Podeślij mi VIN na priv, w niektórych 1.6 i 2.0 JTDM są dość awaryjne regulatory ciśnienia oleju.
Podeślij mi VIN na priv, w niektórych 1.6 i 2.0 JTDM są dość awaryjne regulatory ciśnienia oleju.
Dziękuję za rzeczową podpowiedź
A tak pozatym czy jestes w stanie wyjaśnić sprawę z podstawa filtra oleju w tym silniku? Chodzi dokladnie o to czy znajduje sie tam jakiś zawor przeciwzwrotny oleju? Czy tylko zawor bezpieczeństwa tzw bypass? I jeszcze jedno... jak najczęściej objawia sie niesprawnosc tego elektrozaworu? Pozdrawiam
Nie mam takiej wiedzy.
Nieprawidłowym ciśnieniem oleju, za niskim.
Musisz znaleźć dobrego mechanika, który sprawdzi czy ciśnienia podawane przez czujniki są prawidłowe, jeśli nie to trzeba wymienić czujnik lub czujniki, jeśli są prawidłowe to na 99% trafiony jest regulator.
- - - Updated - - -
Czy auto ma DPF?
Sprawdziłem i ma DPF. Napisz dokładnie co rozumiesz poprzez stan oleju ponad max? Zawsze jest na tym samym poziomie ponad max czy stale rośnie?
Ostatnio edytowane przez Ricambi ; 07-01-2023 o 14:41
Wydaje mi się ze jesli było by za niskie cisnienie oleju to objawy z kontrolka cisnienia oleju występowały by na mocno rozgrzanym silniku. Jeżdżę juz tak 10 tys km I myślę że po tym czasie mogłoby być już po silniku w każdym razie objaw kontrolki i kontrolki z komunikatem występuje tylko po postoju powyżej 3 godzin w nierównej pozycji samochodu im samochod bardziej przechylony w lewą stronę w dół tym dłużej trwa złapanie odpowiedniego cisnienia oleju tak aby kontrolka zniknęła. W każdym razie dziękuję za jakiś trop i czas sie za to zabrać na poważnie.
- - - Updated - - -
Tak auto posiada dpf. Dzień po zmianie oleju sprawdzialem stan oleju po kilkugodzinnym postoju i stan oleju był powyżej maksimum i przy każdym kolejnym sprawdzaniu za każdym razem olej jest powyżej maksimum wiec wygląda na to że nie za sprawą dpf.
Nie stawiałbym na czujniki ciśnień oleju ze względu na to że świecenie kontrolki cisnienia oleju bądź komunikatu niskiego cisnienia występuje dodatkowo z głośniejsza praca silnika ---> znika kontrolka cisnienia/komunikat --->praca silnika się wycisza wiec musi rzeczywiście brakować odpowiedniego cisnienia oleju.
Ostatnio edytowane przez Que1 ; 07-01-2023 o 14:44
To ustal ciśnienia w miejscach czujników i kup co trzeba. Możesz także kupić sobie interfejs i sprawdzić wskazania ciśnienia oleju w MES lub AlfaOBD.
Zauważam jeszcze jedna rzecz mianowicie po dłuższej drodze np jazda w górskim terenie czy też autostrada po pozostawieniu samochodu na noc nawet jeśli samochód stoi w miarę prosto kontrolka cisnienia oleju potrafi się świecić dłużej ok 3 sekund nawet potrafi zapalić się komunikat na chwile. Łącze to z tym że olej po takiej jezdzie jest mocno rozgrzany co powoduje że w jakiś sposób on łatwo spływa do miski powodujac dłuższe gasniecie kontrolki cisnienia. Przeważnie samochodem jeżdżę droga ekspresowa i trochę miasto jakies 33 km w jedną stronę przy takiej jezdzie i parkowaniu na prostym miejscu parkingowym kontrolka gasła prawidłowo przez ponad 2 miesiace
Kolego jak będziesz tak dalej jeździł i obserwował zamiast zdiagnozować i naprawić, to możesz za którymś razem wrócić na lawecie i będziesz miał do wymiany silnik.
Wymień ta uszczelkę co jest w misce olejowej, pisałeś że była wymieniana ale może jest wadliwa może nie od tego silnika zajrzyj kup oryginalna.