-
4 załącznik(i)
szyberdach
Witam
Panowie poratujcie jakimiś radami.
Szyberdach nagle przestał poprawnie działać.Reaguje na pokrętło sterowania ale szyberdach nie otwiera się nawet 1/3 z tego co ma się otworzyć .Przy zamykaniu szyberdach schodzi znowu poniżej lini dachu i jest prześwit .Woda ma pole do popisu.Stawiałbym bym na coś z sterowaniem ale jestem laikiem w tym temacie więc podpowiedzcie co może być przyczyną.
-
Może głupie ale jakiś bezpiecznik?
Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka
-
Skoro reaguje na otwieranie, a przy zamykaniu schodzi niżej, to może coś z prowadnicami. Jakieś dźwięki towarzyszą przy otwieraniu/zamykaniu? Jakieś błędy MES pokazuje?
-
dżwięki się nie zmieniły takie same przedtem były,błędu nie mam na razie jak sprawdzić a co do bezpiecznika to chyba nie działało by wcale (chyba)
-
Poszukaj tematu na temat kalibracji szyberdachu w 159 - u mnie był podobny problem, szyber nie schodził do końca, albo inaczej, przy po domknięciu robił jakby jeden ruch za dużo i go delikatnie uchylał - stało się to nagle z dnia na dzień bez żadnych zauważalnych przyczyn - niestety, ani nie zapisałem sposobu kalibracji, ani strony na której to znalazłem, ale po niej wszystko wróciło do normy - pamiętam, że trzeba wcisnąć i przytrzymać przez jakiś czas, pokrętło szyberdachu, ale to nie było wszystko co należało zrobić - jakbyś znalazł, to napisz ten sposób, bo ja zupełnie nie kojarzę co tam trzeba było zrobić step by step - u mnie sposób w 100% zadziałał.
Znalazłem :)
W następstwie ewentualnego odłączenia akumulatora lub przepalenia się bezpiecznika konieczna jest ponowna "inicjalizacja" dachu otwieranego, którą należy wykonać w następujący sposób:
* obrócić przełącznik całkowicie w lewo (przeciwnie do ruchu wskazówek zegara)
* nacisnąć i przytrzymać naciśnięty przełącznik do momentu zablokowania mechanicznego dachu
* zwolnić przełącznik
* nacisnąć ponownie w ciągu 3 sekund przełącznik i przytrzymać naciśnięty