Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11
  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    04 2021
    Auto
    Giulietta
    Postów
    4

    Domyślnie Giulietta 2.0 jtdm wersje silnikowe

    Przymierzam się do zakupu giulietty 2.0 jtdm najchętniej w wersji 170 km ze względu na budżet jakim dysponuję a te wersje wychodziły w starszych rocznikach, rozważam również wersje 150 km/175 km najchętniej w manualu.
    Czy doradzicie jaką wersję lepiej kupić i jakie są różnice poza mocą? czy jest również niższy moment obrotowy? Czy z przebiegiem ok 200 tys. warto szukać również automatów?
    Z góry dzięki za wszelkie sugestie i info.


    › Więcej...: Giulietta 2.0 jtdm wersje silnikowe

  2. #2
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    09 2019
    Auto
    Giulietta
    Postów
    15

    Domyślnie

    Zdaje się, że są to głównie różnice w programie, który zawsze można podkręcić po jakimś czasie.
    Ja początkowo chciałem automat, ale gdy na pewnej jeździe próbnej cudem ominąłem minę która na koniec jazdy przestała zmieniać biegi tak zdecydowałem się na manual i jestem zadowolony. Z drugiej strony kto nie ryzykuje...

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar MikeCZ
    Dołączył
    01 2017
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    Giuelitta 2.0JTDm 2011, Rover Mini 998 1991
    Postów
    288

    Domyślnie

    Nie byłbym taki pewien, że tylko w programie Np. pomiędzy 140 i 170cv jest różnica w turbo (140cv ma mniejsze), jest też inna głowica. Wersje 150/175 są Multijet2 (nowsza generacja) i sądzę że różnice pomiędzy nimi będą podobne jak pomiędzy tymi w pierwszej generacji.
    Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm 2011
    Ex: Alfa Romeo 164 2.0 V6TB 1995, Honda Civic VIII 1.8, Seat Leon ST FR 1.4TSI 2017, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 2007 berlina, Fiat Stilo 1.4 MW 2007

  4. #4
    Użytkownik Świeżak Avatar Hornet15re
    Dołączył
    12 2019
    Auto
    Giulietta 2.0 JTDM 175KM
    Postów
    151

    Domyślnie

    różnica pomiedzy wersjami 140starsze/150nowszej wersji do 170km to inne turbo i oprogramowanie...reszta to samo,wiec z 140/150 koni nie wyciśniesz więcej niz 170km,chyba ze zmienisz turbo od 170 to zrobisz okolice 200...tak jak ja zrobiłem w swojej 150ce.

  5. #5
    Użytkownik Świeżak Avatar alehandro
    Dołączył
    09 2020
    Auto
    Giuelietta 1.6 jtdm
    Postów
    151

    Domyślnie

    Cytat Napisał dominikmaz Zobacz post
    Zdaje się, że są to głównie różnice w programie, który zawsze można podkręcić po jakimś czasie.
    Ja początkowo chciałem automat, ale gdy na pewnej jeździe próbnej cudem ominąłem minę która na koniec jazdy przestała zmieniać biegi tak zdecydowałem się na manual i jestem zadowolony. Z drugiej strony kto nie ryzykuje...
    Niewielu producentów decyduje sie na taki manewr.
    Jedynym, który jeszcze niedawno to stosował był ford gdzie wersje tdci 140/163 oraz 150/180 km były konstrukcyjni identyczne, a wystarczyło zmienic mapę po wpięciu pod komputer.

    VAG pomiędzy np wersjami silników tdi 140/170 i 150/190 km stosuje inne turbo, głowicę oraz wtryski zatem jak koledzy wspomnieli podobnej taktyki należe spodziewać się w koncernie Fiat'a.

    Idąc tym tropem ktoś może pomyśleć że np. wersje diesla 105/120 jtdm to inny program co również nie jest prawdą (m.in. zmienna geometria).

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Katowice
    Auto
    Giulietta 2.0JTDM TCT Distinctive
    Postów
    254

    Domyślnie

    Cytat Napisał Hornet15re Zobacz post
    różnica pomiedzy wersjami 140starsze/150nowszej wersji do 170km to inne turbo i oprogramowanie...reszta to samo,wiec z 140/150 koni nie wyciśniesz więcej niz 170km,chyba ze zmienisz turbo od 170 to zrobisz okolice 200...tak jak ja zrobiłem w swojej 150ce.
    okolice 200 km to w wersji 170 km straszna bieda, zatem musi być jakaś różnica jeszcze bo wersje 170 konne wychodza w okolicy 215 - 220 koni i miedzy 420 a 450 Nm
    Lancia Lybra SW 2.4 JTD 136KM była
    Lancia Lybra SW 2.4 JTD 140KM była
    Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTDM 175KM była
    Lancia Delta 2.0JTDM 209KM była
    Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDM2 TCT jest

  7. #7
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    04 2021
    Auto
    Giulietta
    Postów
    4

    Domyślnie

    Dzięki za info, czyli jeśli zależy mi na dynamice to lepiej szukać 170km niż 150km. Czy wersje poliftowe różnią się znacząco i lepiej dołożyć i szukać nowszych?
    Pytam bo bardzo mało jest ogłoszeń właśnie poliftów 170 w manualu.

  8. #8
    Użytkownik Świeżak Avatar Hornet15re
    Dołączył
    12 2019
    Auto
    Giulietta 2.0 JTDM 175KM
    Postów
    151

    Domyślnie

    szukaj poliftowej,choćby ze wzdgledu na znacznie lepsze audio,poliftowych jest wiecej 150konnych,bo wersje 175km chyba były oferowawane tylko w automacie.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał spoker Zobacz post
    okolice 200 km to w wersji 170 km straszna bieda, zatem musi być jakaś różnica jeszcze bo wersje 170 konne wychodza w okolicy 215 - 220 koni i miedzy 420 a 450 Nm
    niestety żadna wersja z DPF na pokładzie nie wyciągnie więcej niż te okolice 200km... te moce co podajesz to po wywaleniu dpf sa dopiero osiągalne.

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar MikeCZ
    Dołączył
    01 2017
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    Giuelitta 2.0JTDm 2011, Rover Mini 998 1991
    Postów
    288

    Domyślnie

    Cytat Napisał banzik Zobacz post
    Dzięki za info, czyli jeśli zależy mi na dynamice to lepiej szukać 170km niż 150km. Czy wersje poliftowe różnią się znacząco i lepiej dołożyć i szukać nowszych?
    Pytam bo bardzo mało jest ogłoszeń właśnie poliftów 170 w manualu.
    Szczerze mówiąc to dynamika jest myślę bardzo podobna - bo znowu turbo u wersji 140cv jest mniejsze -> szybciej się rozkręca. Nawet moment obrotowy mają obie wersje takie same, tylko max na trochę innych obrotach no i 170cv ma wyższą prędkość maksymalną.
    Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm 2011
    Ex: Alfa Romeo 164 2.0 V6TB 1995, Honda Civic VIII 1.8, Seat Leon ST FR 1.4TSI 2017, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 2007 berlina, Fiat Stilo 1.4 MW 2007

  10. #10
    Użytkownik Świeżak Avatar Hornet15re
    Dołączył
    12 2019
    Auto
    Giulietta 2.0 JTDM 175KM
    Postów
    151

    Domyślnie

    Jaką wersję mocy nie weźmiesz to wszystkie po programie wyciągną 420nm i duży moment osiągalny już od 1500ob,bo seryjnie wszystkie wersje osiągają podobny moment tylko większe turbo pozwala wyżej ten moment utrzymać i przez to jest większa moc w KM,co przy codziennej jeździe jest niewyczuwalne.
    A faktycznie u mnie po wymianie turbo z wersji 170km auto dostaje większego laga niż na turbo od wersji 150. Niestety nie ma nic za darmo,jak chcesz mieć lepsze osiągi,to pogarsza się dynamika na niskich obrotach.
    Ostatnio edytowane przez Hornet15re ; 18-04-2021 o 11:40

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Giulietta 1,4 MA 170 KM - wersje turbiny
    Utworzone przez tomkoziolek w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 11-06-2020, 14:01
  2. [Giulietta] Zawieszenie - sprężyny Giuluetta QV a inne wersje silnikowe
    Utworzone przez Dareek w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 13-10-2019, 11:49
  3. [159] Alfa 159 różne wersje silnikowe 2.0 JTDm 136KM, 163KM, 170KM
    Utworzone przez kamorado w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 85
    Ostatni post / autor: 25-06-2017, 23:04
  4. [Giulietta] Giulietta wersje softu
    Utworzone przez barnio w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 14-06-2011, 17:53

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory