Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 21
  1. #1
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, 147 Ti, Lancia Phedra FL, 147 2,0 3D, 147 1,6 FL 5d LPG i 159 SW 1,9
    Postów
    7,052

    Domyślnie 147 2,0 do KJS'ów...

    Witam.

    Jako, że mam trochę do czynienia ze sportami samochodowymi ale głównie od strony biernej (sędzia...) postanowiłem zmienić ten stan rzeczy.
    Stwierdziłem, że nie będę szedł za głosem rozsądku i nie kupię żadnej renówki ani japońskiej VierTarki, których jest cała masa w tym sporcie, tylko przywiozę sobie coś mało logicznego.
    Po powrocie z ostatniego Rajdu Grodzkiego, gdzie wjechano mi na ambicję kołem na slickach, siadłem do klawiatury i przesiałem internety drobnym sitem.
    Po znalezieniu paru egzemplarzy, wykonałem kilka telefonów za Odrę i 3 dni później pod dom zajechały dwie 147 (proste, że na lawecie, jakby inaczej?!) Jedna to 1,6 Ti (120 KM, 3D, po FL) a druga widoczna na zdjęciach poniżej. Ti na razie zamelinowałem do garażu w domu rodzinnym, bo po drugie nie mam czasu na nią a po pierwsze nie mam miejsca pod domem.

    Egzemplarz ze zdjęć był już w Niemczech dość dobrze przygotowany, czego efektem było zajechanie silnika Wprawdzie działa ale tylko na 3 cylindrach. Helmuty stwierdziły, że to zawory na 2 cylindrze i "szkoda sensu" na naprawę. W tym tygodniu będzie prawdziwa diagnoza.

    Auto jest przede wszystkim zdrowe blacharsko i jedyne ślady rdzy to tylne błotniki, które skorodowały nieco, przez nieumiejętne zagięcie rantów
    Rocznik 2002 wyposażony i doposażony w:

    - siedzenia skórzane z ogrzewaniem (te same co w 147 Ti i GT)
    - Bose
    - czujniki deszczu i zaparowanych szyb
    - klimatyzacja dwustrefowa, z serwisem pół roku temu
    - spryskiwacze lamp
    - tempomat
    - multifunkcja
    - przedni "pakiet wizualny" od Zendera,
    - zawieszenie Novitec'a -35 mm,
    - wydech nierdzewny CatBack 2,5 cala firmy Bastuck (rynny trzeba będzie nieco skrócić)
    - nawiercane i nacinane tarcze Zimmerman na obu osiach
    - nowe klocki EBC przód
    - prawie nowe opony 215/45/17
    - dwuczęściowe felgi Keskin 8x17 (będą na sprzedaż bo to za dobra felga do katowania a OZ 16' są w planie)
    - lampy tylne Novitec'a
    - rozpórka OMP
    - filtr stożkowy Simota
    itp

    Plan był taki, żeby ją ogołocić z wszystkiego i odchudzić ale nieco szkoda tego wyposażenia. Także na razie skupiam się na silniku i chcę wsadzić inne amortyzatory bo tutaj klasycznie zaoszczędzono zostawiając serię, która mocno kuleje. Poza tym, jeśli zostanie w takiej konfiguracji to trzeba nieco ją ogarnąć we wnętrzu. Dalej wpadnie pewnie Short Shifter razem z przeglądnięciem linek i czyszczeniem mechanizmu przy skrzyni.


    › Więcej...: 147 2,0 do KJS'ów...
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	P_20181020_135624_vHDR_Auto.jpg
Wyświetleń:	0
Rozmiar:	108.4 KB
ID:	251532   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	P_20181013_124547.jpg
Wyświetleń:	0
Rozmiar:	91.5 KB
ID:	251533   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	P_20181020_135648_vHDR_Auto.jpg
Wyświetleń:	0
Rozmiar:	138.6 KB
ID:	251534   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	P_20181013_152002.jpg
Wyświetleń:	0
Rozmiar:	106.9 KB
ID:	251535  
    Ostatnio edytowane przez Belfer ; 21-10-2018 o 20:17

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar FilipoInzhagi
    Dołączył
    01 2018
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo159 SW1.9 JTDM
    Postów
    468

    Domyślnie

    Kurcze... bardzo fajne 147! Ile taka przyjemność,wiem że dzentelmeni nie rozmawiają o pieniądzach ale jednak ciężko się oprzeć.

  3. #3
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, 147 Ti, Lancia Phedra FL, 147 2,0 3D, 147 1,6 FL 5d LPG i 159 SW 1,9
    Postów
    7,052

    Domyślnie

    Jak sprzedam koła za 1700 to mam auto za darmo
    To było auto kupione zza biurka z dużą dozą ryzyka ale za te pieniądze nie było sensu kogoś nawet prosić o fatygę (czasem znajomi z niemieckiego forum mi oglądają auta) a fakt, że 2 miesiące temu przeszła przez TUV z jedynym zastrzeżeniem dotyczącym rury wydechowej, utwierdził mnie w przekonaniu, że warto ją uratować przed złomowaniem.
    Ostatnio edytowane przez Belfer ; 21-10-2018 o 20:20

  4. #4
    Użytkownik Pasjonat Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    3,456

    Domyślnie

    Ale ją chcesz do KJSów przerobić ? to cocnieco wybebeszania, bardzo delikatnie mówiąc conieco, faktycznie szkoda tego wyposażenia...
    Co do 3 cylindrów to moja Pucharówka też na 3 chwilami jechała jak ją przywoziłem
    Co do amortyzatorów z pucharówki i felg OZ lekkich 15" (lżejsze niż 16 i opony lżejsze i tańsze) , jakbyś był zainteresowany to na PW napisz.

  5. #5
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, 147 Ti, Lancia Phedra FL, 147 2,0 3D, 147 1,6 FL 5d LPG i 159 SW 1,9
    Postów
    7,052

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    Ale ją chcesz do KJSów przerobić ? to cocnieco wybebeszania, bardzo delikatnie mówiąc conieco, faktycznie szkoda tego wyposażenia...
    Co do 3 cylindrów to moja Pucharówka też na 3 chwilami jechała jak ją przywoziłem
    Co do amortyzatorów z pucharówki i felg OZ lekkich 15" (lżejsze niż 16 i opony lżejsze i tańsze) , jakbyś był zainteresowany to na PW napisz.
    Ja ją chciałem zrobić. Ale chyba odpuszczę. Jak będzie dobra guma i amory to nie ma sensu się w to bawić. Taką też można poszaleć. Swego czasu seryjną GT 1,9 (18/225/40 Pzero Rosso i -35 Eibach) robiłem 3-7 czasy na około 30 załóg w generalce, także tutaj zobaczę jeszcze co z tym będzie. OZ 15 mam w domu z Avon'ami. Ale jednak 16 ma sztywniejszą ściankę i lepsze ET.

    Mam jeszcze kilka 2,0 na oku ale są po FL. Do nich części droższe w razie "W" i bardziej je cenią. Znów w wersjach przed FL podłogi i progi lubią gnić i to takie trochę wróżenie. Ta 1,6 Ti ładnie się zbiera ale szkoda jej trochę na takie jazdy. Tutaj będę chciał skrzynię skrócić ale z tym jest problem. Do innych masz dedykowane rozwiązania a w alfach trzeba kombinować.
    Ostatnio edytowane przez Belfer ; 25-10-2018 o 12:20

  6. #6
    Użytkownik Pasjonat Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    3,456

    Domyślnie

    Najkrótsze przełożenia jakie spotkałem to w 147 1.6 TS 120koni i w 2.0 TS ze 166tki 6co biegowa. Ja tą pierwszą od niedawna mam, Tomi tą drugą. Zaletą tej drugiej jest precyzja, skrzynie do TSów to masło maślane niestety :-/
    Krótsze Final Drive i w ogóle przełożenia tylko w ofercie Bacci Romani widziałem.
    Ale jak Ty masz 1,6 120 konną to już najkrótsza z TSowych.
    Co do ścianek opon na felgach 15tkach - tu też zysk, bo oczywiście opony o niższym profilu wtedy można i warto zakładać, a nie balony seyjne. Więc mamy w efekcie koła o mniejszej -> efekt jak krótsza skrzynia.
    Czyli zakładasz na 15" felgę np. 195/50/15 co jest odpowiednikiem z grubsza slicka 580/185/15. Ze strony opony tu na precyzję narzekać nie można. Dodatkowo dzięki temu jeszcze mamy coś około 1-2 cm obniżenia względem seryjnej opony (bo jeszcze mniejszy profil można , ja 570/185/15 też stosowałem) . No i oczywiście mniejsza masa wirująca.

  7. #7
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, 147 Ti, Lancia Phedra FL, 147 2,0 3D, 147 1,6 FL 5d LPG i 159 SW 1,9
    Postów
    7,052

    Domyślnie

    Tomi'ego 147 pamiętam jeszcze z GSMP. Pod górę ciężko było piątkę zapiąć Teraz to co innego. Jest jeszcze 1,4 TS z którego główne przełożenie można by zastosować ale na razie to tylko w fazie przemyśleń. Obecnie mam Avon'y 205/580R16 i one już są mniejsze od seryjnych 205/55/16.

  8. #8
    Użytkownik Pasjonat Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    3,456

    Domyślnie

    Jak znajdziesz to napisz, ale raczej nie znajdziejsz (krótszych przełożeń niż 147 1,6 120konna (więc to już masz) lub 166 2.0 6cio biegowa - obie mają coś 4,06 FD). 147 i moja miały 3,56 przed zmianą, więc wielkiej różnicy nie ma - 3-5 metrów wcześniej 3kę mogę zapiąć niż przed zmianą .

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Quattro
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    SZY/GBY
    Auto
    AR 145 Quadrifoglio Verde, Fiat Tipo S-Design, Seat Leon III Cupra
    Postów
    469

    Domyślnie

    1. Nie napisałeś czy to 1.6 czy 2.0.
    2. Ciekawi mnie jaki olej zalejesz do wyczynowej jazdy TSem.
    3. Mam w 145 Short Shifter i jestem zachwycony.

    PS:
    Przełożenia skrzyni biegów w TSie

    1.4 TS
    I 3,909
    II 2,238
    III 1,52
    IV 1,156
    V 0,919

    1.6 i 1.8 TS
    I 3,909
    II 2,238
    III 1,52
    IV 1,156
    V 0,971

    2.0 QV TS
    I 3,545
    II 2,238
    III 1,52
    IV 1,156
    V 0,946
    Było: Fiat Uno 1.1 60S, Fiat Punto II 1.2 8v, AR 145 Edizione Sportiva, AR 147 Q2 Ducati Corse program 195KM i 392 Nm; DPF-out, EGR-off, Fiat Stilo Abarth
    Jest: Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde, Fiat Tipo S-Design T-Jet, Seat Leon III Cupra

  10. #10
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, 147 Ti, Lancia Phedra FL, 147 2,0 3D, 147 1,6 FL 5d LPG i 159 SW 1,9
    Postów
    7,052

    Domyślnie

    W tytule jest napisane, że to 2,0.
    Na razie nie leję nic bo silnik trzeba zdiagnozować.
    Ty podałeś przełożenia poszczególnych biegów. Tutaj ważniejsze jest główne przełożenie, które skraca każdy bieg.
    Np 1,4 TS w 146 ma 3,87:1 a 1,6 już ma 3,56:1

    147 2,0 ma 3,71:1 a 147 1,6 120 KM ma 4,07:1

    Przykładowo jadąc ostatnio 147 1,6 120 przy prędkości 100 km/h na 5 mam około 3150 obr/min. Ta sama prędkość w 2,0 to jakieś 2900 obr/min. Koła identycznego rozmiaru 215/45/17.

    Do KJS'ów pasuje mi więc kombinować z krótkim przełożeniem głównym (kiedyś na jakiejś angielskiej stronie widziałem ofertę ale nie wiem czy jeszcze to mają).
    Ostatnio edytowane przez Belfer ; 23-10-2018 o 08:42

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory