Strona 1 z 5 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 44

Temat: Płyn hydrauliczny do TCT.

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2020
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Giulietta 1.4 170 KM
    Postów
    107

    Domyślnie Płyn hydrauliczny do TCT.

    Szukałem i nie znalazłem. Sprawa jest na ostrzu noża bo do pracy jeździć trzeba. Skrzynia świruje co chwile awaria . Nawet jak jadę na 6 to co kilometr awaria z różnymi konsekwencjami. Chciałem sprawdzić poziom płynu bo na skrzyni widzę olej koło zbiorniczka. świecę latarką i nic nie widać. Pytanie czy mogę odkręcić korek od zbiorniczka i ewentualnie dolać. Lub sprawdzić poziom patyczkiem. Czy jest tam jakieś ciśnienie.
    Ostatnio edytowane przez wiesgaj ; 22-02-2021 o 20:10

  2. #2
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2020
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Giulietta 1.4 170 KM
    Postów
    107

    Domyślnie

    Nikt nie uzupełniał płynu (oleju) w TCT. Nie odkręcał korka od zbiorniczka. Dziś rano kluczyk na zapłon cisza. Odpalam a tu jak zwykle krzyk skrzynia awaria. Dziwne bo wyskakująca awaria cyklicznie tak co 10 sek. Błąd kasuje się sam i nie mogę z czytać AlfaOBD. Gaszę silnik odpalam i spokój dojechałem do pracy .

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Silesia
    Auto
    156
    Postów
    366

    Domyślnie

    Cytat Napisał wiesgaj Zobacz post
    Nikt nie uzupełniał płynu (oleju) w TCT. Nie odkręcał korka od zbiorniczka. Dziś rano kluczyk na zapłon cisza. Odpalam a tu jak zwykle krzyk skrzynia awaria. Dziwne bo wyskakująca awaria cyklicznie tak co 10 sek. Błąd kasuje się sam i nie mogę z czytać AlfaOBD. Gaszę silnik odpalam i spokój dojechałem do pracy .
    Aby odczytać błąd skrzyni musisz się połączyć z odpowiednim modułem, połączenie z modułem silnika nic nie da bo tego błędu tam nie będzie, pomimo iż błąd znika to na pewno się zapisał. Czy masz kabel z odpowiednim adapterem do połączenia się ze skrzynia?
    Radzę jak najszybciej uzupełnić olej w sterowniku selespeeda, pompa nie potrafi napompować odpowiedniego ciśnienia a do tego pracuje na sucho. Jak dolejesz WŁAŚCIWY olej to od razu sie umów na wymianę oleju w skrzyni i w sterowniku, czyszczenie filtra i ponowna adaptację, nie zwlekaj bo naprawa automatu to kosztowna sprawa. Sprawdź też w jakiej kondycji jest akumulator, pompa co jakiś czas się uruchamia i uzupełnia ciśnienie w układzie, słaby akumulator skutecznie to uniemożliwia. Mam nadzieje że pomogłem. Dobrze by było uzupełnić dane z jakiej części Polski jesteś w profilu.
    Lancia Lybra SW 2.4 JTD 136KM była
    Lancia Lybra SW 2.4 JTD 140KM była
    Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTDM 175KM była
    Lancia Delta 2.0JTDM 165KM była

  4. #4
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2020
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Giulietta 1.4 170 KM
    Postów
    107

    Domyślnie

    Mam żółty kabel . Łączę się ze skrzynią. Błędów brak. Akumulator 2 lata i kręci dobrze. Pełny serwis skrzynia miała latem 2020. Olej jest widzialny w koło zbiorniczka. Nie wiem czy w serwisie rozlali czy jest jakaś nieszczelność. Nadal nie wiem czy mogę odkręcić ten korek na zbiorniczku.

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Silesia
    Auto
    156
    Postów
    366

    Domyślnie

    Cytat Napisał wiesgaj Zobacz post
    Mam żółty kabel . Łączę się ze skrzynią. Błędów brak. Akumulator 2 lata i kręci dobrze. Pełny serwis skrzynia miała latem 2020. Olej jest widzialny w koło zbiorniczka. Nie wiem czy w serwisie rozlali czy jest jakaś nieszczelność. Nadal nie wiem czy mogę odkręcić ten korek na zbiorniczku.
    W zbiorniczku niema ciśnienia, skoro są ślady oleju wokół zbiorniczka to znaczy że go wybija, było to już opisywane problem z tzw. akumulatorem ciśnienia czyli gruszką. Jedź na serwis niech sprawdzą ciśnienie.
    Lancia Lybra SW 2.4 JTD 136KM była
    Lancia Lybra SW 2.4 JTD 140KM była
    Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTDM 175KM była
    Lancia Delta 2.0JTDM 165KM była

  6. #6
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2020
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Giulietta 1.4 170 KM
    Postów
    107

    Domyślnie

    Jak się czyta posty o fachowcach co nie wiedzą skąd olej koło zbiorniczka albo nie wiedzą co to akumulator ciśnienia . A taki post przed chwilą przeczytałem ,to wolę sam to zrozumieć. Jestem z okolic Częstochowy przepraszam za brak opisu. Ale na temat. W "gruszce" jest powietrze i płyn pod ciśnieniem. Jak gruszka przepuszcza to płyn się cofa i wyżuca ze zbiornika, nadmiar. AlfaOBD pokazywała 50 bar jak pompa chodziła. Jeśli brak zmiany biegów to ciśnienie powinno trzymać. Dobrze kombinuję?

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Silesia
    Auto
    156
    Postów
    366

    Domyślnie

    Cytat Napisał wiesgaj Zobacz post
    Jak się czyta posty o fachowcach co nie wiedzą skąd olej koło zbiorniczka albo nie wiedzą co to akumulator ciśnienia . A taki post przed chwilą przeczytałem ,to wolę sam to zrozumieć. Jestem z okolic Częstochowy przepraszam za brak opisu. Ale na temat. W "gruszce" jest powietrze i płyn pod ciśnieniem. Jak gruszka przepuszcza to płyn się cofa i wyżuca ze zbiornika, nadmiar. AlfaOBD pokazywała 50 bar jak pompa chodziła. Jeśli brak zmiany biegów to ciśnienie powinno trzymać. Dobrze kombinuję?
    Czy zaobserwowałeś jak często pompa dopompowuje? Bo defakto ciśnienie powinno się trzymać długo i z reguły powinna pompa pracować na drugi dzień po otwarciu drzwi przez 2 do 4 sekund.
    Lancia Lybra SW 2.4 JTD 136KM była
    Lancia Lybra SW 2.4 JTD 140KM była
    Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTDM 175KM była
    Lancia Delta 2.0JTDM 165KM była

  8. #8
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2020
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Giulietta 1.4 170 KM
    Postów
    107

    Domyślnie

    Po 15 min. otwarłem drzwi i pompa pompuje. Zaobserwowałem że jak jest awaria to pompa dziwnie pompuje tak żęzi a płyn w zbiorniczku jest spieniony i jest go prawie pod zakrętkę. Jak dobrze działa to jest go min.

  9. #9
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,453

    Domyślnie

    To objawy akumulatora
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  10. #10
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2020
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Giulietta 1.4 170 KM
    Postów
    107

    Domyślnie

    OK.
    Dzięki z zaangażowanie . Jeśli to faktycznie akumulator ciśnienia to orientuje się ktoś za ile i gdzie kupić to ustrojstwo. Nie dzwoniłem jeszcze do ASO. Zamówiłem olej Tutella CS Speed. Doleję zobaczymy jak się zachowuje. Najwyżej znowu skrzynię zaleje. Swoją drogą to czemu wywala przez nakrętkę. Musi w tym akumulatorze być sporo oleju że zbiornik tego nie mieści.
    Powinno być tak że zawartość akumulatora "cofka" mieści się w zbiorniku.
    Ostatnio edytowane przez wiesgaj ; 23-02-2021 o 21:05

Podobne wątki

  1. [159] Przewód wspomagania/hydrauliczny Alfa 159 2.2 JTS
    Utworzone przez dantom147 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 01-06-2020, 10:27
  2. Układ hydrauliczny-sprzęgło
    Utworzone przez boss_do w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 30-03-2012, 12:35
  3. Jak podniesc przod ?Podnosnik hydrauliczny
    Utworzone przez odzi w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 05-02-2012, 22:39
  4. Podnośnik hydrauliczny okolice Zabrza - pożyczy ktoś?
    Utworzone przez wiedzmaak w dziale Śląskie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 17-04-2011, 11:55

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory