Strona 3 z 12 PierwszyPierwszy 123456789101112 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 114
  1. #21
    Użytkownik Znawca Avatar metan
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    K-ce
    Auto
    Mito 1,4 MPI
    Postów
    1,059

    Domyślnie

    Sporo jest badań na temat degradacji olejów silnikowych, nawet na którejś z naszych politechnik badano lotos czy orlen które wykazują że zjawiska tego nie można bagatelizować. Z drugiej strony jednak były prezes castrola sam mówił że częste zmiany oleju w niczym nie pomagają (na ile szczerze nie wiadomo). A i ostatnio pisali coś o jakims mercedesie (już kilkunastoletnim i sprawnie jeżdzącym) w którym babka nie zmieniała oleju wcale tylko dolewała.
    Pytanie co wcześniej będzie na złom cała buda czy silnik i jakoś "zgrać" to w czasie.


    › Więcej...: Jak to w końcu jest z tą wymianą oleju?

  2. #22
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar treboR L
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    W-wa
    Auto
    AR Giulia 200 KM Pakiety: Komfort, Lighting, Flota + trochę dodatków
    Postów
    259

    Domyślnie

    Ja jednak wolałbym kupić auto od właściciela, który zmienia olej silnikowy co 10-20 tys. km niż 30-40 tys.

  3. #23
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    01-486 Warsaw PL / 95014 Cupertino CA
    Auto
    Dające Radość z Jazdy
    Postów
    628

    Domyślnie

    Panowie akademicka dyskusja wyszła Kto ma ochotę zmienia nawet co 5000 TO NIE ZASZKODZI - ten kto wymienia co 30 000 też spokojnie ponad 100K zrobi bez wielkiego remontu silnika Kolejna sprawa - wszyscy jak tu rozmawiamy kupiliśmy nowe auta z silnikami benzynowymi - jakoś mi się nie chcę wierzyć że będziemy nimi jeździć po 10 lat .... i do tego robimy przebiegi rzędu 50 000 rocznie (bo byśmy benzyny nie kupowali) Panowie Auto nas przeżyje Osobiścię zmienię po przejechaniu 8-10 K ... a później się zastanowię - zobaczę olej po przejechaniu kolejnych 20 000 i podejmę decyzję.

    Swoją drogą szkoda że komputer nie sprawdza jakości oleju tylko na sztywno określa przegląd co 30 000 ..... te czujniki pozwalają określić styl jazdy i ewentualne warunki jazdy (trasa, miasto) i na tej podstawie jednemu wymiana wychodzi 21 000 drugiemu 30 000 - mi wychodziła w granicach 27000-28000

  4. #24
    Użytkownik Rowerzysta Avatar misiu_k
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    MiTo 1.4 TB 120KM
    Postów
    64

    Domyślnie

    Cytat Napisał tygrysio Zobacz post
    Swoją drogą szkoda że komputer nie sprawdza jakości oleju tylko na sztywno określa przegląd co 30 000 ..... te czujniki pozwalają określić styl jazdy i ewentualne warunki jazdy (trasa, miasto) i na tej podstawie jednemu wymiana wychodzi 21 000 drugiemu 30 000 - mi wychodziła w granicach 27000-28000
    Pierwsze słyszę o takich czujnikach W MultiJet zużycie oleju jest obliczane przez algorytm zapisany w centralce wtryskowej (ilość wypaleń filtra DPF udanych i nie udanych itp) a nie na podstawie danych z czujnika. Nie wyobrażam sobie tego małego laboratorium pod maską Ja wymieniam olej co roku i wszystkim tak zalecam, a jak ktoś w rok zrobi 30.000km to napewno nie jeździ po mieście tylko trasy i zużycie termiczne oleju jest dużo niższe niż w aucie co robi 10.000km tylko po mieście. Teorie spiskowe są specjalnością polaków żadem szanujący się producent nie zaleci wymiany oleju w wydłużonym okresie tylko dlatego aby popsuł się silnik po 100.000km, a oleje teraz są zupełnie inne niż te nawet sprzed 3 lat. Każdy wymieni olej jak będzie chciał a w instrukcji jest także zapis że w trudnych warunkach należy wykonywać częściej wymiany oleju. Co do silnika MultiAir to wymiana u Mietka w garażu odpada ze względu na procedurę kalibracji po wymianie oleju, chyba że komuś spodoba się klekotanie zaworów

  5. #25
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Ford Fiesta ST 3D 200KM, Vespa Sprint 125, Fiat 500X, była Alfa Romeo Mito
    Postów
    584

    Domyślnie

    Cytat Napisał misiu_k Zobacz post
    Ja wymieniam olej co roku i wszystkim tak zalecam, a jak ktoś w rok zrobi 30.000km to napewno nie jeździ po mieście tylko trasy i zużycie termiczne oleju jest dużo niższe niż w aucie co robi 10.000km tylko po mieście. Teorie spiskowe są specjalnością polaków żadem szanujący się producent nie zaleci wymiany oleju w wydłużonym okresie tylko dlatego aby popsuł się silnik po 100.000km, a oleje teraz są zupełnie inne niż te nawet sprzed 3 lat. Każdy wymieni olej jak będzie chciał a w instrukcji jest także zapis że w trudnych warunkach należy wykonywać częściej wymiany oleju. Co do silnika MultiAir to wymiana u Mietka w garażu odpada ze względu na procedurę kalibracji po wymianie oleju, chyba że komuś spodoba się klekotanie zaworów
    Alleluja!

  6. #26
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Quadrifoglio156
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    czarny
    Postów
    403

    Domyślnie

    Mam inne pytanie na temat oleju do M-Aira.
    Co to jest za olej, jakie ma parametry no i w końcu - to podobno jest półsyntetyk ?
    Nie mam specjalnego zaufania do Selenii o cenie w Aso nie wspomnę.
    Alfa 156 2.0; Alfa 156 1.8, Alfa 145 1.4, Alfa 156 2.5V6 Modyficata, Alfa Giulietta M-Air Distinctive Sport Edizione Autodelta.
    LEGENDA ALFA ROMEO: ALFETTA.PL

  7. #27
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    koło koła
    Auto
    emty
    Postów
    477

    Domyślnie

    ja zmienilem po 15k i wlali selenie Pure Energy Star 5W-40 synthetic, z boku puszki (bo dali to co zostało) jest napisane MultiAir i pod napisem jest rysunek rury wydechowej z opisem Euro5, takie są oznaczenia, wyprodukowano puszkę w italii, coz cena wymainy z regulacją zaworow (czy kalibracją) 400pln,

  8. #28
    Użytkownik Znawca Avatar krawat
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 155v6; AR Stelvio Q
    Postów
    1,003

    Domyślnie

    Jaka znowu regulacja zaworów ;|

  9. #29
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED
    Postów
    8,565

    Domyślnie

    Ten olej to pełny syntetyk opracowany specjalnie do benzynowych silników Alfa Romeo SAE 5W-40, API SM/CF, ACEA C3, FIAT 9.55535-S2
    Przy silniku MA chodzi głównie o spełnienie tej normy FIAT 9.55535-S2
    http://tbl.onion.it/commonfile/eng/p...3_stec_ENG.pdf
    Nie wiem dlaczego nie masz zaufania do Seleni - nie jest konfekcjonowana w Polsce, dostępna w ładnych metalowych banieczkach i na 100% nie podrabiana... W silnikach z grupy fiata te oleje sprawdzają się najlepiej
    Cytat Napisał krawat Zobacz post
    Jaka znowu regulacja zaworów ;|
    Kalibracja systemu multiar po wymianie oleju
    Ostatnio edytowane przez Maciek-156 ; 08-07-2011 o 08:02
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  10. #30
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    koło koła
    Auto
    emty
    Postów
    477

    Domyślnie

    a no własnie jakas kalibracja jest nizbedna, czyli nawet po gwarancji trzeba do aso jezdzic, tak olej w ładnej 2l banieczce, ale odamian tych selenii jest duzo, bo kiedys kupilem 1l innej selenii Multiair, a tu na wymianie wlalii Pure Energy, jak roznica nie wiem,

Podobne wątki

  1. [159] Korozja - jak to w końcu jest z tą 159?
    Utworzone przez michal-ar1 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 79
    Ostatni post / autor: 02-01-2020, 14:57
  2. Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 13-01-2016, 09:45
  3. Jak to w końcu jest z tym spalaniem w Busso 3.2?
    Utworzone przez tomas1907 w dziale 156
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 07-11-2013, 09:21
  4. Jak to w końcu jest z tymi przegubami (2.5 V6)
    Utworzone przez Paranoiks w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 24-01-2011, 17:12

wymiana oleju

cykanie zaworow w multiair

wymiana oleju 1.4 multiair

wymiana oleju alfa romeo giulietta

Wymiana oleju alfa gulietta

multiair wymiana oleju

blad po wymianie oleju multiair

wymiana oleju giulietta

kalibracja silnika

multiair wymiana koszty

wymiana filtra oleju giulietta

alfa romeo gilietta wymiana oleju

digitek do multiair

guiletta ile warta

wymiana olejj multiair

Silniki multiair wymiana oleju

olej do 1.4 multiair

alfa romeo giulietta oil filter location

silnik multiair wymiana oleju

ile oleju w alfie gulietta 2.0

co ile km wymiana oleju w giulietta diesel

wymiana oleju multiair

zalecenia wymiany oleju z 2012 roku giulietta

guiletta olej

alfa romeo giulietta ile oleju

giuletta.wymiana oleju

giulietta wymiana oleju w skrzyni

wymiana oleju alfa romeo giulietta 1.4 multiair

.blad.zaworu.hydraulicznego olej giuletta

mito 1.4 tb gdzie filtr oleju

wymiana oleju po 2 tys km giulietta

wymiana oleju w skrzyni tct procedura

giulietta wymiana filtra oleju

alfa.romeo gulietta 1.4 wymiana oleju

procedura wymiana oleju tct

koszt wymiany plynow i filtrow w alfie giulietta

alfa guukuetta 1.4 wymiana oleju

filtr oleju alfa romeo giulietta 1.4

alfa romeo giulietta wymiana oleju

giulietta ile oleju

giuletta

alfa romeo giulietta olej do silnika

kalibracja zaworow w silniku multiair

multiair wymiana oleju mito

multiair 140 wymiana oleju

czy selenia k pure energy mozna dolewac do selenia k

jak często wymienia sie olej w giulietcie

czujnik zasiarczenia oleju astra h

multiair kalibracja zaworow

hydraulika zaworow multiair cena

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory