Strona 4 z 12 PierwszyPierwszy 123456789101112 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 114
  1. #31
    kgv166
    Gość

    Domyślnie

    Wymieniłem olej przy 15k km, następną wymianę zrobię pewnie przy 30k (żeby przeglądy nie rozjechały się z wymianami oleju). Później zobaczę, będzie więcej wiadomo.
    Na fakturze za wymianę oleju nie ma ani słowa o regulacji zaworów, czy jest to czynność wykonywana standardowo i w cenie wymiany? Gość w serwisie nie wspomniał nawet słówkiem o czymś takim Jak to jest?


    › Więcej...: Jak to w końcu jest z tą wymianą oleju?

  2. #32
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Adalbrecht
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Końskie/Warszawa
    Auto
    Renault Megane R.S. 265
    Postów
    107

    Domyślnie

    Witam,

    czy wymieniając olej z filtrem powinno się wymienić filtr powietrza? Pytam, bo, np. w instrukcji obsługi Audi A3, jest napisane, że tak.

    Jeszcze jedno pytanie - do silnika 1.6 JTDm jest wymagany olej o lepkości SAE 5W-30 i z parametrami niegorszymi od ACEA C2. Które parametry są gorsze - ACEA C1, czy ACEA C3 Chcę się dowiedzieć, czy do silnika 1.6 JTDM mogę kupić olej Castrol Edge 5W-30 z parametrami ACEA C3. Proszę o pomoc/odpowiedź.

  3. #33
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED
    Postów
    8,565

    Domyślnie

    A ten Castrol spełnia FIAT 9.55535-S1? Jak nie to nie radzę go stosować. Nie wiem czemu ludzie mają taki ciag do Castrola skoro już niejeden silnik w alfie powiedzia pa, pa po zalaniu tym olejem.... Genralnie w czasie gwarancji radzę stosować zalecaną Selenię WR P.E.
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  4. #34
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Adalbrecht
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Końskie/Warszawa
    Auto
    Renault Megane R.S. 265
    Postów
    107

    Domyślnie

    przyjęło się, m.in. u laików jak ja, że Castrol to najwyższa półka, a seria Edge to top. ok, nie będę kombinował - sprawa Castrola pojawiła się, bo Szwagrowi po przeglądzie samochodu została litrowa butelka i pomyślałem o wykorzystaniu jej i dokupieniu reszty z Castrola. dzięki za odpowiedź, pozdrawiam.

  5. #35
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar treboR L
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    W-wa
    Auto
    AR Giulia 200 KM Pakiety: Komfort, Lighting, Flota + trochę dodatków
    Postów
    259

    Domyślnie

    Cytat Napisał Adalbrecht Zobacz post
    Witam,

    czy wymieniając olej z filtrem powinno się wymienić filtr powietrza? Pytam, bo, np. w instrukcji obsługi Audi A3, jest napisane, że tak.
    W GT zalecali wymianę co drugi przegląd tj. po 40tys. Co do Julki niepamientam-lepiej sprawdź w instrukcji.
    Ostatnio edytowane przez treboR L ; 19-07-2011 o 14:59

  6. #36
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    01-486 Warsaw PL / 95014 Cupertino CA
    Auto
    Dające Radość z Jazdy
    Postów
    628

    Domyślnie

    Cytat Napisał misiu_k Zobacz post
    Pierwsze słyszę o takich czujnikach W MultiJet zużycie oleju jest obliczane przez algorytm zapisany w centralce wtryskowej (ilość wypaleń filtra DPF udanych i nie udanych itp) a nie na podstawie danych z czujnika. Nie wyobrażam sobie tego małego laboratorium pod maską
    Nie takie to laboratorium Bez przesady .... w VAG jest czujnik "obciążenia termalnego" silnika oraz czujnik "zasadzenia" w A5'tce i chyba w E87 miałem jeszcze czujnik zasiarczenia. Na podstawie tych danych komputer jest w stanie określić czy robimy krótkie, czy dłuższe trasy, oraz do jakich temp rozgrzewamy silnik. I z tego wylicza (mniej więcej) po ilu km mamy wymienić olej. Szczerze to dziwne mi się wydało że w AR takiego wskaźnika degradacji oleju nie ma.

    Tak to wygląda z poziomu interface'u VAG




    Sprawdziłem u siebie w nowej Astrze IV i też taki czujnik funkcjonuje.



    R
    easumując od dawna jeździłem autami które same sobie decydowały kiedy im wymiana oleju potrzebna i te zmiany wypadały w okolicach 28 000 km, natomiast jeśli producent zaleca wymianę co 30 000 to nie widzę powodu (oprócz swojego większego spokoju) by robić to wcześniej. Choć wymiana oleju oczywiści nie zaszkodzi .... tym bardziej po pierwszym okresie eksploatacji. Osobiście pierwszą wymianę zafunduję Julce po 10 000km a później już zgodnie z przeglądami.
    Ostatnio edytowane przez tygrysio ; 21-08-2011 o 17:57

  7. #37
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED
    Postów
    8,565

    Domyślnie

    Jest tylko w odpowiednich modelach.... To standard w autach z silnikami diesla - czyli w TDI jest, w alfach/fiatach/lanciach JTD również i oplu oczywiście ( w oplu jak , nie ma się co dziwić, bo to silniki fiatowskie JTD tylko nazwane CDTI) ale w autach z silnikami benzynowymi to rzadkość, bo tej degradacji oleju nie ma ECU jak wyliczyć. Jak już jest, to jest to bajer który często mami użytkownika.
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  8. #38
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Giulietta 1.4TB Distinctive/Sport/Premium/Dach
    Postów
    480

    Domyślnie

    Pytanie, ile Wam w ASO krzykneli za wymianę oleju z wymiana filtra ? Mam benzynę 120KM

  9. #39
    dwilk
    Gość

    Domyślnie

    A ja wymienie olej po przepisowych 30 000. Julcia to moje 6 fabrycznie nowe auto, zawsze wymieniam olej zgodnie z harmonogramem i auta mialy sie dobrze. Jak dla mnie to strata pieniedzy.
    Jesli jest merytoryczne uzasadnienie wymiany oleju wczesniej, to producent by to uwzglednil w interwalach miedzy-przegladowych (najlepszy przyklad w Yamaszce, olej wymienia sie co 7.5k km, ale pierwsza wymiana po 1000km). Pracowalem swego czasu w firmie, gdzie bylo ok 30 nowych Renowek, z przegladem co 30k km, auta dojechaly do 150-250kkm bez najmniejszych usterek napedu, a olej wymieniano tylko na przegladach, a kto pracowal w ASO wie co sie leje do flotowych aut...
    Jak dla mnie to temat analogiczny do tankowania V-powera. Nas (facetow) naciaga sie na olej i paliwo, nasze kobiety na gadgety dla dzieci

  10. #40
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar treboR L
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    W-wa
    Auto
    AR Giulia 200 KM Pakiety: Komfort, Lighting, Flota + trochę dodatków
    Postów
    259

    Domyślnie

    Cytat Napisał dwilk Zobacz post
    A ja wymienie olej po przepisowych 30 000. Julcia to moje 6 fabrycznie nowe auto, zawsze wymieniam olej zgodnie z harmonogramem i auta mialy sie dobrze. Jak dla mnie to strata pieniedzy.
    Jesli jest merytoryczne uzasadnienie wymiany oleju wczesniej, to producent by to uwzglednil w interwalach miedzy-przegladowych (najlepszy przyklad w Yamaszce, olej wymienia sie co 7.5k km, ale pierwsza wymiana po 1000km). Pracowalem swego czasu w firmie, gdzie bylo ok 30 nowych Renowek, z przegladem co 30k km, auta dojechaly do 150-250kkm bez najmniejszych usterek napedu, a olej wymieniano tylko na przegladach, a kto pracowal w ASO wie co sie leje do flotowych aut...
    Jak dla mnie to temat analogiczny do tankowania V-powera. Nas (facetow) naciaga sie na olej i paliwo, nasze kobiety na gadgety dla dzieci
    A co powiesz na wymianę paska rozrządu? Producent zaleca co 120 tys.

Podobne wątki

  1. [159] Korozja - jak to w końcu jest z tą 159?
    Utworzone przez michal-ar1 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 79
    Ostatni post / autor: 02-01-2020, 14:57
  2. Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 13-01-2016, 09:45
  3. Jak to w końcu jest z tym spalaniem w Busso 3.2?
    Utworzone przez tomas1907 w dziale 156
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 07-11-2013, 09:21
  4. Jak to w końcu jest z tymi przegubami (2.5 V6)
    Utworzone przez Paranoiks w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 24-01-2011, 17:12

wymiana oleju

cykanie zaworow w multiair

wymiana oleju 1.4 multiair

wymiana oleju alfa romeo giulietta

Wymiana oleju alfa gulietta

multiair wymiana oleju

blad po wymianie oleju multiair

wymiana oleju giulietta

kalibracja silnika

multiair wymiana koszty

wymiana filtra oleju giulietta

alfa romeo gilietta wymiana oleju

digitek do multiair

guiletta ile warta

wymiana olejj multiair

Silniki multiair wymiana oleju

olej do 1.4 multiair

alfa romeo giulietta oil filter location

silnik multiair wymiana oleju

ile oleju w alfie gulietta 2.0

co ile km wymiana oleju w giulietta diesel

wymiana oleju multiair

zalecenia wymiany oleju z 2012 roku giulietta

guiletta olej

alfa romeo giulietta ile oleju

giuletta.wymiana oleju

giulietta wymiana oleju w skrzyni

wymiana oleju alfa romeo giulietta 1.4 multiair

.blad.zaworu.hydraulicznego olej giuletta

mito 1.4 tb gdzie filtr oleju

wymiana oleju po 2 tys km giulietta

wymiana oleju w skrzyni tct procedura

giulietta wymiana filtra oleju

alfa.romeo gulietta 1.4 wymiana oleju

procedura wymiana oleju tct

koszt wymiany plynow i filtrow w alfie giulietta

alfa guukuetta 1.4 wymiana oleju

filtr oleju alfa romeo giulietta 1.4

alfa romeo giulietta wymiana oleju

giulietta ile oleju

giuletta

alfa romeo giulietta olej do silnika

kalibracja zaworow w silniku multiair

multiair wymiana oleju mito

multiair 140 wymiana oleju

czy selenia k pure energy mozna dolewac do selenia k

jak często wymienia sie olej w giulietcie

czujnik zasiarczenia oleju astra h

multiair kalibracja zaworow

hydraulika zaworow multiair cena

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory