Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019
Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS
Ale skody pod tym samym dachem już się chyba nie sprzedaje i jakby te marki nie są już ze sobą tak blisko wiązane.
Julka z silnikiem 120KM kosztuje prawie 70 tys a a3 z podobnym TSI podobnie wyposazony 90-100. AR walczy ceną co jakby przeczy idei premium. No chyba że to początek długotrwałego procesu dojścia do tego poziomu. Wówczas myślę że AR droższa powiedzmy na start o 5 tys a pozbawiona wszystkich wspominanych drobnych braków jakościowych/stylistycznych i problem w dyskusji czy to auta porównywalne byłby rozwiązany. Ale rozumiem klientów np. Audi-tam po prostu nie ma niespodzianek czy jakichś rewolucji. Kojarzy się z premium bo jest drogie i przez to jest trochę klasą samą w sobie. I to tkwi w mentalności ludzi i jest podstawą postrzegania marki choć spojrzenie na takie auto logicznie i na chłodno nie powala niczym specjalnym. Do tego konserwatywna i podobna stylistyka starych i nowych modeli jest paradoksalnie zaletą-wizualnie wolniej się starzeją i nabywcy starszych roczników nie czują tak że kupują jakiś przeżytek więc i za to (pomijając solidność) są skłonni ciut więcej zapłacić.
I kolejna rzecz: na kompakta audi może sobie pozwolić prawie każdy statystyczny niemiec,(a są przecież dość patriotycznie nastawieni) i też jest skłonny wyłożyć więcej a firma ma się z czego rozwijać i panować nad jakością. Tyle że to trwa latami.
Niestety prędko nie widzę AR w tym gronie w sensie jej postrzegania przez ogół ludzi. No i jak skomentować to że nawet na prezentacje dla dziennikarzy AR dawała auta z defektami (np Miciaki były z pierwszym dość nieudanym zestrojeniem zawieszenia i układu kierowniczego).
Ostatnio edytowane przez metan ; 23-07-2010 o 00:53
a co do Giulietty... Alfa przewiduje jakieś dni otwarte? Chętnie bym ją zobaczył a nawet się przejechał. Może w przyszłości by mnie taka skusiła... Chociaż na dzień dzisiejszy świata poza 159 nie widzę...![]()
Oczywiście, że informowałem, zmienić nie mogę bo jest jedno w pobliżu, a nie mam czasu jeżdzić kilka godzin do innego.
Zresztą nie chodzi tylko o "moje" ASO, czytałem kiedyś badania jakie chyba sam Alfa prowadziła i to był jeden z czynników wymienianych bodajże w Anglii jako zniechęcający do kupna Alfy.
A u nas dochodzi do tego przeszłość "polmozbytowa" czyli mocno kombinatorska.
Już wspominałem o braku próbników tapicerek i blach w kolorach rzeczywistych, jakiż to koszt dla tych trzech modeli na krzyż raptem ? to jest po prostu olewanie klientów, niech sobie wybierają kolor z wydruku z atramentówki. Choć może i to niepotrzebne, w tapicerkach za wiele tego wyboru nie ma już![]()
We wspomnianym BMW stoją szafki z próbnikami do każdego modelu oddzielnie, kącik gdzie sobie można to spokojnie pooglądać itd.
A do serwisu jeszcze czasem trzeba wstąpić...
jak nie nie tak zaawansowany??? a co takiego zaawansowanego jest w Giulietcie? system DNA jedynie. Weź przestań.
---------- Post dodany o godzinie 08:59 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 08:55 ----------
Oj, pewnie było super ale się wciskałeś. Nie tak to ma wyglądac. Ogłaszano wiele tygodni program imprezy i zawsze pisano o biletach, drogich biletach dodam. To ma się nazywać zdobywanie rynku i nowych klientów? Dajże spokoj
Ja nie pojechałem i pare znajomych też, własnie z tego powodu. Kilkaset złotych płacić za to, ze chcę wziąć udział w stuleciu? No proszę Ciebie. To był idealny moment na szeroką reklamę marki i spieprzono to.
Więc jak się gada, ze zejdzie poł miliona alf rocznie, to ja się smieję i martwię zarazem.
nowa plyta podlogowa i cala platforma ... chyba ze Twoim zdaniem motoryzacja stoi w miejscu i z latami nic sie nie zmienia?
Q2, lżejszy szkielet, przyzwoite silniki benzynowe.
Wcale się nie wciskałem. Przy cenie biletu lotniczego (169 zł w dwie strony) stwierdziłem, że tłuczenie się 147 przez pół Europy nie ma sensu. Jedyne, co mnie ominęło, to odsłonięcie rzeźby, które mnie nie interesowało oraz parada i Track Day, w których i tak bym nie wziął udziału bez samochodu.
Moim zdaniem wybitnie kiepskie było tylko to, że oficjalnie Alfa czy też Fiat nie miały z tym nic wspólnego i ogromny potencjał marketingowy wydarzenia położono dość spektakularnie.
W Polsce podobno też się ma coś dziać, ale na razie cisza. Przy wejściu na stronę www.alfaromeo.de jest informacja o stuleciu marki, specjalne podstrony, na polskiej stronie cisza kompletna (pomijam fakt, że nadal nie ma konfiguratora Giulietty).
czachurek, akurat motoryzacja (i Alfa szczególnie) w wielu elementach się uwstecznia (księgowi).
Ostatnio edytowane przez radosuaf ; 23-07-2010 o 08:43
Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019
Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS
uwstecznia sie, ale nie technologicznie
A jak nazwiesz powrót McPhersonów zamiast wielowahacza z przodu? Postępem technologicznym?O przednim napędzie nie wspominam nawet.
Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019
Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS