Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 22

Temat: 50.000 km i więcej Giuliettą

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    08 2011
    Auto
    Giulietta 1.4 TB Multiair
    Postów
    102

    Domyślnie 50.000 km i więcej Giuliettą

    Na forum jest temat dotyczący 10.000 km i więcej Giuliettą. Oczywiście wszelkie uwagi są bardzo cenne, ale za zwyczaj jakieś problemy/niedociągnięcia pojawiają się pózniej (szczególnie po upływie gwarancji).

    Ja zrobiłem swoją Julcia od pazdziernika 2011 równe 20.000km. Juclia śmiga, dotychczas miałem tylko następujące problemy:

    1) wymiana gałki zmiany biegów na gwarancji (pokrowieć po 5 mieśiącach pękł)
    2) kiedyś w trasie po 8 godzinach jazdy stopniowo radio i telefon przestały działać. Pod koniec nie było ani muzyki, ani przyciski na kierownicy nie działały. Zadzwoniłem do serwisu, panowie powiedzieli, żebym odłączył akumulator na pare minut i znowu podłączył. Zrobiłem tak, wszystko się zresetowało i w drodze powrotnej miałem radio i telefon. To było w marcu tego roku i od tego czasu wszystko ok.

    Ponadto jazda Julcią to sama radość.

    Julcia od 2010 roku jest na rynku, co poniektórzy z pewnością mają już większe przebiegi. Może podzielicie się waszymi doświadczeniami? Pierwszym posiadaczom Julek róniewnież okres gwarancji już upłynął albo niebawem zaraz upłynie. Czy przedłuzaliście okres gwarancji albo zamierzacie przedłużyć?

    Pozdrawiam wszystkich Alfisti.

  2. #2
    TheRealDeal
    Gość

    Domyślnie

    Skrzynia biegów, nietrwałe zawieszenie, a do tego wielką niewiadomą jest trwałość samego silnika. Ogólnie Fiaty nie lubią takiej jazdy, od której ciężko jest się powstrzymać jadąc tym samochodem.

    Jeśli silnik/skrzynia biegów zacznie się sypać i nie będziesz miał gwarancji to jesteś w ciemnej dupie, bo ceny napraw tych rzeczy zaczynają się od 2k.

    Na zawieszenie nie ma gwarancji, a jest ono mega nietrwałe, miałem już kilka napraw.

  3. #3
    Użytkownik Pasjonat Avatar Masa625
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    166 2,4 JTD `99
    Postów
    3,517

    Domyślnie

    Cytat Napisał TheRealDeal Zobacz post
    Jeśli silnik/skrzynia biegów zacznie się sypać i nie będziesz miał gwarancji to jesteś w ciemnej dupie, bo ceny napraw tych rzeczy zaczynają się od 2k.
    ALbo robisz tak jak większość ludzi na zachodzie- sprzedajesz auto i kuppujesz nowe Bo chyba osobe którą stać na nową julke stać na naprawy Co do cen, to naprawy 156 w serwisie u nagorskiego w poznaniu ( auto 13 letnie) równiez zaczynają sie od 2 tyś więc z juklą będzie ciekawiej.
    [C

  4. #4
    TheRealDeal
    Gość

    Domyślnie

    To widać, słychać i czuć, że z tym samochodem będą problemy, skoro już się zaczynają stuki, pyki, zgrzyty i kwiki, a auto ma ledwie rok.

    Sprzedaż tego samochodu to temat na zupełnie inną dyskusję, skupmy się na gwarancji

  5. #5
    Użytkownik Pasjonat Avatar Masa625
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    166 2,4 JTD `99
    Postów
    3,517

    Domyślnie

    Kolego a czy te silniki MA multi air maja turbo? Jakoś specjalnie się tym nie interesowałem bo julka poza moim pulapem cenowym (podobnie jak 99.9% populacji forum).
    Jeśli mają turbo to daję sobie rękę uciąć, że za kilka lat się zacznie zabawa z tymi motorami.
    [C

  6. #6
    TheRealDeal
    Gość

    Domyślnie

    Jest turbo i też jest z tym problem, bo przy takich temperaturach jak dzisiaj zawór upustowy(blow off) otwiera się praktycznie przy najmniejszym dodaniu gazu, samochód syczy jak wąż i pojawia się mała "turbo dziura" na niski obrotach(przed 3000).

    Mogę jedynie przypuszczać z czego to wynika, tak jakby ta sprężarka nie do końca pasowała do tego silnika. Uturbione silniki o tej samej pojemności we fiatach bravo nie mają takiej przypadłości, ale z tego co ktoś tutaj pisał na forum wynika, że tamta turbina jest mniejsza.

    Druga możliwość jest taka, że Fiat obliczył żywotność tych silników(i całego osprzętu) z taką turbiną i stąd wynika taka konfiguracja blow offa.
    Ostatnio edytowane przez TheRealDeal ; 04-07-2012 o 18:39

  7. #7
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Warsaw, Poland, Poland
    Auto
    Giulietta 1,4tb Distinctive
    Postów
    50

    Domyślnie

    powiem krótko, jak się dba, tak się ma

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Quadrifoglio156
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    czarny
    Postów
    421

    Domyślnie

    Cytat Napisał TheRealDeal Zobacz post
    Jest turbo i też jest z tym problem, bo przy takich temperaturach jak dzisiaj zawór upustowy(blow off) otwiera się praktycznie przy najmniejszym dodaniu gazu, samochód syczy jak wąż i pojawia się mała "turbo dziura" na niski obrotach(przed 3000).
    Mogę jedynie przypuszczać z czego to wynika, tak jakby ta sprężarka nie do końca pasowała do tego silnika. Uturbione silniki o tej samej pojemności we fiatach bravo nie mają takiej przypadłości, ale z tego co ktoś tutaj pisał na forum wynika, że tamta turbina jest mniejsza.
    Druga możliwość jest taka, że Fiat obliczył żywotność tych silników(i całego osprzętu) z taką turbiną i stąd wynika taka konfiguracja blow offa.

    Ile przejechałeś swoim samochodem ?
    Właśnie minął rok i 30 tys km. Ja problemów z zawieszeniem i silnikiem jak na razie nie widzę. Za to skrzynia jest sp.... od początku więc zaczynam zabawę z serwisem o ten chrobot w czasie jazdy. Jak nie poskutkuje udam się do FAP. Mam już pewne doświadczenia z tym, swego czasu "wynegocjowałem" z FAP naprawę chyba z 40 wariatorów dla członków IKARA.

    Inna sprawa czy aktualne silniki turbo alfy/fiata to jest to co powinno charakteryzować samochody Alfa Romeo... ale nie mówimy tu o guście tylko o usterkach i jakości.
    Sądzisz że TSy czy V6 były tańsze w eksploatacji ? Ja nie sądzę, miałem 3 różne TSy i jedną V6.
    Alfa 156 2.0; Alfa 156 1.8, Alfa 145 1.4, Alfa 156 2.5V6 Modyficata, Alfa Giulietta M-Air Distinctive Sport Edizione Autodelta.
    LEGENDA ALFA ROMEO: ALFETTA.PL

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar janek
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa / Porto
    Auto
    było: 147, Giulietta, Giulia, Spider '85 jest Tonale '24
    Postów
    485

    Domyślnie

    Cytat Napisał Quadrifoglio156 Zobacz post
    Inna sprawa czy aktualne silniki turbo alfy/fiata to jest to co powinno charakteryzować samochody Alfa Romeo... ale nie mówimy tu o guście tylko o usterkach i jakości.
    Sądzisz że TSy czy V6 były tańsze w eksploatacji ? Ja nie sądzę, miałem 3 różne TSy i jedną V6.
    Zgadzam się wcześniej miałem 147 TS i często wymieniałem zawieszenie (co jakieś 15 tys. komplet przednich wachaczy) i pasek rozrządu co 40 tys. Po Julce od początku nie spodziewałem się taniej eksploatacji ani dobrej ceny odsprzedaży Jak powiedział Clarkson w odcinku z Alfą - ten samochód traci na wartości równie szybko jak przyśpiesza (moje wolne tłumaczenie). Generalnie Alfa chyba bardziej jest do sprawiania radości z samego jej posiadania niż racjonalizacji kosztów

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar Żuczek
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta MA170 KM
    Postów
    1,883

    Domyślnie realny problem

    Cytat Napisał TheRealDeal Zobacz post
    Jest turbo i też jest z tym problem, bo przy takich temperaturach jak dzisiaj zawór upustowy(blow off) otwiera się praktycznie przy najmniejszym dodaniu gazu, samochód syczy jak wąż i pojawia się mała "turbo dziura" na niski obrotach(przed 3000).
    Wcześniejsze twoje posty trochę mnie niepokoiły ale po tym tekście już jestem spokojny - po prostu wyszukujesz problemy z wozem tam gdzie ich nie ma jedynie na podstawie niepokojących w twoim mniemaniu odgłosów. Jakie problemy z turbiną? bo wydaje dziwne dźwięki ? jakie problemy z zawieszeniem ? Bo jak wpadniesz w dużą dziurę na 18tkach to słyszysz stuknięcie? Chyba świadomie kupiłeś samochód z turbiną oraz sportowym zawieszeniem. Prawda jest taka że te zawieszenie nie pracuje najciszej na złej nawierzchni, szczególnie nie lubi poprzecznych nierówności ale taka jest jego charakterystyka. Nie jest to objaw uszkodzenia bo jak wyjedziesz nowym modelem z salonu to będzie to samo.

    Moja Julka spisuje się rewelacyjnie po 18 tys. i nic się nie zepsuło.

    Jedynym REALNYM problemem w tych samochodach to może być tylko manualna skrzynia biegów w wersjach benzynowych. U niektórych użytkowników są problemy przy włączaniu pierwszego biegu, u niektórych stuki przy przełączaniu najbardziej słyszane przy niskich przełożeniach. Nie wiadomo tylko czy to charakterystyka pracy tej skrzyni czy po prostu niektóre egzemplarze są wadliwe. Jak na razie jeszcze nikt się nie pochwalił SKUTECZNĄ naprawą w ASO tych przypadłości więc bardzo możliwe że TTTM (ten typ tak ma)

Podobne wątki

  1. Jazda Giuliettą 1.75 TCT,
    Utworzone przez Piotriix w dziale Lubelskie
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 18-05-2015, 22:13
  2. [159] 159 więcej mocy
    Utworzone przez raaa86 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 22-04-2012, 20:36
  3. [Giulietta] Klubowicz z Giuliettą bez sportpacka poszukiwana (Wwa)
    Utworzone przez Quadrifoglio156 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 11-04-2012, 19:20
  4. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 11-04-2012, 19:18

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory