Strona 2 z 13 PierwszyPierwszy 123456789101112 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 127

Temat: tajemnice D.N.A.

  1. #11
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    01 2011
    Auto
    Giulietta QV
    Postów
    119

    Domyślnie

    Ja mam QV czyli silnik 1750 TBi, 235KM i przy przełaczeniu z N (300Nm) na D (340Nm) jest bardzo zauwarzalna róznica, chocby to ze samochod z dolu znacznie szybciej sie zbiera, dźwiek silnika na wyzszych obrotach jest bardziej agresywny (choc widomo, ze to nie V6, ale i tak fajniejszy niz w N...). Hamulce szybciej reaguja, uklad kierowniczy dziala z wieksza precyzja, wlacza sie szpera elektroniczna.

    Najprosciej zrobic test rozpedzania np do 0-100 albo do 150km/h i sprawdzic czasy (jesli ktos realnie nie odczuwa tej zmiany to napewno na papierze wyjdzie roznica).

  2. #12
    Użytkownik Rowerzysta Avatar bogas
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    MiTo 1,4MATB 135KM
    Postów
    385

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    DNA w Giulietcie i Mito to dwa różne systemy -przynajmniej tak to odczuwają wszyscy którzy jeździli i jednym i drugim. W Mito po prostu nie czuje się włączenia tego systemu, a Giulietcie uderzasz głową w zagłówek. Jeździłem 2 tygodnie 105KM Mito, więc mam doskonałe porównanie
    Może i masz doskonałe porównanie, ale do silnika N/A w (MiTo).
    Przy doładowanym wrażenie jest zgoła odmienne.
    A w temacie:
    Reakcję pedału gazu w trybie Dynamic można porównać do potencjometra o charakterystyce A (liniowy), a w trybie Normal do B (logarytmiczny). Wot cała filozofia.

  3. #13
    Bacek
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    DNA w Giulietcie i Mito to dwa różne systemy -przynajmniej tak to odczuwają wszyscy którzy jeździli i jednym i drugim. W Mito po prostu nie czuje się włączenia tego systemu, a Giulietcie uderzasz głową w zagłówek. Jeździłem 2 tygodnie 105KM Mito, więc mam doskonałe porównanie
    Cytat Napisał bogas Zobacz post
    Może i masz doskonałe porównanie, ale do silnika N/A w (MiTo).
    Przy doładowanym wrażenie jest zgoła odmienne.
    Tak się złożyło że mam w domu MiTo i Julkę, oba benzyna, oba 1,4 z turbiną. W kwestii utwardzania układu kierowniczego, modyfikacji elektroniki wspomagającej prowadzenie (VDC, eQ2...) oba systemy działają podobnie. Różnica jest przy mapowaniu pedału gazu. W Julce między D i N jest przepaść, w MiTo praktycznie nie czuć różnicy. Dodam, że mam w MiTo 1.4 o mocy 120 KM czyli tak jak w najsłabszej Julce. Zanim kupiłem MiTo 2 lata temu jeździłem trochę wersją 1.4 o mocy 155 KM i w tym silniku różnica mięcy D i N była tak samo wyczuwalna jak w Julce 1.4 o mocy 170 KM. Moim zdaniem DNA jest identyczne w obu samochodach, natomiast zdecydowanie inaczej zostało dostrojone w zależności od silnika. Nie wiem jak to jest w najsłabszej Julce, ale w MiTo przy silnikach do 120 KM DNA mogłoby nie istnieć (nie dotyczy 1.6 jtdm, jeździłem, różnica między D i N jest zauważalna). Kiedyś była taka relkama proszku do prania z hasłem "jeśli nie widzisz różnicy to po co przepłacać". Moim zdaniem spokojnie przy słabych silnikach można by DNA wyrzucić i obniżyć cenę. To jest taki gadżet którego nie ma sensu używać.

  4. #14
    Użytkownik Znawca Avatar metan
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    K-ce
    Auto
    Mito 1,4 MPI
    Postów
    1,059

    Domyślnie

    Wrzuciłem wykresy mocy, na niektórych są po dwie linie, może to obrazuje działanie DNA (nie wiem bo opisu nie było).
    Sens w wolnossaku widzę taki że N ze swoim "leniwym" pedałem gazu jest dobry w mieście w korkach.

  5. #15
    Użytkownik Znawca Avatar Żuczek
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta MA170 KM
    Postów
    1,800

    Domyślnie Dna

    Ja uważam że DNA to duzy plus nowych Alf - umożliwia on jednocześnie komfortową jazdę w mieście i przy parkowaniu (normal) jak i ostrą jazdę po krętej drodze(dynamic). Chodziło o to żeby Alfy były wygodniejsze w jeździe bez utraty ostrego charakteru - tylko ten system umozliwia pogodzenie tych dwóch aspektów. Inna sprawa, ze nie w każdym modelu i wersji silnikowej ten system jest podobnie dopracowany - faktycznie w wolnossakach i w TB 120KM różnica w osiągach silnika nie jest duża ale układ kierowniczy i inne parametry różnią sie w obudwu trybach. W Mito 155KM i w Dieslu w Normal trochę chyba za mocno spętali przepustnicę i osiągi ale w Giulietcie MA170 tryb Normal jest rozsądnie dobrany i w codziennej jeździe można go używać Ja jeźdzę głównie w Normalu, nawet w trasie, Dynamic włączam jak chcę troche poszaleć lub trafię na jakąś fajną, krętą trasę

  6. #16
    Użytkownik Znawca Avatar metan
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    K-ce
    Auto
    Mito 1,4 MPI
    Postów
    1,059

    Domyślnie

    Pewnie cała tajemnica tkwi w możliwościach sprężarki. 120 km i 155 km mają inną, a 170 km to upgradowana multiairem 155-tka.

  7. #17
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,304

    Domyślnie

    Dla mnie w normalu pedał gazu jest zbyt "ospały", dużo przyjemniej jest pod tym względem w dynamic. Różnic do all weather na razie nie zauważyłem. No i szkoda, że dynamic nie pozostaje włączony po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu.
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  8. #18
    Użytkownik Znawca Avatar Żuczek
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta MA170 KM
    Postów
    1,800

    Domyślnie

    Cytat Napisał metan Zobacz post
    Pewnie cała tajemnica tkwi w możliwościach sprężarki. 120 km i 155 km mają inną, a 170 km to upgradowana multiairem 155-tka.
    Raczej nie jest to kwestia sprężarki czy mocy tylko tego jak długo inżynierowie z Alfy posiedzieli nad daną wersją. TB 120 KM odpycha się całkiem nieźle w każdym trybie a w Mito TB 155KM w Dynamic zap.....aż miło, wrażenie jest takie że nawet lepiej od Giulietty MA, tylko w Normalu wydaje sie za bardzo przymulona

  9. #19
    Użytkownik Znawca Avatar lechtak
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Mito TCT 135 KM / Giulia Veloce Pakiet Q
    Postów
    1,143

    Domyślnie

    Moim zdaniem tryb "D" jest niesamowity, nie wpieprza się w robotę kierowcy, wszystkie systemy bezpieczeństwa reagują w stateczności,. W QV różnica jest kolosalnie ( nie potrafię normalnie ruszyć)

  10. #20
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    04 2016
    Auto
    Alfa Romeo MiTo 1,6 JTDm
    Postów
    19

    Domyślnie

    Cytat Napisał lechtak Zobacz post
    Moim zdaniem tryb "D" jest niesamowity, nie wpieprza się w robotę kierowcy, wszystkie systemy bezpieczeństwa reagują w stateczności,. W QV różnica jest kolosalnie ( nie potrafię normalnie ruszyć)
    W moim MiTo tryb D różni się diametralnie od jazdy w trybie N. W trybie N podczas przyśpieszania daje się wyczuć niewielką turbodziurę. Nie taką jamę jak w 1.3 JTDm czy dwulitrowej Mazdzie. Natomiast tryb D niesie z sobą wyjątkowo miłe doznania dla kierowcy. Turbina działa bezzwłocznie. Reakcja na podał gazu jest natychmiastowa. Elastyczność silnika jest tak wysoka, że MiTo przyśpiesza błyskawicznie na każdym biegu, czy to piątka, czy szóstka. Nie ma różnicy. Wspaniały wynalazek.

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory