Strona 1 z 12 1234567891011 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 120
  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Kamil Wójcik
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa / Lublin
    Auto
    Była: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 2006 r.
    Postów
    41

    Domyślnie Kamil Wójcik - AR 159 JTDm 16v 150 KM 2006 r.

    Witam Wszystkich!

    Po 1,5 roku zajmowania miejsca w budżecie domowym, opiszę trochę historię mojej Belli. Auto kupiłem w październiku 2013 od fana marki z Wrocławia. Wg. informacji jakie otrzymałem poprzedniemu właścicielowi auto ściągnął kolega z Niemiec przy przebiegu 120 tys. km (auto zostało zostawione w rozliczeniu w salonie w Niemczech). Po 2 latach facet pozbył się auta przy przebiegu 166 tys. km. Odebrałem auto tuż po wymianie pełnego zawieszenia z przodu na gwarancji (serwis na Paprotnej we Wrocławiu), ponieważ rzekomy oryginał za prawie 4000 PLN padł po 20 tys. km. Na moich oczach, padła pompa wody i drugie oględziny miałem z fakturą w ręku po wymianie rozrządu na koszt sprzedającego. Auto zawiozłem do ASO - pełen przegląd przed zakupem wypadł bardzo dobrze - sold!

    Silnik: 1.9 JTDm 16v (150 KM) + DPF
    Wyposażenie (ver. Distinctive), m.in.:
    - czarne skory
    - 4 x elektryczne szyby,
    - elektyczne lusterka,
    - fotochromatyczne lusterko,
    - czujnik deszczu,
    - czujnik zmierzchu,
    - czujniki parkowania przód i tył,
    - tempomat,
    - 8 poduszek powietrznych,
    - dwustrefowa klimatyzacja,
    - nawigacja,
    - wejście na karty SIM,
    - podgrzewane fotele...
    Auto na felgach 17 calowych, oryginalnych Alfa Romeo.

    Wrażenia z jazdy (wcześniej jeździłem tylko 147 JTDm 8v 120 KM): Zbiera się żwawo, chociaż czuć jego masę, co wpływa na spalanie. REWELACYJNY układ kierowniczy. Komfortem byłem lekko zawiedziony ale na niewielkich nierównościach przy dużych prędkościach pozwala czuć się pewnie. Rozbujać mi się udało do licznikowego 222 km/h, co uważam, za sukces.

    NA START:

    Na start poszły wydatki na felgi i opony (jazda na starych była już przestępstwem):
    Na lato: Bridgestone Potenza 225/50/R17
    Na zimę: dokupione felgi stalowe KFZ 16" + oryginane kołpaki Alfa Romeo + Continental ContiWinterContact TS850 215/55/R16 (stare opony były tak twarde, że miałem wrażenie, że w zimie poleci szybko zawieszenie na dziurach - stąd pomysl na zwiększenie profilu - z pekspektywy nie było to konieczne, bo nowe opony na lato nie dają wiele mniej komfortu niż zimówki o cal mniejsze)
    Poprzedni Właściciel zrobił trochę ze mnie głupka, bo powiedział, że auto jeździło w zimie na alufelgach nieoryginalnych 15-calowych! Wydawało mi się to niemożliwe, ale skoro tak mówi. Efekt jest taki, że mamt teraz do sprzedania 16"
    http://olx.pl/oferta/felgi-aluminiow...5-ID7mbCN.html

    EKSPLOATACJA:

    Po 15 tys. km padła jedna świeca żarowa i DPF (zaczęło dymić spod samochodu) - auto zawiozłem do Pabla pod Mińsk Mazowiecki i po kolei:
    - nowe świece żarowe,
    - olej do silnika Miller Oils
    - olej w skrzyni
    - czyszczenie hamulców
    - "naprawda" DPF
    - usunięcie klap wirowych z kolektowa dolotowego
    - komplet filtrów

    Po kolejnych 5 tys. km padł alternator - wymieniłem ze sprzęgiełkiem niestety już nie u Pabla, tylko w FeuVert - tylko tam zdążyłem dojechać - na regenerowany

    Teraz, po kolejnych 5 tys. auto stoi ponownie u Pabla, tym razem:
    - komplet sprzęgła z kołem dwumasowym
    - ponowna wymiana oleju w skrzyni i uszczelnienie wału korbiowego
    - "wyłączenie" EGR
    - czyszczenie hamulców
    - wymiana kompletu sprężyn (pękły mi 2 - przód i tył - podczas przejeżdżania przez leżącego policjanta )
    - wymiana oleju w silniku
    - czyszczenie wtryskiwaczy
    - wymiana płynu chłodzącego, wspomagania i hamulcowego
    - ustawienie zbierzności
    - przegląd i malowanei zderzaka ze zmianą Scudetta, które posiadało odpryski

    Mam potwierdzenie, że wszystko poza tym powinno być ok. Mam więc nadzieję odebrać w przyszłym tygodniu i pojawić się na spocie czwartkowym w Warszawie

    Póki co jedno zdjęcia, wieczorem podeślę więcej:


    Pozdrawiam!


    › Więcej...: Kamil Wójcik - AR 159 JTDm 16v 150 KM 2006 r.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	AR 159.jpg
Wyświetleń:	927
Rozmiar:	164.1 KB
ID:	156255  

  2. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    04 2014
    Auto
    159 1.9 JTDm 8V 2010 berlina
    Postów
    917

    Domyślnie

    Po opisie widać, że w dobre ręce trafiła ;-) Bezawaryjnych dalszych kilometrów życzę. P.S. Świetny kolor ;-)

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Kamil Wójcik
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa / Lublin
    Auto
    Była: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 2006 r.
    Postów
    41

    Domyślnie

    A dziękujemy
    Niestety wszystkiego uczę się na bieżąco, bo jest to mój pierwszy własny samochód (jeździłem już kilkudziesięcioma, część użytkowałem - ale to jest pierwszy, którego los całkowicie zależy ode mnie )

  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar szejk
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Zachodniopomorskie/Lubuskie
    Auto
    Alfa 159 2.4 210km Q4/159 2.0 JTDM TI
    Postów
    364

    Domyślnie

    Czyli dwumasa poszła przy przebiegu 170k? Trochę szybko.

    Nie myślałeś o większych felgach na lato? Świetny kolor, sam kiedyś na taką polowałem. Do tego większe alusy, lusterka z TI, zawieszenie na minus i może czarny dach i jest kocur

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Kamil Wójcik
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa / Lublin
    Auto
    Była: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 2006 r.
    Postów
    41

    Domyślnie

    Mam obecnie 190 tys., przy 170 nie było jeszcze nic słychać. W zasadzie to nie można powiedzieć, że padła, bo oznaki były znikome ale zauważalne dla mojego ucha, która jak moi znajomi mówią, jest przewrażliwione bo oni nic nie słyszą. Ale ewidentnie sprzęgło i dwumasa zaczęły się kończyć. Stwierdziłem, że pewnie nigdy więcej już tego nie wymienię, a wymienić będę musiał. Po co mam więc jeździć i się wk*rwiać. Dlatego robię.
    Ja mam jakiś dziwny pociąg do powściągliwości Dlatego zostawiłem klasycznie z tymi felgami. Tym bardziej, że tak jak napisałem na 17 przy starych oponach było bardzo niewygodnie. Odpuściłem i skupiłem się na technicznych sprawach. Korekty lakieru i polerki też odłożyłem - w przyszłym roku. Widziałem ładne, ciemne 18 calowe alusy ale póki co zostaję przy klasyce

    P.S. Przebieg mimo wszystko - wiary, wielu argumentów za - mogę tylko szacować
    Ostatnio edytowane przez Kamil Wójcik ; 06-02-2015 o 20:21

  6. #6
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar skipas
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Rawicz (okolice)/Grodzisk Wlkp
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 8V GRIGIO STROMBOLI 2007r/Peugeot 308 SW 1.6HDI 2010r
    Postów
    238

    Domyślnie

    Kolor jest zaje . . . . . czerwony z czarną skórą miodzio, sam miałem podobnego kupować bo zakochałem się w takiej konfiguracji

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar szkodnik
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Radom,okolice
    Auto
    była 156:)jest GT Q2
    Postów
    1,551

    Domyślnie

    mało jest czerwonych 159 jakbym miał kupowac to na czerwoną bym polował

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar psylo
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Ford Mondeo Mk4 2.0 Duratec Titanium Black Panther
    Postów
    768

    Domyślnie

    Ładna bella i po opisie widać jasno, że zadbana Alternator Ci padł nagle na amen, czy dawał jakieś objawy wcześniej?
    Ford Mondeo Mk4 2.0 Duratec Titanium Black Panther | Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 16V @175KM/374Nm tuned by weloo [galeria na Flickr] | Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Kamil Wójcik
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa / Lublin
    Auto
    Była: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 2006 r.
    Postów
    41

    Domyślnie

    Historia była taka, że po trasie znad morza, dzień później ruszam i widzę dziwną rzecz: Kontrolka aku się pojawiła a samochód na luzie trzyma mniej więcej 1250 obr/min. Widzę, że problem z ładowaniem. Dojechałem do domu, następnego dnia odpaliłem i to samo. Pojechałem do FeuVert na Ursynowie, nie mieli możliwości sprawdzenia. Ledwo odpalił, pojechałem pod Real na Puławskiej (2 km), zgasiłem i już umarło wszystko.

  10. #10
    Użytkownik Świeżak Avatar przemopb4
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    NWE
    Auto
    AR 159 1,9 JTDm 16v
    Postów
    38

    Domyślnie

    Czyżby była Alfa pewnego radnego Wrocławia?

    Pamiętam ogłoszenie, nawet miałem już po nią jechać, ale się nie zdecydowałem...

    Życzę bezawaryjnej jazdy!

    P.S. Klapy z kolektora profilaktycznie usuwałeś, czy zacięte były? Bo jeśli mnie pamięć nie myli to kolektor był po wymianie.

Podobne wątki

  1. [156] Crosswagon 1.9 JTDM, 2006
    Utworzone przez heliogabal w dziale Nasze Belle
    Odpowiedzi: 36
    Ostatni post / autor: 13-07-2016, 23:07
  2. [159] Jaka pompa ABS do 2.4 JTDm 2006 rok?
    Utworzone przez duomox w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 27-09-2014, 19:03
  3. [159] Q-tronic 2.4 jtdm 2006 r.
    Utworzone przez Ariel w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 11-07-2012, 16:45

pablo sprz

alfa 147 2006 1 9 jdtm swieci mi sie kole

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory Hamulce