Strona 56 z 311 PierwszyPierwszy ... 6464748495051525354555657585960616263646566106156 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 551 do 560 z 3101

Temat: Alfa Romeo Giulietta - temat zbiorczy

  1. #551
    Użytkownik Romeo Avatar maciejbydg_87
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    AR 147 & 156 SW 1.9 JTD
    Postów
    558

    Domyślnie

    Cytat Napisał cin_ek Zobacz post


    popatrz na to zdjęcie i powiedz mi czym Ty chcesz kręcić po jakimś menu ustawiając/włączając najpotrzebniejsze funkcje?
    tu nie ma czegoś na wzór iDrive z bmw. obsługa nawigacji lub radia będzie wymagała trochę klikania ale podobnie jak w nowej Astrze. pozostałe funkcje są pod ręką i łatwo się je obsługuje.
    co prawda nie ma jakiegos wyświetlacza ale pokretlo nawigowania jest - na radiu to po prawej - krecisz i naciskasz mi osobiście to radio sie podoba jak i całe wnętrze choć musze przyznać że konkurencja nie śpi i tez ma czym sie chwalić ...

    Moje Belle:
    Alfa 33 Imola 1.4 BX 1993 ( '08 - '11 )
    Alfa 155 Sport 1.8 TS 8v 1995 ( '11 - '12 )
    Alfa 164 Super 2.0 TS 8v 1997 ( '12 -'14 )
    Alfa 147 1.9 JTD 2003 ('14 - )
    Alfa 156 SW 1.9 JTD 115km 2002 ('14 - '16 )
    Alfa 156 SW 1.9 JTD 110km 2001 ('16 - '18 )
    Alfa 159 SW 1.9 JTD 150 Q-tronic 2010 ('18 - )
    Alfa 33 Q4 1992 ('18 - )

  2. #552
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Rocky147
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    147 JTD 8V 115 km
    Postów
    288

    Domyślnie

    Pingwin widze żę Vecterka też w użyciu, tak jak u mnie ...Jak komukolwiek będzie zimno w nogi, a bedzie jechał szybko to sobie wciśnie klawisz "AUTO" jeden klawisz i sobię bedzie mógł jechać dalej...tak jak w vectrze w której faktycznie są klawisze a brachol po trzech lata jazdy nawet ich nie tyka tylko odrazu włącza "AUTO".

  3. #553
    Pingwin
    Gość

    Domyślnie

    Będziesz szukał rozmaitych na jakimś ekranie (pewnie będzie wysuwany na podszybiu, bo musi być przecież nie?), i będziesz szukał tym multifuncjonalnym klawiszo-przyciskiem, ktory widzisz centralnie. Naokoło ma rózne opcje (wąziutkie klawiszki, zobaczysz ile razy się pomylisz albo naciśniesz nie to, co trzeba). Na srodku tego monstrum masz strzałki kierunkowe... To oznacza, ze bedziesz nimi wędrował po menu. Ciekawe, jak bedzie zaprojektowane zatwierdzanie. Jesli z prawej jakies pokrętło z OK. Ale opcję ruchu ma góra-dól, widzisz? czyli co innego będzie znaczyło OK w góre a co innego w dół.

    W Vectrze jest tak, że zatwierdzaniem wyborów zajmuje sie jeden klawisz, podobny do tego tutaj centralnego. Ale nie ma żadnego logicznego wskazania, które czynnosci zatwierdzasz przyciśnięciem go z prawej strony, a ktorym z lewej. W efekcie np. skasowałem sobie dzienne wskazania komputera, jadąc przez Francje.

    Zmierzam do tego, ze wspołczesne auta mają tyle skomplikowanych opcji, funkcji, itd. ze są dwa wyjscia: albo wsadzić czytelnie i logicznie rozmieszczone kilkanaście albo kilkadziesiąt przycisków celowych, albo bawić się w takie własnie zespolone panele z dwoma czy trzema pokrętłami. To drugie wyjscie wymaga masę uwagi i cierpliwościw obsłudze. I powtarzam, dlatego opel sie tego wycofał, klienci narzekali, a inne auta praktycznie tego nie stosują w ogóle.

  4. #554
    plancior
    Gość

    Domyślnie

    Ja myślę że nie będzie tak źle. Póki co to są tylko nasze dywagacje.
    W 159 większość opcji ustawień dla komputera jest niedostępna podczas jazdy. Trzeba się zatrzymać aby się zacząć bawić. Mówię tu o ustawieniach np otwierania drzwi, serwisowych itp. Radio, klima etc oczywiście działa podczas jazdy
    Moim zdaniem dobry patent.

    To, że Giulietta ma tyle przycisków wcale nie musi świadczyć, że zabawa będzie skomplikowana. Wywalą najważniejsze rzeczy na główne menu czy co tam będzie, a resztę poukrywają głębiej. Tak mi się przynajmniej wydaje.
    Podobnie było z idrive w BMW. Jak to wyszło pierwszy raz to była masakra, w nowych modelach już się fajnie tym operuje.

  5. #555
    cin_ek
    Gość

    Domyślnie

    monitor będzie co widać na fotkach wcześniej ale tam raczej będą bajery od radia, telefonu czy nawigacji.

    ja wole takie rozwiązanie niż masę przycisków upchanych jeden przy drugim. Astra też ma podobne rozwiązanie z tym pokrętłem.

    to że jest coraz więcej funkcji to fakt. auto staje się powoli małym elektronicznym gadżetem. tempomaty, nawigacje, systemy audio/video, telefony itp. niedługo wejdziesz powiesz do domu i sam pojedzie a ty będziesz gazetę czytał.

    Patrząc na panel Alfy nie widzę tam nić złego. wszystko duże i dobrze opisane.

  6. #556
    Użytkownik Znawca Avatar metan
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    K-ce
    Auto
    Mito 1,4 MPI
    Postów
    1,115

    Domyślnie

    Cytat Napisał Rocky147 Zobacz post
    Pingwin kolego spokojnie jeszcze nawet nie było premiery tego pojazdu
    A co do wnętrza, fakt że jest ono oderwaniem od pewnych tradycji, mimo to że nadal jest ono, bardzo ciekawe....ale...
    A może projektanci zrobili to celowo?? Może uznali ,że to otaczanie przez futurystyczny kokpit znudziło klienta, z tąd mała sprzedaż, i zainteresowanie pojazdami naszej marki
    Ja raczej sądzę że to jest leciutki ukłon w stronę stylu retro coś ala Fiata 500. Środkową częśc konsoli uważam za bardziej udaną niż w Mito choć przyciski wokół tego środkowego pokrętła nie będa łatwe w użyciu. Co do menu i jego ustawień powiedzcie mi co można chcieć bez przerwy ustawiać w trakcie jazdy? Pewne rzeczy ustawiamy raz i tyle lub bardzo rzadko (typu zamykanie drzwi po ruszeniu, automat. światła dzienne, powitalne, beeper prędkości, data godzina, jednostki tryb i jasność wyświetlacza itp.) i to jest w menu i widoczne na wyświetlaczu między zegarami. Rzeczy takie jak spalanie, przebiegi, czas jazdy itp z komputera pokładowego dostępne są wg sekwencji z przycisku w przełączniku wycieraczek i nim tez kasowane. Pozostaje radio blue and me i ew klima i tu też nie ma żadnego problemu. Pisze to opierając się na Mito bo pewnie będzie podobnie tylko tu połączono dwa panele w jeden. Kwestia ustawienia guzików to sprawa przyzwyczajeń ale lepiej jak są mniejsze w pewnej odległości od siebie niż nawalone jak klawiatura bo wtedy dopiero ciężko podczas jazdy nacisnąć właściwy a nie kilka na raz. Rzecz która bym zmienił to sterowanie wycieraczkami - dodałbym jakiś tryb uczacy się (to nawet polonezy miały) zamiast zmieniającego się z prędkością. Na początku denerwowało mnie pokrętło uruchamiania wycieraczek ale ma to swoje zalety jak sie okazuje.
    Myślę że AR kieruje swoje wnętrze do nieco dojrzalszego klienta który już w życiu zdążył się nieco nasycić festiwalem guzików i lampek i nie lubi wnętrza przypominajacego wielki telefon komórkowy. Patent z "odskakiwaniem" klapy uważam za udany-na pewno doceni to ktoś kto musiał wkładać siaty z zakupami do bagażnika i miał tylko jeden wolny palec do wciśnięcia przycisku na pilocie i podważenia klapy do góry. Mnie się to bardzo sprawdza. Wadą jest kwestia rozładowanego aku wtedy trzeba otwierać od srodka. Ktoś pisał że byłoby fajnie gdyby unosiła się sama- otóż mam taki przypadek że brama garażowa otwierana do góry po otwarciu ma prześwit ok 1,9 m i otwierając pod nią klapę idealnie trafia się szybą w środek zamka. Domyślacie się co byłoby gdybym niechcący nacisnął przycisk na pilocie. Podobnych przypadków może być więcej. Montowane w standardzie DNA z VDC też łatwo docenić w trakcie zimy.
    Patrząc na wklejone powyżej zdjęcia jestem prawie pewien że Giulietta jest jednak odmienna na plus od wspomnianej konkurencji. Ale najczęściej sposób myślenia jest taki : skoro AR ma opinię niedoskonałej jakościowo to musi w zamian oferować coś zajebiście niepowtarzalnego (tylko już niewiadomo co). Gdy auto będzie jakościowo dobre (a jest taka szansa :-) ) to i spojrzenie na jej odmienność będzie bardziej pobłażliwe. Podobieństwa do Ceeda upatrywałbym raczej w Astrze bo Opel zrzyna ze wszystkich aż miło miksując różne trendy. Golf to w ogóle miniona epoka ale musi być podobny do poprzedników bo na ich "legendzie" jedzie. Chyba jest jednak jakaś prawidłowość że to co łatwo wpada w oko szybko się nudzi że aż się flaki przewracają. AR chyba jednak nadal wprowadza stylistycznie coś nowego choc pozornie trudnego.
    Ostatnio edytowane przez metan ; 03-01-2010 o 05:57

  7. #557
    Emeryt Fachowiec
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Giulia 2.0 Turbo 200KM '17
    Postów
    2,169

    Domyślnie

    Macie nowe spy-shoty, tym razem w kolorze czarnym: Alfa Romeo Giulietta

  8. #558
    ViP Romeo
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 75 2.0 TS 148KM, 1988r, Talbot Matra Rancho, 125p '71, 126p '85 Łada 2103
    Postów
    2,996

    Domyślnie

    podejrzanie ładna

  9. #559
    Pingwin
    Gość

    Domyślnie

    no nie mogę, nie mogę się przekonać...zrobcie cos

  10. #560
    ViP Romeo
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 75 2.0 TS 148KM, 1988r, Talbot Matra Rancho, 125p '71, 126p '85 Łada 2103
    Postów
    2,996

    Domyślnie

    zmruż oczy (chyba to tak sie pisze nie?)

Podobne wątki

  1. Geometria zawieszenia - Alfa 156 - temat zbiorczy
    Utworzone przez dcfan w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 17-08-2018, 22:04
  2. [Temat organizacyjny] Viva Giulietta - Ogolno Polski zlot Alfa Romeo Giulietta
    Utworzone przez Jabolek w dziale Zloty, imprezy, spotkania
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 29-03-2016, 12:32
  3. [Giulietta] Alfa Romeo Giulietta 235KM XENON BOSE DNA
    Utworzone przez lizard w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 13-08-2015, 10:37
  4. Alfa Romeo Giulietta Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDm
    Utworzone przez tomasz777 w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 01-07-2011, 01:49
  5. [159] Alfa Romeo 159 - temat zbiorczy
    Utworzone przez rbt2005 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 19-10-2009, 07:37

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory