Witam
Jaki olej do wspomagania należy kupić do alfy 159 2.0 jtdm 2011r ? niby piszę że tutela gi/r ale ja bym chciał wlać coś bardziej lepszego. Chciałbym olej najlepiej od Shella tylko nie wiem jaki.
Printable View
Witam
Jaki olej do wspomagania należy kupić do alfy 159 2.0 jtdm 2011r ? niby piszę że tutela gi/r ale ja bym chciał wlać coś bardziej lepszego. Chciałbym olej najlepiej od Shella tylko nie wiem jaki.
Gi/r - to jest oznaczenie klasy oleju do wspomagania.
P. S.
Tak przy okazji, nie wiem czy mieszanie olejów różnych producentów, nawet tej samej klasy, to jest dobry pomysł, no chyba, że wypłuczesz układ.
Ja jeżdżę na ATF 320 od kilku lat. Żadnych problemów. Zdaje się, że kol. Magil może też potwierdzić.
Tak, moim zdaniem nie ma lepszego niż wspomniany Mobil ATF320.
Kiedyś wlałem Shell S4, jednak wspomaganie nie chodziło tak gładko jakbym oczekiwał, więc wymieniłem na Mobil.
Przy każdej wymianie płynu najlepiej przepłukać układ.
Nawet jeśli był zielony płyn, to nie ma żadnych przeciwwskazań do zmiany na czerwony (tak ogólnie pisząc).
Kompletna bzdura, bo obydwa płyny mają inne parametry, jak choćby gęstość i nie przypadkowo ktoś wymyślił, żeby się różniły barwą.
"Stawiam talary, przeciwko orzechom", że nie poczułbyś różnicy między jednym, a drugim płynem, gdybyś nie wiedział, jaki jest zalany - to są mity - Tutela, to jest bardzo dobra marka olejów, zalewanych do samochodów koncernu Stellantis, a więc również Ferrari czy Maserati i w najmniejszym nawet stopniu nie ustępująca czy to Shell czy Mobil, tyle, że nie jest tak mocno reklamowana, bo jest to marka własna.
Parametry, które muszą spełniać oleje, tej samej klasy, są dla wszystkich jednakowe, a więc różnica między nimi, jest wyłącznie iluzoryczna, mogąca dotyczyć jakichś trzeciorzędnych i niewiele znaczących parametrów, które nie są ujęte w normach.
Po zakupie mojej 159 płyn pienił się i w zbiorniczku był ogólnie, że tak powiem syf straszliwy, a maglownica kwiękała.