To może kolega [MENTION=25058]FXX[/MENTION] wrzuci jeszcze screen, jaki to moment obrotowy ma wersja 95.
Akurat całkiem możliwy jest wynik 11s, bo sprint do 100 robi się mocą i obrotami.
Zupełnie co innego to elastyczność, która to jest taka inna i ciekawy jestem z czego ona wynika.
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
Nie ma problemu, zgodnie z dokumentami do egzemplarza w wersji 95KM jest to 126Nm.
Jest tylko jeden problem - samo porównanie maksymalnych wartości momentu obrotowego jest niewiele warte, bez znajomości jego przebiegu.
Podaj link do Twojej wersji instrukcji obsługi.
http://www.automobile-catalog.com/ca..._4_16v_95.html
Tu masz 0-60 mph (s), które mniej więcej pokrywa się z twoim zdjęciem. Reszta danych jak w IO.
Naprawdę?! Gościu żyjemy w XXI wieku, nie musisz wszystkiego próbować na własnej skórze. W powyższym linku może sprawdzić symulacje pokonania dystansu na 1/4 mili. Wyniki 18.9 s vs 18.2 s.
Choć chyba zmienię zdanie, bo jakiś Janusz na forum napisał, że wzrost momentu na poziomie ~5% jest odczuwalny.
Napisałem dwukrotnie, że jest to dokumentacja dołączona do jednego z egzemplarzy MiTo (w wersji 95KM) i mam to na papierze, a nie gdzieś w linku...
Ależ oczywiście, że nie muszę
Zatem skoro opierasz się na teorii to jak przystało na człowieka XXI wieku, oprzyj się proszę na sprawdzonych źródłach, bo jak na razie to przedstawiasz tylko informacje producenta, które jak się okazuje są sprzeczne ze sobą i jakąś symulację, przy której nie zostały nawet dobrze opisane założenia i warunki jej przeprowadzenia.
I do tego opierasz swoje wnioski jedynie na wartościach maksymalnych, nie znając rzeczywistych krzywych mocy i momentu...
Ale zapomniałbym... gdzieś w innym temacie twierdziłeś, że różnica w osiągach między 1.4, a 1.4MA jest marginalna... zatem skoro różnica blisko 1,5s (opierając się na IO, którą tak chętnie uznajesz za pewnik) w sprincie do setki jest marginalna to różnica w okolicach sekundy rzeczywiście może być niezauważalna![]()
Ostatnio edytowane przez FXX ; 24-06-2018 o 00:01
Proszę Cię o podanie źródła na którym bazujesz. Chyba że posiadasz jeden jedyny (słuszny) egzemplarz IO.
Skąd Ci się wziął 1.4 MA? Mówiliśmy o 1.4 16v w dwóch odmianach 78 km vs 95 km.
Jak to nie znasz? To jest ten sam silnik z kagańcem w mapie. Krzywa do 4000 obrotów wygląda identycznie. Powyżej 4000 rpm dostajesz te "magiczne" 6 Nm.
Widzisz ja co chwilę powołuję na jakieś źródła. Ty za każdym razem to negujesz ... Bo wkleiłeś jakieś zdjęcie ... I wiesz lepiej, bo jeździłeś ...
![]()
Ostatnio edytowane przez leman ; 24-06-2018 o 11:12
Ależ, ja już podawałem źródło na którym bazuje, już nie raz. Jest to Suplement do instrukcji obsługi (nie instrukcja obsługi), znajdujący się w dokumentacji do MiTo w wersji 95KM i posiada takowy każdy kto posiada MiTo w tej wersji z pełnym kompletem książeczek dodawanych przy zakupie.
Zdjęcie jest mojego autorstwa, bo takowy dokument również posiadam. Mam Ci go pocztą wysłać?
Czytasz ze zrozumieniem? Napisałem przecież, że to wtrącenie z innego tematu, gdzie porównywałeś 1.4 z 1.4MA...
Identycznie, czyli jak dokładnie?
A jak wygląda powyżej 4000 rpm, zwłaszcza na odcinku do 6000 rpm dla obu silników? Na podstawie samych wartości maksymalnych i przeliczeń, można już zauważyć, że mapa powyżej 4000 rpm to nie tylko dodatkowe 6Nm, ale zupełnie inny przebieg krzywych i inne wartości. Dla przykładu przy ok. 6000 rpm moment obrotowy różni się w obu wersjach o ok. 20Nm.
To moja wina, że te źródła tak łatwo podważyć?
Jakieś zdjęcie jest z oficjalnego Suplementu do instrukcji dla wersji 95KM.
Równie dobrze mógłbym tu powklejać masę linków do porównań MiTo w wersji silnikowej 95KM z różnymi innymi samochodami, opisywanych na różnych portalach moto, gdzie podają wartość przyśpieszenia od 0-100km/h - 11.2s.
Albo np. linki do testów Lancii Musa z tym samym silnikiem, która mimo większej masy, większych oporów powietrza wg. testów przyśpiesza do setki w ok. 11,5s![]()
A to nie jest tak, że 1.4 78KM to jest de facto ten 77KM 8-zaworowy silnik z Grande Punto? A 1.4 95KM to Starjet i 16-zaworów?
Nie, oba są 16V.
Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka