Strona 1 z 8 12345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 73

Temat: 3.2 Alfy czy 3.2 GM?

  1. #1
    Użytkownik Embrion Avatar finio
    Dołączył
    05 2014
    Auto
    Opel Corsa C
    Postów
    15

    Domyślnie 3.2 Alfy czy 3.2 GM?

    Witam. Wiem, że jeśli taki temat już był, a go nie odnalazłem, dostanę punkty, liczę się z tym. Jednak chciałbym aby właśnie w moim temacie wypowiedział się każdy kto miał styczność z topowymi odmianami silnikowymi Alf (Nie liczę 8c). Mowa tutaj rzecz jasna o 3.2 V6. Niegdyś wyczytałem że prawdziwy (oceniany jako jeden z najlepszych V6 na świecie) motor 3.2 Alfy był montowany w 147 GTA, 156 GTA, GT. Natmiast 159 i Brera otrzymały jednostkę 3.2 opracowaną wspólnie z General Motors. Mam potworny dylemat, między danymi jednostkami. Rodzima Alfowska jednostka, jest na MPI czyli prawdopodobnie może być trwalsza od GDI. Po za tym, GDI nie jest dużo oszczędniejsza, bo to okolo 1L/100km różnicy - do zniesienia. Teraz trwałość, radość z jazdy. Jeździłem troszkę Alfą GT ale z Dieslem 1.9 150KM. Była obniżona i utwardzona i prowadziło się ją przyjemnie i pewnie. Jak na przedni napęd, kochała zakręty i łuki. Za pewne dzięki sportowej konfiguracji zawieszenia (sprężyny, amortyzatory) I właśnie. Chyba to było głównym powodem szybkiego zużycia wahaczy. Akurat te sportowe nie były, i średnio jeden na miesiąc się zużywał. I tu nie żartuję. Nie było to moje auto ale kuzyna z którym pracowałem i wiem ile go Alfa kosztowała.
    Z 159 i Brerą nie mam żadnych doświadczeń ale poczytałem że zawieszenie jest trwalsze, jakość wykonania lepsza i tutaj już mamy 4x4. Prosiłbym forumowiczów o poradę, jaką Alfą będę czerpał największą frajdę z jazdy, bez zmartwień o koszty napraw, bo z kosztami na stacjach benzynowych się liczę, która będzie najdłużej cieszyć moje oko i innych, oraz która może być najtrwalsza.

    Dziękuję za wyrozumiałość, przepraszam za wylewność, proszę o porady. Pozdrawiam, Łukasz.

  2. #2
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    warszawa
    Auto
    była Julka 2012 sport&premium1 1,4TB 120 km + TomTom2+czerwone brembo +oryginalne chlapacze :)
    Postów
    1,748

    Domyślnie

    Cytat Napisał finio Zobacz post
    Witam. Wiem, że jeśli taki temat już był, a go nie odnalazłem, dostanę punkty, liczę się z tym. Jednak chciałbym aby właśnie w moim temacie wypowiedział się każdy kto miał styczność z topowymi odmianami silnikowymi Alf (Nie liczę 8c). Mowa tutaj rzecz jasna o 3.2 V6. Niegdyś wyczytałem że prawdziwy (oceniany jako jeden z najlepszych V6 na świecie) motor 3.2 Alfy był montowany w 147 GTA, 156 GTA, GT. Natmiast 159 i Brera otrzymały jednostkę 3.2 opracowaną wspólnie z General Motors. Mam potworny dylemat, między danymi jednostkami. Rodzima Alfowska jednostka, jest na MPI czyli prawdopodobnie może być trwalsza od GDI. Po za tym, GDI nie jest dużo oszczędniejsza, bo to okolo 1L/100km różnicy - do zniesienia. Teraz trwałość, radość z jazdy. Jeździłem troszkę Alfą GT ale z Dieslem 1.9 150KM. Była obniżona i utwardzona i prowadziło się ją przyjemnie i pewnie. Jak na przedni napęd, kochała zakręty i łuki. Za pewne dzięki sportowej konfiguracji zawieszenia (sprężyny, amortyzatory) I właśnie. Chyba to było głównym powodem szybkiego zużycia wahaczy. Akurat te sportowe nie były, i średnio jeden na miesiąc się zużywał. I tu nie żartuję. Nie było to moje auto ale kuzyna z którym pracowałem i wiem ile go Alfa kosztowała.
    Z 159 i Brerą nie mam żadnych doświadczeń ale poczytałem że zawieszenie jest trwalsze, jakość wykonania lepsza i tutaj już mamy 4x4. Prosiłbym forumowiczów o poradę, jaką Alfą będę czerpał największą frajdę z jazdy, bez zmartwień o koszty napraw, bo z kosztami na stacjach benzynowych się liczę, która będzie najdłużej cieszyć moje oko i innych, oraz która może być najtrwalsza.

    Dziękuję za wyrozumiałość, przepraszam za wylewność, proszę o porady. Pozdrawiam, Łukasz.
    3.2 w ar 159/brerze jest od holdena z Australii. Co prawda to grupa GM ale zawsze. Co do mniejszej problematyczności to polecam z benzyny 1.75 tbi a z ropy 2.0. Tyle ze roczniki nowsze bo od 2009 roku wiec i cena adekwatnie wieksza

  3. #3
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał finio Zobacz post
    Niegdyś wyczytałem że prawdziwy (oceniany jako jeden z najlepszych V6 na świecie) motor 3.2 Alfy był montowany w 147 GTA, 156 GTA, GT.
    Prawda..... po stokroć prawda.


    Cytat Napisał finio Zobacz post
    Rodzima Alfowska jednostka, jest na MPI czyli prawdopodobnie może być trwalsza od GDI.
    Prawdopodobnie tak, choćby ze względu na prostszą budowę i dobre doświadczenia użytkowników. Silniki GM-a są nowsze z relatywnie mniejszymi przebiegami więc jeszcze brak "danych" na temat żywotności.


    Cytat Napisał finio Zobacz post
    GDI nie jest dużo oszczędniejsza, bo to okolo 1L/100km różnicy - do zniesienia.
    Sądzę że jest akurat odwrotnie.


    Cytat Napisał finio Zobacz post
    Z 159 i Brerą nie mam żadnych doświadczeń ale poczytałem że zawieszenie jest trwalsze, jakość wykonania lepsza i tutaj już mamy 4x4.
    Trwalsze owszem ale i droższe więc na jedno wychodzi. Jakość wykonania na plus Brery, a 4x4 to zbędny gadżet w takim samochodzie, drogi w naprawie i marnujący moc.


    Cytat Napisał finio Zobacz post
    jaką Alfą będę czerpał największą frajdę z jazdy, bez zmartwień o koszty napraw
    To już Ty musisz zdecydować po przejechaniu się obiema, koszty napraw będą mniejsze w GTA - GT z tym że wkład początkowy będzie większy bo auta starsze.
    A oko cieszy zarówno Brera jak i GT i długo się nie postarzeją wizualnie.

    Moja opinia? Gdyby w Brerce było busso........ ale nima, więc mam GT.......
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    3.2 V6 to V8 holdena z obciętymi dwoma cylindrami + bezpośredni wtrysk. Ogólnie jednostka strasznie paliwożerna a pry tym nie dająca az takich osiągów jakich można sie spodziewac po tym silniku i zużyciu paliwa. DO tego ma opinię że "puchnie" tzn ze źle znowi ciężką nogę. A jak tu nie deptac v6 ?

  5. #5
    Użytkownik Embrion Avatar finio
    Dołączył
    05 2014
    Auto
    Opel Corsa C
    Postów
    15

    Domyślnie

    Cytat Napisał pieta Zobacz post
    3.2 w ar 159/brerze jest od holdena z Australii. Co prawda to grupa GM ale zawsze. Co do mniejszej problematyczności to polecam z benzyny 1.75 tbi a z ropy 2.0. Tyle ze roczniki nowsze bo od 2009 roku wiec i cena adekwatnie wieksza
    Właśnie dziś doczytałem o pochodzeniu jednostki 3.2 V6 montowanej w 159/Brera i faktycznie to Holdena silnik. W tym samym artykule też pisano że jest paliwożerny i łańcuchy mogą ulegać zerwaniu niekiedy nawet po 100tys. km. Skłaniam się ku V6 obudowanej karoserią GT
    Ostatnio edytowane przez finio ; 03-06-2014 o 21:53 Powód: Dodano

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie

    Brera z 3.2 prowadzi się jak czołg i pochłania gigantyczne ilości paliwa.
    Subiektywnie oceniając 3.2 najlepiej pasuje do 166 - jest wręcz stworzony dla tej limo.
    Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T

  7. #7
    Użytkownik Embrion Avatar finio
    Dołączył
    05 2014
    Auto
    Opel Corsa C
    Postów
    15

    Domyślnie

    Cytat Napisał szerszeń Zobacz post
    Brera z 3.2 prowadzi się jak czołg i pochłania gigantyczne ilości paliwa.
    Subiektywnie oceniając 3.2 najlepiej pasuje do 166 - jest wręcz stworzony dla tej limo.
    Na chwilę obecną szukam coupe, choć nie skłamię jeśli powiem że o 166 też niegdyś myślałem

  8. #8
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie

    Cytat Napisał finio Zobacz post
    Na chwilę obecną szukam coupe, choć nie skłamię jeśli powiem że o 166 też niegdyś myślałem
    Jeżeli masz na paliwo, to Brerka TBi, jeżeli chcesz przyoszczędzić to 2.0 - inne silniki są nieporozumieniem w tym aucie.
    Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T

  9. #9
    Użytkownik Embrion Avatar finio
    Dołączył
    05 2014
    Auto
    Opel Corsa C
    Postów
    15

    Domyślnie

    Cytat Napisał szerszeń Zobacz post
    Jeżeli masz na paliwo, to Brerka TBi, jeżeli chcesz przyoszczędzić to 2.0 - inne silniki są nieporozumieniem w tym aucie.
    Z tym że za Brere TBi trzeba wyłożyć dwukrotność ceny GT z V6-tką. Owszem też o niej myślałem, ale przez to że 1.75 montowali w końcówce produkcji, ciężko ją znaleźć na rynku wtórnym, jednakże pamiętam że udało mi się taką znaleźć.
    Ostatnio edytowane przez finio ; 03-06-2014 o 22:14 Powód: Dodano

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie

    GT z V6 też finezją w prowadzeniu nie grzeszy. Podobno założenie Q2 poprawia trakcję, ale nie wypowiadam się, bo nie jeździłem.
    Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 07-11-2013, 23:52
  2. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 10-04-2013, 22:07
  3. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 15-09-2012, 23:27
  4. maskownice na głosniki z alfy 166 czy pasują do Alfy 156 ?
    Utworzone przez Jarecki300 w dziale 156
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 16-12-2011, 16:35
  5. Pomocy!!! Czy Podpora półosi od alfy 166 2.0 TS będzie pasować do alfy 146 2.0 TS
    Utworzone przez Marcin1986 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 12-12-2011, 07:48

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory