-
Prawdopodobnie wariator
Witam pisze w takiej sprawie 2 dni temu odkupiłem od kolegi Alfe romeo 156 1.6.16v TS 98r Sedan
I przy rozruchu na zimnym silniku przez 2/3 sekundy jest tak jakbym zapalił diesla :p taki lekki warkot czy coś podobnego ale po 2/3 sekundach jest już ok .
Dziś wymieniłem olej , filtr czyli podstawa .
teraz pytanie czy jest mozliwość zregenerowania tego wariatora i czy to jest na pewno to ... ? pisałem pw do darek2116 zauważyłem że on się tym zajmuje ... ale pytam dla pewności i jako jest to mniej wiecej koszt ? zwiazany z tą naprawą oczywiście nie jestem mechanikiem i sam tego nie rozbiorę ...
Chodzi mi bardziej o to czy jestem na dobrym topie :p
-
To mogą być słyszalne popychacze hydrauliczne, co jest normalne przy rozruchu zimnego silnika.
Jeśli silnik cicho pracuje, a lekkie klekotanie występuje tylko chwilowo przy rozruchu zimnego silnika, to ja bym na razie dał spokój wariatowi, no chyba że masz do wymiany rozrząd to wtedy warto też zrobić porządek z wariatem.
Koszt robocizny to zależnie od warsztatu 250-400 zł. Robić trzeba tylko tam, gdzie mają pojęcie o TS-ach oraz odpowiednie narzędzia. Nigdy nie oddawaj TS-a w ręce mechaników od wszystkiego
-
Dziekuję za odpowiedz :)
Na silniku pisze ze był robiony przy 60 tys a na liczniku mam 134 tys ... zrobione
Widzę że jesteś z Wrocławia ja jestem z Brzegu mógłbyś mi polecić jakiś warsztat aby nie wiem przysłuchał się tego *klekotu*
Aha przy wymianie/regeneracji wariata jest potrzebne robienie rozrządu ? jakie inne koszta są z tym związane .
No i jak ocenić czy to faktycznie wariator czy coś innego być moze normalnej rzeczy ... :)
-
No to masz rozrząd do wymiany. Przy okazji należałoby przy takim przebiegu wymienić pompę płynu. Co do wariata to trudno powiedzieć. Możesz nagrać dźwięk silnika to posłuchamy.
Wymiana wariata zawsze wiąże się z demontażem rozrządu, więc jeśli by była taka potrzeba to wtedy warto robić wszystko, aby nie ponosić kosztów.