Strona 288 z 311 PierwszyPierwszy ... 188238278279280281282283284285286287288289290291292293294295296297298 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 2,871 do 2,880 z 3101

Temat: Alfa Romeo Giulietta - temat zbiorczy

  1. #2871
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Wichura87
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR, OPC
    Postów
    453

    Domyślnie

    Cytat Napisał radosuaf Zobacz post
    Nie przesadzajmy - ktoś będzie chciał ręczną skrzynię, to weźmie 150 KM .
    Dokładnie. Nie jeździłem 150KM, ale z tego co czytałem aż tak wielkiej różnicy do 170 nie ma. A ja bym królestwo oddał za automat do mojej MA jeżdząc po Warszawie.

    To, że z Julki zdejmą QV wiadomo było od dawna. Czy dobrze czy nie? Nie wiem, moim zdaniem oznaczenie QV mogłoby być na najmocniejszej wersji każdego modelu, nie tylko na wyczynowej Giulii. Chociaż w Polsce i tak już pewnie więcej jest AR QV niż z fabryki wyjechało

    PS. Czy doczekamy się powrotu GTA?

  2. #2872
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Cytat Napisał Wichura87 Zobacz post
    Dokładnie. Nie jeździłem 150KM, ale z tego co czytałem aż tak wielkiej różnicy do 170 nie ma. A ja bym królestwo oddał za automat do mojej MA jeżdząc po Warszawie.

    To, że z Julki zdejmą QV wiadomo było od dawna. Czy dobrze czy nie? Nie wiem, moim zdaniem oznaczenie QV mogłoby być na najmocniejszej wersji każdego modelu, nie tylko na wyczynowej Giulii. Chociaż w Polsce i tak już pewnie więcej jest AR QV niż z fabryki wyjechało

    PS. Czy doczekamy się powrotu GTA?

    1. No właśnie. Dzisiaj wyprzedzałem 3 samochody na raz w trybie N i aż sam się miło zaskoczyłem, jak to idzie .
    2. Moim zdaniem QV mogłoby być na Julce AWD i trochę bardziej bezkompromisowej.
    3. GTA to musiałyby być wersje stricte wyścigowa, coś w stylu Megane RS Trophy/Cup. Raczej do zabawy, niż do jeżdżenia po cywilnych drogach.
    Ostatnio edytowane przez radosuaf ; 10-02-2016 o 09:47
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  3. #2873
    Użytkownik Znawca Avatar Żuczek
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta MA170 KM
    Postów
    1,883

    Domyślnie

    Dalej trzymam się swego, że ograniczenie wyboru klientom, szczególnie w sytuacji gdy wcześniej można było kupić Giuliettę w manualu w MA170, jest krokiem wstecz a nie do przodu. Nawet jeśli tylko 10% kupujących wybierze manual to trzeba im to umożliwić. Liczyłem, że raczej dołożą manual do TBI a oni zabrali z 170KM. Porażka.
    W TCT najbardziej wkurzają mnie wysokie przełożenia ostatnich biegów, przez co MA170KM TCT ma gorszą elastyczność na 6tce niż TB 120KM. A wszystko tylko po to żeby była niższa emisja spalin...

  4. #2874
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,557

    Domyślnie

    Cytat Napisał Żuczek Zobacz post
    Dalej trzymam się swego, że ograniczenie wyboru klientom, szczególnie w sytuacji gdy wcześniej można było kupić Giuliettę w manualu w MA170, jest krokiem wstecz a nie do przodu. Nawet jeśli tylko 10% kupujących wybierze manual to trzeba im to umożliwić. Liczyłem, że raczej dołożą manual do TBI a oni zabrali z 170KM. Porażka.
    W TCT najbardziej wkurzają mnie wysokie przełożenia ostatnich biegów, przez co MA170KM TCT ma gorszą elastyczność na 6tce niż TB 120KM. A wszystko tylko po to żeby była niższa emisja spalin...
    10% z np 30-40% które kupią z tym silnikiem, to wychodzi 3-4% sprzdarzy, zakładając że myślimy o powiedzmy 3 latach produkcji, powiedzmy wszystkich nowych Giuliett wyjdzie w tym czasie 100tys, to dla 3-4 tys egzemplarzy sprzedanych nie bardzo opłaca robić się dokumentacje itp. To nisza. Pewnie z tych 3-4tys potencjalnych klientów, część bez szemrania weźmie automat, część inną wersję silnikową i zostanie 500 osób które pójdą do konkurencji bo im ni będzie pasowało. Wszystkich nie uszczęśliwisz.
    Pamiętaj że każda wersja/kombinacja to ogromne koszty, nie zwrócą się szczególnie jeśly myślimy mimo wszystko o ciągle niszowej marce.
    Nawet Skoda, która sprzedaje aut pewnie 20x tyle co Alfa ma do dupy kombinacje silnik/skrzynia/4x4, pewnie też doszli do wniosku że nie mogą mieć 100 kombinacji. Powiedzmy taki Superb, jest oferowany w wersjach od 125KM do 280KM w benzynie, 4x4 możesz mieć w manualu dla silnika 1.4 150KM (trochę słaby silnik jak na ponad 1.5t kobyłę w 4x4, wersja lekko bez sensu), a potem już tylko top wersja 280KM tym razem tylko w DSG, mimo ze po drodze jeszcze mają silniki 1.8T 180KM i 2.0T 220KM w różnych kombinacjach z lub bez DSG, a np Octavię oferują 4x4 z silnikiem 180KM - w Superbie już nie choć byłoby to lepsze niż ten 1.4 150KM z 4x4. Kto ich zrozumie, ale tak już jest i szczególnie trzeba to zaakceptować w niszowej marce która nie może sobie pozwolić na zrobienie kolejnej kombinacji dla sprzedania paruset sztuk w parę lat.

  5. #2875
    Użytkownik Znawca Avatar Żuczek
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta MA170 KM
    Postów
    1,883

    Domyślnie

    Nie bierzesz pod uwagę, że obecnie wersja 170KM w manuala jest produkowana i nic nie trzeba specjalnie do niej projektować ani zmieniać. Sprzedaż 10% podałem z czapki, realnie jest to dużo więcej . W Polsce większość sprzedaży to ciągle manuale. Wprowadzenie automaty w każdym MA170KM oznacza też podniesienie ceny, co na pewno sprzedaży nie poprawi.

  6. #2876
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,557

    Domyślnie

    sprzdaż w Polsce ni ma znaczenia - w całym 2015 roku AR sprzedała w Polsce 688 sztuk, z czego 572 to Giulietty, z czego pewnie połowa to benzyny, z czego zgaduję może 60% to wersje 170KM - wyjdzie ze 160-170szt aut o których piszesz, z czego część będzie happy z wersji w automacie, część kupi 150KM, i zostanie parenaście osób które będą niezadowolone, wśród nich Ty (choć i tak pewnie nie jesteś potencjalnym klientem, bo już masz swoją Giuliettę).

  7. #2877
    Użytkownik Znawca Avatar Żuczek
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta MA170 KM
    Postów
    1,883

    Domyślnie

    Firma, która chce podnieść sprzedaż powinna poszerzać ofertę i czynić ją coraz bardziej atrakcyjną a nie ją zawężać . Wcześniej TBI i MA 170KM było tylko w manualu a teraz będzie tylko w automacie. Tak źle i tak niedobrze. Czemu nie mogą jednocześnie oferować dwóch skrzyń? Twierdzisz, że to przez cięcie kosztów. Być może, marka premium nie powinna patrzeć na każdy grosik jeśli chodzi o zadowolenie także tego najbardziej wybrednego klienta.

  8. #2878
    Użytkownik Rowerzysta Avatar mks
    Dołączył
    06 2015
    Mieszka w
    Koszalin
    Auto
    Giulia Veloce '24
    Postów
    396

    Domyślnie

    Cytat Napisał Żuczek Zobacz post
    Nie bierzesz pod uwagę, że obecnie wersja 170KM w manuala jest produkowana i nic nie trzeba specjalnie do niej projektować ani zmieniać. Sprzedaż 10% podałem z czapki, realnie jest to dużo więcej . W Polsce większość sprzedaży to ciągle manuale. Wprowadzenie automaty w każdym MA170KM oznacza też podniesienie ceny, co na pewno sprzedaży nie poprawi.
    Nie chodzi tylko o projektowanie ale też o optymalizację produkcji. Mniejsza liczba wersji oznacza możliwość łatwiejszego rozplanowania produkowanych wersji, zmniejszenia czasu oczekiwania na nowe auto i produkowanie aut "na zapas" Nawet BMW, które do niedawna dawało możliwość prawie dowolnej konfiguracji, obecnie już robi wersje wyposażeniowe (a w UK działało to już od poprzednich generacji modeli).
    Japończycy już od dawna produkują auta "bez opcji" czyli wybierasz wersję wyposażenia spośród kilku, skonfigurowane z kilkoma silnikami (oczywiście nie każdy-z-każdą-opcją) i do tego co najwyżej dokupisz czujniki cofania lub halogeny montowane już w salonie I jakoś nikt nie płacze

    Zresztą idąc tym tropem można zadać pytanie dlaczego nie można kupić najmocniejszej wersji z podstawowym wyposażeniem. Założę się, że na pewno znaleźliby się chętni na 240 konną Giuliettę za np. 80tys z ręczną klimą

  9. #2879
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Luke77
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Veloce Ti 280KM Benzyna MY20, Alfa Romeo Giulietta Distinctive 170KM Benzyna
    Postów
    813

    Domyślnie

    Cytat Napisał Żuczek Zobacz post
    Firma, która chce podnieść sprzedaż powinna poszerzać ofertę i czynić ją coraz bardziej atrakcyjną a nie ją zawężać . Wcześniej TBI i MA 170KM było tylko w manualu a teraz będzie tylko w automacie. Tak źle i tak niedobrze. Czemu nie mogą jednocześnie oferować dwóch skrzyń? Twierdzisz, że to przez cięcie kosztów. Być może, marka premium nie powinna patrzeć na każdy grosik jeśli chodzi o zadowolenie także tego najbardziej wybrednego klienta.
    Trochę pomieszałeś:
    - pierwsze wersje 2010 - 2013: TBi manual, MAir 170KM manual i TCT (TCT nie od razu)
    - 2013 - 2016: TBi TCT, MAir 170KM manual i TCT
    - 2016: TBi TCT, MAir 170KM TCT

    Faktycznie MAir 170 powinień pozostać i w manualu - zwłaszcza że to sprawdzone zestawienie.

    Dla mnie całkowicie bez sensu jest to że wywalili QV. Będzie Veloce czyli Fast. A cena podobno jeszcze wzrośnie. Gdzie tu sens. Każda najmocniejsza wersja danego modelu powinna być oznaczona QV. Nie dość że nie mają żadnego wyboru w gamie modelowej to jeszcze ograniczają w tym co mają.

  10. #2880
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    mazowieckie
    Auto
    Giulietta 1.4 MA
    Postów
    740

    Domyślnie

    Cytat Napisał Luke77 Zobacz post
    Dla mnie całkowicie bez sensu jest to że wywalili QV.
    To jest pewnie czyszczenie pola dla Giulii QV, bo to co oferuje wersja QV w Giulii to jest kosmos w porównaniu do Giulietty.
    Być może QV powróci z zupełnie nową wersją Giulietty.

Podobne wątki

  1. Geometria zawieszenia - Alfa 156 - temat zbiorczy
    Utworzone przez dcfan w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 17-08-2018, 22:04
  2. [Temat organizacyjny] Viva Giulietta - Ogolno Polski zlot Alfa Romeo Giulietta
    Utworzone przez Jabolek w dziale Zloty, imprezy, spotkania
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 29-03-2016, 12:32
  3. [Giulietta] Alfa Romeo Giulietta 235KM XENON BOSE DNA
    Utworzone przez lizard w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 13-08-2015, 10:37
  4. Alfa Romeo Giulietta Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDm
    Utworzone przez tomasz777 w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 01-07-2011, 01:49
  5. [159] Alfa Romeo 159 - temat zbiorczy
    Utworzone przez rbt2005 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 19-10-2009, 07:37

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory