Pokaż wyniki od 1 do 10 z 952
Temat: Porady eksploatacyjne
-
27-10-2010, 08:17 #1
- Dołączył
- 05 2007
- Mieszka w
- Warszawa
- Auto
- AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
- Postów
- 8,584
Porady eksploatacyjne
Nowy model, użytkowników niewielu (jak na razie), więc myslę, że wymiana takich informacji bardzo się przyda.
Po 2 dniach użytkowania już mam kilka uwag.
System Start/Stop warto wyłączać (szczególnie podczas docierania silnika) przy jeździe w korkach (poruszanie się skokami po 1-2m), nic nie zaoszczędzicie, a płynność jazdy zyska (silnik startuje jednak z pewnym opóźnieniem, więc płynne ruszanie jest niemożliwe.
Tryb "B" (licznik dzienny) komputera nie resetuje się sam po 4h postoju (tak było w AR156)- trzeba robic to "ręcznie". Nie można przeskoczyć na początek menu, tylko trzeba przechodzic przez wszyskie pozycje - przyciskiem "set" mozna włączyc pierwszą stronę, ale później wraca się w to samo miejsce menu, które się opusciło.
Spalnie - warszawskie korki średnia prędkość 13-17km/h - wynosi na razie (auto na dotarciu) ok 15l/100km - podobno spadnie jak się przejedzie te 2000km
Koła 17" wbrew obawom kolegów nie pogarszają komfortu.
Uwaga przyszłościowa - zwróćcie uwagę na to jakim olejem zalany jest silnik 1,4 Mair - dopuszczalny (pod rygorem utraty gwarancji) jest tylko olej syntetyczny 5W40 ACEA C3, co trochę ogranicza pole manewru. W okresie docierania silnik może go trochę zużyć - trzeba mieć na dolewkę. Na wymianę warto jechać z własnym. z produktów Seleni w grę wchodzi tylko:
Selenia StAR Pure Energy
SAE 5W-40, API SM/CF, ACEA C3, FIAT 9.55535-S2 CONTRACTUAL TECHNICAL REFERENCE N�F603.D08
› Więcej...: Porady eksploatacyjneOstatnio edytowane przez Maciek-156 ; 27-10-2010 o 08:28
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
-
-
28-10-2010, 07:21 #2
- Dołączył
- 03 2010
- Mieszka w
- Poznan, Poland, Poland
- Auto
- Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
- Postów
- 8,246
Mnie Pan w Pol-Carze mówił, że system jest "inteligentny" (cokolwiek to znaczy) i wie, kiedy włączać, a kiedy wyłączać (z tego, co się orientuję, nie wyłączy silnika np. wtedy, kiedy mamy załączoną klimę) tak, żeby turbina była zadowolona.
Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019
Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS
-
28-10-2010, 08:18 #3
Wprawdzie nie jeżdżę Giuliettą, ale Brerą, ale też turbo benzyną, więc może być podobnie...
Co do start/stop, to na początku bardzo żałowałem, że nie mam tego w swojej Brerze. Teraz jednak dochodzę do wniosku, że dobrze, że nie mam. Systemy tego typu są stosunkowo nowe, i tak naprawdę nie wiemy jeszcze jaki mają wpływ przede wszystkim na turbinę. Sprzedawca oczywiście mówi, że nie ma obaw - w domyśle, że do końca gwarancji na pewno nie będzie problemów. Ja też bym włączał ten start/stop - nie mam do tego zaufania...
Co do spalania, to w warszawskich korkach 15 l moim zdaniem nie wygląda źle, ale domyślam się, że podajesz dane z komputera. Jeżeli komputer jest tak "dokładny" jak w mojej Brerze, to spokojnie możesz doliczyć jeszcze nawet ze 2 litry.
Na spadek spalania po dotarciu też bym raczej nie liczył. Przynajmniej ja u siebie czegoś takiego nie zaobserwowałem (a też mi mówiono, że z czasem będzie spadać). Pierwsza trasa z Warszawy do Wrocławia, w lutym, przy temperaturze 0 stopni to było 8,5 litra. Myślałem, że jak dotrę silnik, bardziej go poznam, będzie cieplej, to spalanie będzie spadać - nic z tego. Teraz mam przejechane ponad 5 tys. km, i tylko raz udało mi się poprawić wynik z pierwszej trasy!
Jeśli chodzi o zużycie oleju, to tutaj z kolei zaskoczenie na plus. Czytałem, że silniki z turbinami lubią go sobie trochę popić (zwłaszcza w okresie docierania), ale u mnie nie tylko nie musiałem do tej pory robić żadnych dolewek, ale silnik nie zużył absolutnie nic oleju - jest dokładnie taki sam poziom jak przy kupnie.
Alfa Brera 1.75 TBi 200 KM, 2009 styczeń 2010 - październik 2012
Alfa GT Distinctive 1.9 JTD 150 KM, 2005 sierpień 2014 - ...
Alfa GT Quadrifoglio Verde 1.9 JTD 170 KM, 2008 październik 2016 - ...
-
28-10-2010, 08:22 #4
- Dołączył
- 05 2007
- Mieszka w
- Warszawa
- Auto
- AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
- Postów
- 8,584
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
-
31-10-2010, 10:18 #5
-
31-10-2010, 10:42 #6
- Dołączył
- 05 2007
- Mieszka w
- Warszawa
- Auto
- AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
- Postów
- 8,584
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
-
31-10-2010, 16:16 #7
-
01-11-2010, 13:37 #8
-
01-11-2010, 16:08 #9
-
02-11-2010, 13:27 #10
- Dołączył
- 06 2007
- Mieszka w
- Łódź
- Auto
- AR 75 2.0 TS 148KM, 1988r, Talbot Matra Rancho, 125p '71, 126p '85 Łada 2103
- Postów
- 2,996
Podobne wątki
-
[159] 1.9 JTDm - wymiany eksploatacyjne i profilaktyczne przy przebiegu 100 - 120 tys km
Utworzone przez Gary w dziale 159/Brera/Brera SpiderOdpowiedzi: 17Ostatni post / autor: 23-07-2013, 22:21 -
Płyny eksploatacyjne
Utworzone przez dawidee26 w dziale 156Odpowiedzi: 6Ostatni post / autor: 06-09-2012, 17:47 -
[MiTo] Chcę kupić MiTo - czy warto? Jakie są koszty eksploatacyjne?
Utworzone przez ila34 w dziale MiTo/GiuliettaOdpowiedzi: 12Ostatni post / autor: 23-06-2011, 08:57 -
[155] materiały eksploatacyjne
Utworzone przez rafal70185 w dziale 145/146/155Odpowiedzi: 3Ostatni post / autor: 24-08-2010, 22:58 -
[145] 1,9 TD - wazne pytanie eksploatacyjne
Utworzone przez showtime w dziale 145/146/155Odpowiedzi: 1Ostatni post / autor: 20-10-2008, 08:51