Tak jak wspominałem kilka postów wyżej nie ma sensu wymiana samych głośników będziesz mocno rozczarowany, musi być lepszy wzmacniacz. Wg mnie więcej da wymiana wzmacniacza niż samych głośników.
Printable View
Panowie,
Jestem po podłączeniu samego DSP z wbudowanym wzmacniaczem, tzn. bez wymiany głośników, do Stelvio zestawem "mid" - czyli 8 głośników wraz z subem.
Śmiało mogę powiedzieć, że jest przepaść w stosunku do oryginału.
Niskich jest teraz naprawdę dużo, jak ustawię wszystko na maksa to łeb pulsuje... Ich jakość nie jest oczywiście jakaś rewelacyjna ale jest bez porównania lepiej niż było. Niestety czasami coś pobrzękuje w drzwiach więc kwestia wyciszania pewnie jednak z czasem jeszcze przede mną - a wtedy pewnie woofery też przy okazji jak już się w tym zagrzebię.
Wysokie też są dużo lepsze. Przed zmianą wartości >6 u mnie nic już nie zmieniały. Teraz wywiercają dziurę w mózgu cykaniem. Jakość? Jak z niskimi, rewelacja to to nie jest ale znowu - przepaść do stanu oryginalnego
Gwizdki generalnie mają wstawione filtry HPS na 8.5kHz - gdzieś to wyczytałem na giulaforums i to się mniej więcej zgadza na ucho (jakiekolwiek zmiany na Equalizerze słychać dopiero dla wartości powyżej jakichś 6-7kHz, a wyraźnie >8kHz).
Nie jestem przekonany co do fabrycznych filtrów LPS na wyjściu fabrycznego wzmaka dla przednich drzwiach (jak twierdził kolega [MENTION=20089]epsonix[/MENTION]). Wg mnie ich tam nie ma a jeśli są to naprawdę jakoś bardzo bardzo wysoko (co byłoby w sumie raczej bez sensu).
Z czego wnoszę? Moje DSP ma 6 wejść i 8 wyjść. Na cztery z nich wchodzę sygnałami dla drzwi a na dwa dla przednich gwizdków. Po czym mogę na gwizdki skierować albo sygnał z tych dwóch wejść, albo za pomocą mixera wysłać tam sygnał przeznaczony dla drzwi (czyli nominalnie same woofery). Nie ma kompletnie żadnej różnicy. [MENTION=20089]epsonix[/MENTION] twierdził, że jest - więc albo jest mała i jakiś przyrząd to wyłąpuje a głucho-ucho nie, albo są różne wzmacniaacze w Alfach.
Co do wykrywania obecnośći głośników na wyjściu wzmaka:
- odpięcie przednich gwizdków, centrala lub suba - nie ma alarmu o wyłożeniu się audio. Na wszelki wypadek dałem jednak po 36ohm/10W. Te 10W to przegięcie, wystarczyło by 2-3Waty na luzie ale akurat miałem takie rezystory pod ręką.
- odpięcie drzwi - alarm wyskakuje, najczęściej od razu ale czasem po jakimś czasie - jakaś magia jak to działa. Mój DSP ma rezystancję wejściową 100ohm - to wystarczyło żeby alarm się nie pojawiał. Ale dociążyłem go do uzyskania 40ohm dokładając coś równolegle (łącznie na tych wyjściach mam takie trochę większe rezystory SMD2512 100ohm+68ohm = 40.47ohm - są ledwo letnie). Tylko dlatego, że giuliaforums.com pisali, że 47ohm jest stabilne (a 60 też raportowane, że działa). Wg mnie 100ohm też wystarcza ale nie chce mi się do tego wracać może za chwilę jakby się miało okazać, że jednak czasem nie...
Reasumując, żeby skutecznie przrobić zestaw "mid" potrzebujemy:
DSP z 4 wejściami, 8 wyjściami i mixerem.
Podłączamy do DSP tylko wyjścia przeznaczone dla wszystkich drzwi. Wszystkie pozostałe 4 wyjścia dociążamy na wszelki wypadek rezystorami 36-60ohm 3W, ewentualnie Suba i Centrala zostawiamy podłączone pod ori-wzmak.
Do wyjść DSP podłączamy drzwi, gwizdki, suba (nawet 50Wat z przecietnego wzmaka z DSP wyciśnie z niego więcej niż ori) i centrala (chyba, że go wywalamy zupełnie).
Dla Centrala miksujemy wyjścia przednich drzwi i filtr BPS, dla Suba tylnych (lub wszystkich jeśli chcemy suba mieć łomoczącego zawsze gówno bez względu na fader) i filtr LPS. Na przednie tweetery puszczamy sygnał od przednich drzwi z filtrem HPS.
Plus chińskie DSP ze wzmacniaczem za 300 dolców i jest naprawdę całkiem nieźle w porównaniu do fabryki.
potwierdzam jeszcze raz że u mnie zero wysokich na przodzie przy średnim wzmaku bez podpięcia i zmiksowania sygnału z tweeterów było, przynajmniej przy próbach z tweeterami odpiętymi (moze to ma znaczenie - wzmak wykrywa problem i coś zmienia w konfigu). O ile pamiętam z przed 1.5 roku to też próbowałem sam kanał tweeterów podpiąć i zaś były same wysokie - ewidentnie więc u mnie rozdzielone. Może ciut inaczej konfigurowali w zależnosci od wersji softu, moze part numbera wzmaka, może coś nam w proxi odnośnie konfigów audio się różni (bajty 112,114 i 121, podaj, porównam), może stelvio vs giulia ma inny part number (nie sprawdzałem, generalnie audio dla siebie robiłem i wiadomo zajmuje sie rozwiązywaniem problemów własnych tylko).
Czy próbowałeś w czasie testów podpinać same przednie tweetery pod wyjścia przeznaczone dla przednich drzwi? Tzn jakby zamieniać woofery z tweeterami. Testowo tylko.
Ja mam aktualnie wyjścia tweeterowe orig-wzmaka nie podłączone do niczego, zakończone rezystorami (tak samo jak centrala i suba). A napędzam te gwizdki z wyjścia wooferów (oczywiście poprzez DSP i z innych jego wyjść). I jest super, 15kHz przechodzi, odtwarzają wysokie tak samo jak te w tylnych drzwiach.
Zaczynam być z mojej zmiany naprawdę zadowolony. Co prawda zabawa z ustawieniami zdaje się nie mieć końca ale z każdym wieczorem jest coraz lepiej. Chyba nawet nie będę potrzebował się babrać z wygłuszeniami i głośnikami. Grają nieźle i nic nie brzęczy jak się nie przegnie na dsp, ale znalazłem chyba niezły kompromis.
Niestety zawartości bitów nie mogę Ci podać, nie mam jeszcze ifc, mesa ani sgw. Dopiero się przymierzam do "mania" ale powoli :-).
O ile pamiętam podłaczalem zarówno pod wy tweeterow jak i wooferow jakis głośnik na szybką próbę i pasma byly rozdzielone. Moge to potwierdzic w dsp jak sie podepne kiedys znów
Szczerze mówiąc nie bardzo mam czas i niewiele by to pokazało, w zasadzie nic.
Cała robota to plug-n-play i wszystko w sumie opisałem... Wyciągasz wtyczkę ze wzmacniacza i podłączasz w szereg dodatkową do której jest wpięte DSP.
Niestety nie znalazłem wtyczek dokładnie takiego typu jak są potrzebne. Tzn z prawidłowymi pilotami prowadzącymi bo kształt zewnętrzny i piny to popularny Jeep-Dodge, więc musiałem je dodatkowo przerabiać (usuwać te piloty).
Więc najwięcej czasu to wyrzeźbienie przejściówki, jak to masz to podłączenie zajmuje 10 minut.
Koszt na poziomie 450 dolarów +VAT (przy legalnym imporcie).
Jeśli masz zestaw "basic" bez suba to koszt spada do jakichś 250 dolarów (prostsze DSP).
Nikomu nie próbuję wmawiać, że chińskie DSP to jakiś cud. Nie potrafię powiedzieć o ile jest gorsze od "markowych" producentów, nie ma doświadczeń.
Na pewno co mogę powiedzieć to rozebrałem to swoje i w środku jest zrobione naprawdę przyzwoicie montażowo (a znam się na elektronice naprawdę dobrze).
Bo teraz wszystko to chińczyk, kwestia tylko jak dobrze ma dobrane komponenty, na tą chwilę tylko Brax DSP/Helix DSP i Pioneer z serii ODR/P9 nie jest robiony w Chrl. Przy czym ten drugi dostępny tylko w JP,
No ale nie możemy porównywać czegoś co jest tylko w Chinach składane z produktem wymyślonym przez Chińczyka - choć oba mają naklejkę made-in-china.
To co ja wsadziłem to rodowity Chińczyk, ale w środku jakość wykonania (tzn montażu) na poziomie bardzo dobrym. A często i gęsto popłakać się można jak się niektóre Chińczyki rozbierze. Tu się wręcz zdziwiłem. Co oczywiście nie musi się przekładać na jakość typu szumu, zniekształcenia itp. Na szczęście trochę głuchy jestem to spoko jak dla mnie :-).
Pytanie na czym się ten chińczyk wzorował, albo co dość powszechne - komu ten chińczyk produkuje, a przy okazji robi coś swojego.
To tak samo jak jest wielu producentów głośników i to markowych, a tak na prawdę to udają się do firmy Ehmann&Partner i robią tam zakupy jak my w Lidlu, wrzucając do koszyka co im się podoba/pasuje, i wychodzi produkt finalny markowany np: Dali, Sonus Faber, Gladen, GZ, Lambo, a nawet VW, oczywiście te wyższe serie, bo niższe tłuką typowo w chrl na podobnej zasadzie.
No tutaj całkowita racja ale to już dyskusja na forum Elektrody :-).
Ci nie chwalą się oficjalnie żeby robili coś dla kogoś znanego.
Panowie takie trochę pytanie z zakresu podstaw car-audio...
Po wsadzeniu DSP i wyżyłowaniu basów z ori głośniczków jednak mi drzwiczki trochę i wibrują i dudnią. I głośniki i blachy wyraźnie się męczą. Czas na dalsze zmiany nadchodzi...
A pytanie jest takie: na zewnętrzne poszycie pójdzie jakiś butyl z alu. Ale czy dawaliście na nie jeszcze warstwę pianki tłumiącej (przynajmniej tuż za głośnikiem)?
Bo tak wygląda, że różne szkoły z tego co poczytałem. Jedni, że konieczne a inni, że w samochodówce to nonsens.
Jeśli to ma znaczenie to planuję wsadzenie którychś Audio System.
Normalnie nawet bym o to nie spytał i zgodził się z Tobą w ciemno. Do momentu gdy parę dni temu trafiłem na jakąś starą dyskusję na jakimś forum gdzie dwóch gości się o to kłóciło, jeden że to niezbędne a drugi, że w car audio to wręcz szkodliwe bo zjada część pasma.
No i żaden z "wyciszaczy" na YouTube nawet się o tym nie zająknie.
I przy okazji, czy Stelvio ma jakieś inne (lepsze) wyciszenie w drzwiach niż Giulia, czy identyczne?
Wsadzenie pianki za głosnik spowoduje, że bas będzie bardziej "ciepły", może też wyciąć wyższe pasma basów. Ja u siebie mam właśnie wklejony kawałek pianki za głośnikiem.
Dzięki za info. To też wsadzę a jak za dużo wytnie tych wyższych to poprawię je w dsp :-).
Nie mówimy o braku czegokolwiek. Butyl na całość to bezdyskusyjne jedno. A dodatkowo gąbka czy pianka na nim to druga sprawa o którą pytałem - chyba już wiem po odpowiedzi p11k.
Tu masz jedno z moich aut, takie prostsze. Woofery 18cm zasilane po 265W na kanał, nic nie drgnęło ani zabuczało. Tak na marginesie, głośnik przeważnie buczy jak ma mało mocy z wzmacniacza.
https://goo.gl/photos/AMPgNk8c2JNCaoYu6
Jakbyś chciał więcej zobaczyć z tłumienia to daj znać.
P.S. w sobotę dotarła moja nowa "Lady in Red" jak się ogarnę z naprawą przodu, pobawię się z audio.
O żesz ty q**** :-).
Dzięki za fotki, super są!
Najbardziej mi się podobaly te głośniki na przednich słupkach :-). No tego narazie na gwarancji nie popełnię jednak.
Ok, czyli wszędzie jechałeś z butylem a na to tą gąbkę akustyczną jak rozumiem.
Napiszesz co to konkretnie za materiały masz przetestowane że Ci się dobrze sprawdziły? Myślałem rzucić stp silver czy gold a na to gladena ale może inna mniej ruska opcja równie dobra czy lepsza?
Buczenia już nie mam. Spierdzieliłem zasilanie, poprawione i już jest z tym ok. Nie buczy już tylko boczki teraz trochę wibrują pomimo że bas wciąż taki jakiś taki pudełkowy, zupełnie nie głęboki. Magnesik jak 5zl niewiele jednak może...
Osobiście nie patrzę na firmę, w 99% to ten sam chińczyk tłucze, potem kwestia marketingu i zapalonych wyznawców. Stosowałem tak samo Dynamat, stp jak zwykła dekare, i jedyne ważne aby nie spływała od temperatury.
Z ciekawostek powiem że kilkukrotny mistrz pl i eu w nagłośnieniu aut, swoje auto miał zrobione dekarą :) .
Na tą chwilę mam zrobione 3 auta swoje, jedno bitmat, drugie GMS a trzecie STP, znaczacych różnic nie widzę, kolejne auto zrobię bitmat i tyle.
Jedynie zawsze daję mate i za głośnik 2 warstwy, zamykam drzwi - otwory zawsze 2 warstwami, i na to idzie pianka komórkowo zamknięta, ot cała filozofia.
Ważne żeby zdjęty boczek lekko po przeginać żeby zobaczyć czy nie trzeszczy, ew zniwelować albo gumą albo klejem do szyb, a rączki, panele to co zdejmowalne podkleić pianką albo taśmą parcianą żeby nie trzeszczały.
Tu masz aktualne córki auto na PSIX
https://photos.app.goo.gl/tRIPl8u0ZCutQFsF3
A tutaj mój stary i już nieistniejący projekt z dużym zaangażowaniem Pawła z CASKP
https://goo.gl/photos/CaZKfikU9H5ueJSx9
Teraz kończę jedną zabawkę, ale audio właśnie się robi to linku wstawiać nie będę :) tam grubsza sprawa, w tym półtora roczne odrestaurowanie do najdrobniejszej śrubki.
Matę butylową i na nią dwie warstwy gąbki tłumiącej?
Jeśli tak to te dwie warstwy dajesz na całości czy podwójną tylko za głośnikiem na bezpośrednie uderzenie fali?
Piękne rzeczy robisz, gratulacje, wygląda to imponująco.
Mówię tu o tych wszystkich tworzonych wszelakich kształtów skrzynkach na głośniki i ich wykończeniu na gotowo. Jak widzę głównie to szkielety z mdf + laminat szklany - kiedyś babrałem się w tym szkutniczo... :-).
Zajmujesz się tym hobbystycznie dla przyjemności czy zawodowo dla pieniędzy?
Nie 2 warstwy pianki, matę daje 2 warstwy za głośnik, pianki nie daję, kick robi się taki rozlazły jak dasz piankę za woofer.
Nagłośnienia robię hobbystycznie, nie wszystko robię sam, z racji czasu nawet się nie opłaca samemu wszystko robić.
Super te relacje zdjęciowe, pozostaje liczyć na to że "Lady in Red" to giulia i podlinkujesz relacje, może jakiś opis... [emoji3]
Jeszcze jakby kolega [MENTION=90487]netzmark[/MENTION] jednak skusił się na relacje z swojej instalacji DSP z naciskiem na wersję Basic to byłby komplet [emoji2]
Wysłane z mojego Mi A2 przy użyciu Tapatalka
U mnie też Stelvio i na dodatek audio Mid a nie Basic, a to zmienia całkiem sporo. Inna ilość kanałów (głośników do obsłużenia), inne umiejscowienie dsp, inna też przejściówka - i konektory i pinologia. Innymi słowy moja relacja mało użyteczna. Pomijam kluczowy też fakt, że nie robiłem kompletnie żadnych zdjęć.
Panowie, wybaczcie, jeśli się to pojawiało, ale Stelvio Veloce z podstawowym audio ( 8 głośników bez suba ) łatwiej rozbudować? Cenowo idzie się w 5-6k zamknąć idąc budżetowo?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Najłatwiej ze wszystkich.
Wyciszasz drzwi (materiał ~500/wszystkie), Zmieniasz głośniki (~2000), Opcjonalnie dokładasz DSP (chińskie PUZU za $170 lub "renomowane" w cenie bez limitu).
Kolejność dyskusyjna. Ja zacząłem od końca tyle że w wersji audio "średniej" która jest bardziej problematyczna.
I choć nie jest to szczyt pożądania to jest dużo lepiej. Głośniki i drzwi w planie.
Osobiście zakładając budżet ok 5kzl zrobiłbym tak:
Tłumienie drzwi, mata, pianka, zgrzewka piwa i sobota w garażu, oraz Match86dsp oraz aktywny sub helixa,
To się zmieścisz w okolicy 5k zl
Albo lekko nagiąć budżet do 6k i tak:
Maty j/w
Helix M-SIX DSP + M-ONE, oraz Sub 10" w obudowę basera.
Wtedy front odseparować, tył dać pełne pasmo z filtrem hipass na tweeter, z mOne zasilić suba.
Jak mówił klasyk - to na początek wystarczy, potem można pomyśleć o zmianie głośników ale baza już będzie poprawna.
Niestety w car audio najlepsze nawet głośniki nie zagrają lepiej jak najsłabsze jego ogniwo, a w większości aut tym ogniwem jest jednostka, ew. wzmacniacz.
Tomek możesz trochę bardziej rozwinąć myśl?
"tył dać pełne pasmo z filtrem hipass na tweeter"
Na tył chcesz rzucić całe pasmo. Z tyłu masz w zestawie "base" woofer + tweeter na wspólnym drucie. To ten hipass to masz na myśli po prostu zwrotnicę tnącą niskie dla tweetera czy co? Założysz hipass w dsp na wspólnego druta to z czego ten woofer ma zagrać? Czy kabel dodatkowy chcesz ciągnąć i wtedy oddzielne wyjścia wzmaka dla woofera i oddzielne dla tweetera?
No i w tym kontekście co znaczy:
"Wtedy front odseparować"
Tam taka sama sytuacja w "base": woofer i tweeter na wspólnym wyjściu wzmacniacza.
Jakoś się zaplątałem w tym Twoim opisie :-)
Dojdę do kompa to się rozpiszę, na razie jeszcze karlovacko limun wciągam po zachodzie słońca :)
No to zaczynamy.
Mając na myśli cokolwiek z DSP z automatu przyjmuję że każdy głośnik będzie zasilany aktywnie (inaczej dsp nie ma sensu)
Stąd mając Match86DSP mamy do dyspozycji 8 kanałów wzmacnianych oraz 1 kanał sterujacy np monoblokiem na suba albo aktywnym subem, jednoznaczne jest że :
do przednich drzwi zasilamy każdy woofer osobno oraz każdy tweeter osobno - tu prosta sprawa gdyż są to głośniki w innych lokalizacjach i (raczej) kable są oddzielne
tył możemy (zalecane) zasilić też aktywnie, ale wtedy do każdych drzwi dokładamy 1 parę przewodów
Tym sposobem prosty system 8ch staje nam się zaawansowanym systemem aktywnym, gdzie każde pasmo możemy sobie indywidualnie wysterować, łącznie z tym że wspomniany MATCH ma w opcji przesunięcie czasów tak aby głośniki "uciekły" z tylnych drzwi na przód.
Ciężko to opisać, ale to tak jak na koncercie, zespół - jak i nagłośnienie mamy z przodu na scenie (desce rozdzielczej) a nie z tyłu za plecami, to i te głośniki możemy "przenieść" na przód , oczywiście z takim sobie efektem, ale już mniej one grają za plecami.
W przypadku M-SIX DSP mamy do dyspozycji 6 kanałów + 1 sterowanie na monoblok, wtedy front dajemy aktywnie j/w a tył idzie 1 para sygnału w każde drzwi (5 +6) i na tweeterze aby go nie spalić dajemy zwykły filtr 1 rzędu, albo dobry kondensator on 4.3um - myślę że skoro do drzwi wchodzi i tak 1 sygnał, to ten tweeter i tak ma gdzieś wrzucony mały kondensator, ale gdyby nawet to warto dać lepszy, choćby taki za kilkanaście złotych.
Ja zrobiłbym system budżetowy właśnie na Msix + M0ne, a tylny tweeter nawet bym odciął aby nie grał, wstawia on tylko zamieszanie w dzwięku a jeśli grać będą fronty to i tak pasazerowie z tyłu się nie pokapują że im tweeter nie gra, zresztą od kiedy kto się przejmuje tylnym rzędem.
Co innego systemy trójdrożne z dodatkowym średniakiem w drzwiach, to zasiliłbym tylko msix na front i ew. mfour na tył + mone na suba - ale myślę że w 99% dołożenie normalnego suba zasilanego monoblokiem w miejsce tej plastikowej wydmuszki + tłumienie drzwi by spokojnie wystarczyło. Wtedy można zdjąć podbicie basu z wooferów w drzwiach (dając im bas na 0) a normalny 10" calowy sub dogra resztę czego braknie, zresztą 16.5cm głośniki w drzwiach to nigdy nie były basowe, to powinien być kickbas - ma kopnąć w łydkę , a bas ma uderzyć w klatę (jak dobrze zestrojony)
Załącznik 284840
P. S. Jak tu wstawić normalnej wielkości załącznik który podczytujemy pod forum?
A no to teraz wszystko jasne :-).
Tak dokłądnie zrobiłem w swoim zestawie "midi", tyle, że na 8-kanałowym Chińczyku.
Przednie tweetery to 2x1 kanały (btw: tweetery mają fabrycznie przylutowane kondensatory i grają jak pamiętam od około 6.5kHz)
Przednie woofery to 2x1 kanały.
Tylne drzwi to 2x1 kanały i na nich woofery+tweetery (od wzmaka idą przewody tylko po jednym kanale na drzwi, również kondony na tweeterach muszą być z tego co słychać).
7 kanał to przedni środek (ale bardzo go wyciszyłem)
8 kanał to suma "wszystkiego" i lowPass -do fabrycznego suba (no mało mam tam mocy ale i głośnik kijowy jest, a na pewno jego obudowa).
TAK: wciąż wyciszam i wyciszam tylne tweetery w drzwiach bo siedzą blisko ucha kierowcy i mnie wciąż wk***. Chyba faktycznie wycięcie ich na amen by nic nie zaszkodziło jak mówisz :-)
FYI: w zestawie "base" od wzmaka idą 4 kanały tylko. Nie mam pojęcia gdzie kable idące na przód się rozdwajają na woofer+tweeter.
Jeśli w BASE są tylko 4 kanały wyjściowe, tzn że najlepiej pociągnąć nową instalacje do głośników i odpuścić te cienkie fabryczne sznurowadła. Koszt nikły a efekty niebo lepsze.
6.5khz to wysoko cięty tweeter, jak w 3 drogach to i tak wysoko, przy 2 to nawet nie komentuję, i nie chodzi o sam tweeter, ale co musi wyprawiać woofer aby pasmo dociągnąć, jednocześnie ciągnie cały dźwięk w dół.
Gdzieś miałem link z info co tam konkretnie siedzi, jak znajdę to napiszę. Ale jak się bawiłem w dsp to tak mi wyszło że jak filtr był na właśnie ok 6.5k to dopiero jakikolwiek dźwięk zaczął się pojawiać a niżej cisza.
Kable są cienkie. Ale na gwarancji raczej nie będę niestety pruł...
[MENTION=90995]tomek_poznan[/MENTION]
https://www.forum.alfaholicy.org/giu...ml#post2320711
https://www.giuliaforums.com/threads...ditions.48684/
4.7uF/50V podobno. I tnie tak jak piszą wg moich testów.
Dzięki za link, jeśli się zabiorę za audio to kable polecą nowe. Fajnie że woofer dość wysoko to w 2 drogi łatwiej pójdzie zestroić, patrzyłem też na bagażnik i muszę jakoś wykombinować przekładkę akumulatora w prawy boczek w tą kieszeń, boczek zrobić na gładko bez wnęki, wtedy miałbym pole manewru, w tej wnęce po akumulatorze wejdą akcesoria, wzmacniacz na zawiasach żeby dostęp pozostał, suba się odleje z kształtu boczka, muszę tylko sprawdzić ile jest miejsca dookoła wnęki, bo na mojego suba potrzebuje ok 28l netto.
To chcesz zostawiać oryginalne woofery?
Trochę się obiłem jak spadłem z krzesła :-).
No fakt nie mówiłeś, że to będzie wersja ECO :-).