tylko pomiędzy nami - np. interes.

    To jest forum. Pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym.

    Szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową bo ta jest beznadziejna (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>).

    Przy autach jedyne prace jakie biorę to przy okazji zakupu u mnie radia z AA/ACP, a tu rozmowę zaczynamy od 3k(przedlift bez nav) do ~10kPLN (radio polift/touch/licznik/HVAC).

  6. #16
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    09 2018
    Auto
    Giulietta QV
    Postów
    12

    Domyślnie

    [MENTION=20089]epsonix[/MENTION] silnik nagrzał się do 75C podczas diagnostyki na biegu jałowym. Prawdopodobnie podczas dłuższej jazdy nagrzałby się do wartości bliżej 90C. Spróbuje to jeszcze raz zweryfikować.

    Myślicie, że powyższy błąd może być jakoś powiązany z główną usterką czy to jest bardziej coś dodatkowego?

  7. #17
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Giulietta'13, Spider V6'99
    Postów
    9,943

    Domyślnie

    żeby na jałowym nagrzać do 90C to musi trochę dłużej pochodzić, z resztą pełnych 90C to nie osiągniesz bez obciążenia/obrotów.

    mój mechanik jak zmienił mi olej w TBi to przelał o jakieś 300ml (mimo że mu mówiłem nie wlewać więcej niż 4.9L bo chcę jeszcze sobie dolać dodatki Archoil - bazował na bagnecie (pewnie olej całkiem nie spłynął) i wskaźniku elektronicznym (też olej nie spłynął i i pewnie czujnik ma swoje opóźnienia) i jemu weszło 5.4L. ściągałem dużą strzykawką + wężyk 0.5L.
    Proszę, nie wysyłajcie mi wiadomości prywatnych jeśli to nie jest absolutnie konieczne, i nie jest to bezpośrednia sprawa tylko pomiędzy nami - np. interes.

    To jest forum. Pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym.

    Szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową bo ta jest beznadziejna (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>).

    Przy autach jedyne prace jakie biorę to przy okazji zakupu u mnie radia z AA/ACP, a tu rozmowę zaczynamy od 3k(przedlift bez nav) do ~10kPLN (radio polift/touch/licznik/HVAC).

  8. #18
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,453

    Domyślnie

    Cytat Napisał TURKON Zobacz post
    Myślicie, że powyższy błąd może być jakoś powiązany z główną usterką
    No jak stan oleju był dużo powyżej normy i jeszcze dokoksowany benzyną to możliwe ,że waliło olejem przez uszczelnienia turbiny ,odmą itd a to może zakłócić odczyty .
    Możliwe też,że katalizator dostał tyle oleju ,że jest przytkany.
    Skup się na przyczynie dużego poziomu benzyny w oleju.
    Ostatnio edytowane przez Piotriix ; 02-01-2020 o 16:37
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  9. #19
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Giulietta'13, Spider V6'99
    Postów
    9,943

    Domyślnie

    Cytat Napisał Piotriix Zobacz post
    Skup się na przyczynie dużego poziomu benzyny w oleju.
    o ile faktycznie mamy tu do czynienia z dużymi ilościami benzyny dostającej się do oleju i podnoszeniem się jego stanu a nie za dużą ilośćią wlaną przy wymianie? myślałem że jeszcze nie stwierdziliśmy jak naprawdę jest - ja staram się pokazać że z tymi pomiarami po wymianie oleju jest różnie skoro doświadczony mechanik któremu jeszcze mówiłem ile max ma wlać, przelał znacznie. z resztą ja sam miałem zawsze duży problem i przeklinałem przy próbach pomiaru poziomu oleju bagnetem w TBi - dopiero potem wypracowałem metodę oczyszczania prowadnicy przez wkładanie bagentu nie do końca, wycieranie i tak w kółko z 10 razy i dopiero pomiar właściwy.

    jeszcze jedno, w instrukcjach do 159 TBi podają 3 różne ilości oleju 4.2L, 4.6L i 5.1L, w zależności od daty wydania instrukcji czy rynku. nie wyczaiłem w czym sprawa, tylko sprawdzałem że miska olejowa była tylko jednego typu w ePerze. Błedy czy jakieś dodatkowe obwody typu chłodzenie?
    Ostatnio edytowane przez epsonix ; 02-01-2020 o 16:31
    Proszę, nie wysyłajcie mi wiadomości prywatnych jeśli to nie jest absolutnie konieczne, i nie jest to bezpośrednia sprawa tylko pomiędzy nami - np. interes.

    To jest forum. Pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym.

    Szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową bo ta jest beznadziejna (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>).

    Przy autach jedyne prace jakie biorę to przy okazji zakupu u mnie radia z AA/ACP, a tu rozmowę zaczynamy od 3k(przedlift bez nav) do ~10kPLN (radio polift/touch/licznik/HVAC).

  10. #20
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,542

    Domyślnie

    Czy ktoś sprawdził wtryskiwacze? Błąd katalizatora i obecność paliwa w oleju może wynikać z faktu, że któryś wtryskiwacz czasowo się zawiesza i do komory dostaje się paliwo w momencie gdy nie ma zapłonu. Jak już zacznie przepuszczać całkowicie to będą konsekwencje takie, jak u mnie i u kilku innych użytkowników TBi.

    Najlepiej to stwierdzić odkręcając świece i sprawdzając czy w komorze nie ma paliwa po włączeniu zapłonu lub czy nie ma go w nadmiarze podczas kręcenia rozrusznikiem. U mnie, gdy już wtryskiwacz całkowicie się otworzył lał permanentnie gdy tylko na listwie pojawiło się ciśnienie paliwa. Po 3-4 włączeniach zapłonu było tego tak dużo, że aż wylatywało przez otwór na świecę podczas kręcenia silnikiem. Olej po spuszczeniu miał w sobie bardzo dużo paliwa.
    Ostatnio edytowane przez Belfer ; 03-01-2020 o 13:14

Podobne wątki

  1. [159] ropa w oleju silnikowym
    Utworzone przez m1750 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 29-10-2019, 12:29
  2. Benzyna w oleju
    Utworzone przez Cossi86 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 23-12-2009, 22:04

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory