-
Crosswagon luz na półosi
Witam, zauważyłem w swoim crossie takie jakby "chrobotanie" podczas powolnej jazdy. Taki odgłos jakby toczenia się rozsypanej kulki w łożysku.
Prawdopodobnie znalazłem przyczynę tego dźwięku i jest ona pokazana na filmiku. Wyraźny luz okolo 1-2 mm w płaszczyznach:góra-dół, przód-tył
Pozostałe 3 półosie ładnie siedzą ciasno.
nie jestem mechanikiem, dlatego pytam czy rozsypało łożysko podpory półosi? (tak wywnioskowałem z google)
ktoś na innym forum napisał (o ile to jest to łożysko podpory) że to łożysko 3006RS (30x55x19)
Czy jest problem z wymianą tego elementu?
Filmik:
https://youtu.be/4oEgjIuqJ34
-
Jak rozbierzesz to się dowiesz. Możliwe, że jest to łożysko podpory. Ogólnie sporo roboty ale da się to zrobić.
-
Łożysko obraca się w aluminiowej obudowie. Ponad rok temu odkryłem to samo u siebie. Nie mogłem czekać na nową obudowę wieć na szybko, tymczasowo, zostało to naprawione poprzez napunktowanie miejsca osadzenia łożyska i wklejenie go w obudowę na klej do śrub/łożysk. Przejechało już ok 20kkm i wciąż OK. Tymczasowo okazało się być długoterminową naprawą. Teraz jak się zluzuje znowu, to bez rozbierania, w ciemno zamówię nową obudowę. Jednakże w twoim przypadku polecałbym rozebranie tego nim zamówisz nową obudowę żeby się upewnić że to napewno obracające się łożysko. Z pewnością nie jest to tania część. Dostęp do tego w miarę łatwy. O ile dobrze pamiętam to tylko amorek wystarczyło odkręcić od zwrotnicy żeby ją odsunąć i wtedy da się wyjąć obudowę łożyska. Jakieś 2-3 godziny roboty na podnośniku.
-
Dzięki, z pewnością się tym zajmę, bo nie daje mi to spokoju. Pokazywałem mechanikowi tylko filmik, bo akurat byłem u niego służbowym autem, to mówił że trzeba będzie odkręcać sanki i opuszczać silnik żeby sie do tego dostać. Ogólnie to mówił że tanio nie będzie. Ale to tylko po obejrzeniu filmiku, wiec może się okazać że jak zobaczy to namacalnie, to zdiagnozuje dokładniej.
-