Temat: Alfa Romeo Giulietta - temat zbiorczy

  1. #2171
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    [QUOTE=Quadrifoglio156;385805]
    Cytat Napisał Belfer27 Zobacz post


    159 to nadal kloc i ten test tego nie zmienił. Szczególnie, że raczej nie przekonał do siebie jakieś specjalnej rzeszy nabywców.

    Wystarczy mi, że widzę co oni publikują od dokładnie 2 polskiego numeru, czyli od ok. 20 lat.
    Żyjemy w Polsce czy za granicą ? Mógłbym ci podać dziesiątki przykładów na to, że gazetki typu AB i AMuS nie nadają się nawet na papier toaletowy, bo mają za twardy papier.
    A ile ty przeczytałeś numerów Quattroruotte czy EVO, że pytasz o niemieckie AMuS? Powołując się na niemieckie, sam przyznajesz, że polskie nadaje się do kosza. Zastanawiam się czy ktokolwiek jeszcze to kupuje. Nawet Maznas przeszedł do nowego pisma (CARS ?).
    Polskiego AMiS nie czytam bo jest tam zbyt dużo testów aut, które mnie nie interesują a poza tym robili zbyt mało sami, jako polska redakcja a za dużo było zżynania z krajów o innej mentalności, innym profilu kierowcy i zdecydowanie innych drogach. Quattroruotte też nie czytam bo włoskiego jeszcze na tyle nie znam ale słyszałem trochę pozytywnych opinii na ten temat. Evo sporadycznie przeglądam w sieci i też jest ok.

    Odnośnie "klocowatości" 159 mogę się zgodzić jedynie w kwestii nadwagi i słabszych osiągów przez to w porównaniu ze 156 w podobnych konfiguracjach. Jeśli chodzi o wygląd to jednak uważam, że przy tym aucie wiele innych po prostu gaśnie w oczach.

    Giulietta może się lepiej sprzedać niż 159 bo to inna klasa cenowa, inny docelowy klient a i w mediach o niej głośniej. Co do wyglądu powiedziano tutaj aż nadto więc nie ma się co na ten temat rozwodzić.

  2. #2172
    Użytkownik Romeo Avatar saroo
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Nidzica
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.7 16v Bx. Alfa Romeo 164 3.0 V6
    Postów
    2,742

    Domyślnie

    W Paryżu zaprezentowana zostanie Giulietta ze skrzynią TCT. Dwusprzęgłowy automat z suchym sprzegłem:
    http://www.alfanews.pl/2010/09/13/al...-skrzynia-tct/


  3. #2173
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,455

    Domyślnie

    Fajnie, że Alfa doczekała się swojego "tiptronica"

    Zadam może głupie pytanie, ale dotychczas miałem do czynienia tylko z klasycznymi automatami - w jaki sposób zachowuje się automat z suchym sprzęgłem przy postoju na światłach? Mamy tryb D - skrzynia jest "na luzie"? Jak to jest? Wystarczy dodać gaz i włącza się 1? Nie ma szarpnięcia?

    Sorry za offtop, ale mnie to zaintrygowało... mając w pamięci ile tracę na starcie przy moim sportronicu, ciekawi mnie jak to jest w suchych dwusprzęgłówkach..

    pozdr,
    ~tomaz
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


  4. #2174
    Użytkownik Rowerzysta Avatar tommi
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Poz
    Auto
    Biała: 159 TI SW 2,4 JTDm , Niebieska: Impreza GT Turbo 2,0 MY00
    Postów
    406

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomaz Zobacz post
    Fajnie, że Alfa doczekała się swojego "tiptronica"

    Zadam może głupie pytanie, ale dotychczas miałem do czynienia tylko z klasycznymi automatami - w jaki sposób zachowuje się automat z suchym sprzęgłem przy postoju na światłach? Mamy tryb D - skrzynia jest "na luzie"? Jak to jest? Wystarczy dodać gaz i włącza się 1? Nie ma szarpnięcia?

    Sorry za offtop, ale mnie to zaintrygowało... mając w pamięci ile tracę na starcie przy moim sportronicu, ciekawi mnie jak to jest w suchych dwusprzęgłówkach..

    pozdr,
    ~tomaz
    Nie jestem specem od skrzyń auto, ale napiszę tyle co wiem.
    Dwusprzęgłówką jezdziłem tylko DSG
    W trybie auto zachowuje się o ile pamiętam tak samo. Czy szarpie to juz zależy od producenta.
    Dla mnie żadna rewelacja.

    Jednak nalezy pamiętać, że TCT podobnie jak DSG nie jest tak naprawdę automatem (w sensie budowy), jest to skrzynia mechaniczna zautomatyzowana, dlatego zmiana przełożeń jest błyskawiczna.
    Typowy automat, jest przekładnią hydrokinetyczną, tzn napęd przenoszony jest za pośrednictwem oleju przez pompę na turbinę itd.
    Zalet ma wiele, ale podstawową wada jest jest mała sprawnośc i paliwożernośc (do tej pory uparcie modernizuje je Mercedes)

    Tiptronic to jeszcze inna skrzynia gdzie upraszczając: napęd przenoszony jest pomiędzy stożkowymi wałkami paskami i łańcuchami, zamiast turbiny i cieczy (oleju). (Audi)

    Skrzynia TCT przenosi napęd za pośrednictwem dwóch sprzęgieł suchych.
    Jest wydajna, szybka i nie powoduje wzrostu spalania.

    Jednak słyszy się coraz więcej głosów negatywnych na tego rodzaju skrzynie, w sensie wykorzystania sportowego auta.
    Fakt jest taki, że jest obecnie "modna", zobaczymy jaki będzie jej dalszy los....
    Ja osobiście nie toleruje automatów, jezdziłem róznymi, ale w samochodzie musisz czuć zmianę przełożeń, może to być skrzynia sekwencyjna, nawet z łopatkami przy kierownicy, ważne żeby były prawdziwe "biegi" bo to frajda i radocha z jazdy
    Ostatnio edytowane przez tommi ; 17-09-2010 o 00:33


    Blue....

    "Life is racing, everything else is just waiting" - Steve McQueen

  5. #2175
    plancior
    Gość

    Domyślnie

    Panie moderator, kiedy się doczekamy przeniesienia tego wątku w odpowiednie miejsce?
    Julka to już prototyp nie jest.

  6. #2176
    ystian
    Gość

    Domyślnie

    Na interii pojawiło się fajne wizualne porównanie Giulietta, Golf i Astra:

    http://motoryzacja.interia.pl/samoch...y-golf,1533550

    Jak dla mnie to Giulietta wyglądem przewyższa znacząco Golfa i Astre.

  7. #2177
    Redaktor naczelny Romeo Avatar fiergloo
    Dołączył
    09 2006
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL/ Alfa Romeo 159 TBi
    Postów
    2,660

    Domyślnie

    Cytat Napisał plancior Zobacz post
    Panie moderator, kiedy się doczekamy przeniesienia tego wątku w odpowiednie miejsce?
    Julka to już prototyp nie jest.
    Temat brzmi też "Inne modele", więc nie wiem z czego robic dym?

  8. #2178
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Rocky147
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    147 JTD 8V 115 km
    Postów
    288

    Domyślnie

    Cytat Napisał ystian Zobacz post
    Na interii pojawiło się fajne wizualne porównanie Giulietta, Golf i Astra:

    http://motoryzacja.interia.pl/samoch...y-golf,1533550

    Jak dla mnie to Giulietta wyglądem przewyższa znacząco Golfa i Astre.

    ....wiecie co...Tak patrze na te trzy fotki i powiem wam, że szkoda mi się tego golfa zrobiło ... Poczciwe auto, i nie jest wcale takie brzydkie na żywo, pod warunkiem, że nie stoi obok Julki, która go po prostu deklasuje. Astra ładna...ale po kolejnym z rzędu spojrzeniu staje się taka zwykła, wyważona, dostojna, niczym nie intrygująca i mało "bezczelna". Samochód jak kobieta, żeby "kręciła", musi mieć coś z dziwki... Alfa to ma (menu po ukraińsku).
    Ostatnio edytowane przez Rocky147 ; 18-09-2010 o 15:14

  9. #2179
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Milano_155
    Dołączył
    01 2008
    Mieszka w
    DW
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6
    Postów
    278

    Domyślnie

    Cytat Napisał Rocky147 Zobacz post
    Samochód jak kobieta, żeby "kręciła", musi mieć coś z dziwki...
    Cóż za celna uwaga, bo przecież nikogo nie kręcą zakonnice, grzeczne, przyzwoite, proste a to też kobiety
    Il cuore ha sempre ragione.

    Senza cuore saremmo solo macchina...

  10. #2180
    Użytkownik Świeżak Avatar thunderbird
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Okolice Zamościa / Tarnobrzeg
    Auto
    AR 159 Sedan 2,0JTDM 170PS Nero Carbonio
    Postów
    215

    Domyślnie

    Cytat Napisał plancior Zobacz post
    Panie moderator, kiedy się doczekamy przeniesienia tego wątku w odpowiednie miejsce?
    Julka to już prototyp nie jest.
    Mam nadzieje, ze nie dorzuca tego do dzialu
    MiTo/159/Brera/Brera Spider

    Juz MiTo w tym dziale to jakies nieporozumienie...
    Powinien byc nowy dział MiTo/Giulietta. Stylistycznie obojgu daleko do Brery i 159..., przynajmniej jeżeli chodzi o przód, reszta faktycznie jest rasowo "alfowska" .
    "...Alfa 159, the fact that you're breathing doesn't mean you're alive..."
    BMW G01 LCI M40i 360PS/AR Stelvio 2,0 Multiair 200PS (2019-...)/Lexus IS200t 245PS (2016-2019) / AR 159 Sedan 2,0JTDM 170PS @206PS/420Nm Nero Carbonio (2011-2016) / AR 156 Sedan 2,4JTD CF3 140PS Nero fuoco (2008-2011)

Podobne wątki

  1. Geometria zawieszenia - Alfa 156 - temat zbiorczy
    Utworzone przez dcfan w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 17-08-2018, 22:04
  2. [Temat organizacyjny] Viva Giulietta - Ogolno Polski zlot Alfa Romeo Giulietta
    Utworzone przez Jabolek w dziale Zloty, imprezy, spotkania
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 29-03-2016, 12:32
  3. [Giulietta] Alfa Romeo Giulietta 235KM XENON BOSE DNA
    Utworzone przez lizard w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 13-08-2015, 10:37
  4. Alfa Romeo Giulietta Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDm
    Utworzone przez tomasz777 w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 01-07-2011, 01:49
  5. [159] Alfa Romeo 159 - temat zbiorczy
    Utworzone przez rbt2005 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 19-10-2009, 07:37

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory