Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar traczmot
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Węgrzynowice Modrzewie
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 T.S
    Postów
    61

    Domyślnie Ręczna zmiana biegów w skrzyni TCT

    Witam. Tak jak w temacie. Czy przy tej skrzyni mozna recznie zmiebiać biegi, tak jak w manualnej? Tylko wiadomo za pomocą łopatek przy kierownicy ? Dopiero co kupiłem auto, i to mój pierwszy automat, dlatego pytam . Aktualnie jak jeżdżę, w pozycji D to auto wiadomo samo zmienia biegi, ale w trakcie ja łopatkami też mogę,
    Ale widzę że na filmach itp ludzie mają na wyświetlaczu przy zegarkach pokazany np na jakim biegu jadą. A ja mam zawsze literke D.
    Dziękuję za wyrozumiałość z góry, ponieważ dla większości, moje pytania pewnie są śmieszne.
    Ktoś mi wytłumaczy jakoś prosto na czym to polega ?


    › Więcej...: Ręczna zmiana biegów w skrzyni TCT

  2. #2
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    01 2020
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo Mito 1.4 135 hp
    Postów
    12

    Domyślnie

    Przesuń dźwignię bardziej w lewo jak masz na D. Wtedy przejdziesz na tryb łopatek, albo możesz działać drążkiem sekwencyjnie.

  3. #3
    Użytkownik Świeżak Avatar traczmot
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Węgrzynowice Modrzewie
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 T.S
    Postów
    61

    Domyślnie

    I wtedy jak dam w lewo to mogę to np tak przeciągnąć na biegu jak manuala? Że to ja decyduje kiedy ma się bieg zmienić?

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Redjasper Zobacz post
    Przesuń dźwignię bardziej w lewo jak masz na D. Wtedy przejdziesz na tryb łopatek, albo możesz działać drążkiem sekwencyjnie.
    Sekwencyjnie czyli zgodnie tak jak jest plus i minus ? Czyli lewo/prawo?

  4. #4
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2018
    Mieszka w
    Gorzów Wlkp.
    Auto
    Giulietta VELOCE
    Postów
    66

    Domyślnie

    Raczej przód(+) i tył(-). Tylko po przesunięciu dźwigni w lewo pojawi Ci się na wyświetlaczu 1,2,3 ... itd. Możesz zmieniać łopatkami też, jeśli masz.
    Do końca nie jest to jednak manual, bo przy hamowaniu zrzuca w dół. To może i akurat dobrze.

  5. #5
    Użytkownik Świeżak Avatar traczmot
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Węgrzynowice Modrzewie
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 T.S
    Postów
    61

    Domyślnie

    Cytat Napisał RCMax Zobacz post
    Raczej przód(+) i tył(-). Tylko po przesunięciu dźwigni w lewo pojawi Ci się na wyświetlaczu 1,2,3 ... itd. Możesz zmieniać łopatkami też, jeśli masz.
    Do końca nie jest to jednak manual, bo przy hamowaniu zrzuca w dół. To może i akurat dobrze.
    Czyli ustawić na pozycję D . A później dźwignie w lewo . I mam do wyboru łopatki (które mam ) lub drążkiem plus i minus. Przód/tył.
    I to będzie zachowywać się tak jak manual czyli mogę np ciągnąć 1 bieg do odcięcia. A bieg sam się nie zmieni . Tylko ja o tym decyduje kiedy ma to nastąpić.
    Dobrze rozumiem? :-)

  6. #6
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2018
    Mieszka w
    Gorzów Wlkp.
    Auto
    Giulietta VELOCE
    Postów
    66

    Domyślnie

    Cytat Napisał traczmot Zobacz post
    Czyli ustawić na pozycję D . A później dźwignie w lewo . I mam do wyboru łopatki (które mam ) lub drążkiem plus i minus. Przód/tył.
    I to będzie zachowywać się tak jak manual czyli mogę np ciągnąć 1 bieg do odcięcia. A bieg sam się nie zmieni . Tylko ja o tym decyduje kiedy ma to nastąpić.
    Dobrze rozumiem? :-)
    Tak dobrze. Ty decydujesz. Ja nie ciągnąłem do odcięcia, ale pewnie się da. Komp Ci wprawdzie podpowiada kiedy zmienić, ale olej to. Ty decydujesz, nie komp.

  7. #7
    Użytkownik Świeżak Avatar traczmot
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Węgrzynowice Modrzewie
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 T.S
    Postów
    61

    Domyślnie

    Cytat Napisał RCMax Zobacz post
    Tak dobrze. Ty decydujesz. Ja nie ciągnąłem do odcięcia, ale pewnie się da. Komp Ci wprawdzie podpowiada kiedy zmienić, ale olej to. Ty decydujesz, nie komp.
    Ok. Dzięki wielkie za informację. Bardzo mi one pomogły i od razu humor mi sie poprawił. Bo byłem do tej pory trochę zawiedzony, bo myślałem że po co te łopatki skoro i tak w między czasie to auto i tak zmienia bieg kiedy samo chce, a ja nie mam wplywu na jego obroty praktycznie wcale .
    Ok w takim razie temat do zamknięcia

  8. #8
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Katowice
    Auto
    Giulietta 2.0JTDM TCT Distinctive
    Postów
    240

    Domyślnie

    Cytat Napisał traczmot Zobacz post
    Czyli ustawić na pozycję D . A później dźwignie w lewo . I mam do wyboru łopatki (które mam ) lub drążkiem plus i minus. Przód/tył.
    I to będzie zachowywać się tak jak manual czyli mogę np ciągnąć 1 bieg do odcięcia. A bieg sam się nie zmieni . Tylko ja o tym decyduje kiedy ma to nastąpić.
    Dobrze rozumiem? :-)
    Biegu nie przeciągniesz ani auta nie zdławisz nawet w trybie ręcznym, to tak nie działa, aczkolwiek na pewno będziesz mógł przy wyższych obrotach zmieniać biegi.
    Lancia Lybra SW 2.4 JTD 136KM była
    Lancia Lybra SW 2.4 JTD 140KM była
    Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTDM 175KM była
    Lancia Delta 2.0JTDM 209KM była
    Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDM2 TCT jest

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2017
    Mieszka w
    Przasnysz
    Auto
    Giulietta 1.4 TB 120 Distinctive 2015 Fiat Punto Evo 1.4 77 2010
    Postów
    452

    Domyślnie

    Cytat Napisał traczmot Zobacz post
    Ok. Dzięki wielkie za informację. Bardzo mi one pomogły i od razu humor mi sie poprawił. Bo byłem do tej pory trochę zawiedzony, bo myślałem że po co te łopatki skoro i tak w między czasie to auto i tak zmienia bieg kiedy samo chce, a ja nie mam wplywu na jego obroty praktycznie wcale .
    Ok w takim razie temat do zamknięcia
    W pełnym trybie automatycznym też masz jakiś wpływ na na zmianę biegów, a regulujesz to pedałem gazu. Im bardziej będziesz miał wciśnięty pedał gazu, tym później biegi będą się zmieniać na wyższe, czyli przy wyższych obrotach silnika. W trybie Dynamic też biegi zmieniają się przy wyższych obrotach.

Podobne wątki

  1. [164] Zmiana skrzyni biegów na krótszą (GTA?)
    Utworzone przez Młody Papież w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 26-03-2014, 09:58
  2. [MiTo] Problem z wstecznym (ręczna skrzynia biegów)
    Utworzone przez MiToMan w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 20-04-2013, 14:45
  3. [146] Co ma marchewka do skrzyni biegów, linki skrzyni biegów
    Utworzone przez macminik w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 29-02-2012, 20:09
  4. Zmiana przełożeń ręcznej skrzyni biegów benzyna
    Utworzone przez Sasza w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 14-01-2012, 21:24
  5. [155] zmiana skrzyni biegów
    Utworzone przez rekwir w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 25-05-2008, 17:09

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory