-
Problem z biegami 3 i 4
Koledzy, mam problem ze swoją Bellą. Stoję sobie na światłach, ruszam (niezbyt ostro), po chwili coś zaczęło stukać (nie potrafię za bardzo zlokalizować miejsca stuków). Podczas redukcji zauważyłem problem z wbiciem 3. biegu - bieg wchodził, ale z oporem. Uczucie było takie, jakie trzeba było przedostać się przez jakąś gumę, czy coś równie gęstego. Podobna sytuacja (choć nieco delikatniejsza) jest w przypadku 4. biegu ale głównie po zmianie z 3., po redukcji z 5. ten problem praktycznie nie występuje. Bella jedzie, rusza normalnie, na "felernych" biegach też wszystko jest jak zawsze (poza samym wbijaniem biegu). Powiedzcie mi proszę, co to może być, ile może kosztować naprawa? Raczej cokolwiek to będzie, Alfa trafi do mechanika, sam nie znam się na mechanice.
Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam
PS
Pytanie może głupie, ale czy da radę dojechać jutro do pracy (25km w jedną stronę), czy muszę przesiąść się na MPK...?
-
Mi wydaje sie ze to sprzęgło.
Jak odbierzesz od mechanika napisz co było.
-
U mnie trójka i czwórka przy prędkościach powyżej 80 km/h to była poduszka łapa reakcyjna co nie tak czy inaczej zobacz sobie czy poduszka nie oberwana (np. stukot przy gaszeniu )
-
Po konsultacjach z ludźmi z ASO okazuje się, że najprawdopodobniej jest to kwestia mocowania skrzyni lub jakiegoś elementu pomiędzy lewarkiem a skrzynią. W sobotę jadę sprawdzić co i jak, bo podobno można to bez problemu samemu ogarnąć. Jak nie, to w przyszłym tygodniu Alfa jedzie do mechanika.
michałsnk nic mi nie stuka przy gaszeniu, natomiast są słyszalne stuki, rzężenia, czasem piski podczas jazdy bez gazu... Co to może znaczyć?
alfafan12 ale gdyby to było sprzęgło, to problem nie powinien być identyczny na wszystkich biegach?
-
Mam nadzieje,że to nie dwumas..mmax
-
W swojej 166 2.0 TS taki objaw był przy kończącym się wysprzęgliku
-
Byłem dziś u znajomego mechanika na "szybkim diagnozowaniu". Jego zdaniem do wymiany jest sprzęgło...