170k aluminium czyste
Printable View
170k aluminium czyste
To sprawdź 0W30 jeśli wszystko ok. Ja mam u siebie 0W20 i nawet moja małżonka zauważyła że tak pięknie to jeszcze ten silnik nie pracował ;-)
Rozumiem.
Czyli płukanka i jeśli nie będzie brał oleju przez 10k to mogę spokojnie pozostać na 0W.
Jakaś sugestia ile powinien wynosić max pobranego oleju, po jakiej wielkości powinienem wrócić do 5W
To zależy od Twojej akceptacji, ja akceptuję dolewki jak resztka z banki ale cały pasek na bagnecie, na litry itp nie, szkoda syfić silnik, sondy, katy.
W takim razie postanowione leje 0W. Napisze za jakis czas jak poszlo i jaki efekt, czy silnik nie zastrajkował.
Pozdrawiam
wlej to co zaleca producent- po co kombinować- bierze Ci olej? masz wycieki? jeśli nie to kompletnie bez sensu- dla mnie typowa przypadłość polaka - uszczęśliwiać się na silę.
Ja już z wszelkich płukanek kombinowani poprawiania fabryki wyrosłem bo wnioski był jedne- nic to nie dawało oprócz niepotrzebnych kosztów.
Ostatni przykład Bravo Turbo benzyna - latało na tym co zaleca producent wymieniane co ok 18 tkm u mnie 100 tkm i teraz u nowego właściciela ma 140 tkm żadnych wycieków żadnego brana oleju- więc pytam po jakiego h.. kombinować?
Pomijając kwestię wyboru czy 5W40 czy 0W30, jeśli zostajesz przy 5W40 to po lekturze wątku powinieneś wiedzieć że na forum raczej jest opinia że leje się wszystko tylko nie Selenię Star K P E. Oleje polecane znajdziesz w wątku i linkach wymienianych wcześniej. Jeśli jednak wybrałbyś 0W30, to Selenia Digitek akurat jest ponoć całkiem dobry.
Epsonix- co z KPE jest nie tak?
Jest bardzo nie tak, szczególnie jak jest wymieniany zgodnie z zaleceniami producenta, czyli co powiedzmy 30kkm.
POkazywane tu i na innych forach FIAR/AR były silniki z przebiegami rzędu 100kkm po awariach i rozebraniu, które od początku jeździły na Star PE, i wg specjalistów źle to wyglądało.
Star PE jest olejem słabej jakości, ze słabych baz i bez dobrych dodatków, a cena jak za te z lepszej półki.
Ja przeszedłem na Motula X-Clean 8100 5W40 C3, choć to nie jakaś super olej, ale łatwo dostępny. Miałem też Penrite kiedyś, ale ciężko go kupić. Coś z lepszych to Redline, Motorex, Amsoil i parę innych by się znalazło - dużo jst w historii tego wątku.
Czołem,
Trochę mnie nie było, ale z ciekawości sprawdziłem w testowym bolidzie z wolnbossącą pierdziawką 1.4 i po przebiegu 7k od ostatniej zmiany wyszło że jest jakieś 80% na podziałce bagnetu. Olej ams 0w30 za to bardzo ciemny co mnie trochę zmartwiło. Ale może to efekt wcześniejszej płukanki. Poza tym nie patrzyłem w serwisie na ręce przy zmianie oleju, ale po ostatnich newsach co ASO wyprawia nie można ufać nikomu. Mam jeszcze poł płukanki archoila więc jak będę robił trasę na długi weeked to zaleję i myślę że się doturlam kolejne 7-8k do następnej wymiany :P
AZO też bardzo dobrze myje i dlatego bywa ciemny. Rozumiem, że estry AR2300 ma być na te kolejne kilka tys km a nie płukanka AR2820? ;-)
W sumie ten motul to jedyna alternatywa jak chcesz mieć oficjalne spełnione normy producenta. Poza tym to nie jest zły olej i nie ma problemów z dostępnością a czasy gdy go podrabiano na potęgę już chyba minęły. Zresztą teraz w dostępnie internetu nawet jak z malej miejscowości jesteś to można zakupić on line w dobrej cenie u dużego dystrybutora (petrostar, zmień olej, najlepszy syntetyk) a przesyłka będzie te 10-12 zł :P. W sumie jakbym miał żulietę na gwarancji to zamiast selenii 5w40 lałbym motula natomiast w opcji 0w30 zostałbym jednak przy wyrobie petronasa. Zresztą nie wiem czy motul 0w30 ma normy fiata a nie chce mi się teraz sprawdzać w necie :P
- - - Updated - - -
Ciemny ? On jest prawie czarny :P Tak, to ar 2300, zresztą z twojego podpuszczenia :P Chyba że mnie w serwisie przewalili na oleju , ale jakoś nigdy nie sprawdzałem jaki jest kolor po wymianie oleju a już trochę jeżdżę autem. Widać trzeba nie ufać nikomu :(
Może niedokładnie spuścili tylko.
0W-30 eco clean C2 na GS-1 oraz sporo wyższy indeks lepkości 183 od S 0W30 C2 ok 166.
Co do korka oglądałem całkiem niedawno julkę z przebiegiem coś około 30k. Niby dwa wpisy w książce ale w bazie FIATa nie ma po nich śladu (może nie wbili, whatever, nie chciało mi się dzwonić po serwisach i weryfikować). W każdym bądź razie po odkręceniu korka oleju byłą taka czarna gęsta maź że aż sprzedającemu było głupio. z tej desperacji własną łapą wytarł przy mnie i nić już nie mówił o pelnym syntetyku którym silnik był zalany :lol:
Albo fabryczny olej i rzeźnia metaliczna w środku albo tylko kiepska szybka wymiana.
Może, dałem 4 butle do serwisu, jedną oddali tak w połowie napełnioną. Do silnika wchodzi 3,8-4.0 więc wynika że zostało starego 0,4-0,5 litra. Wymiana na pewno byłą na zimnym bo auto zostawiłem dzień wcześniej. Coż taka specyfika dużych serwisów. Ale że auto nie wysilone to nawet jakbym zalał 10w40 z marketu to by się nic nie stało ;)
Przykre, że tak się obchodzą z drogim towarem Klienta.
No nie wiem. Teraz takie czasy że producent interesuje się autem jedynie na gwarancji, później to już nie jego problem. Nowe auto nawet na mineralnym z interwałami 30k te dwa lata pojeździ a później co się z nim stanie to już problem kolejnego użytkownika. Poza tym jak mam płacić za olej i filry w cenie premium, które bynajmniej premium nie są to wole kupić swoje w tej samej cenie a o znacznie lepszych parametrach :P Takie mam skrzywienie, nie lubię przepłacać jeżeli nic z tego nie mam :P
- - - Updated - - -
No bez kitu, zalałeś amsa 0w20 do 1.4 TB MA ???? Szacun na dzielni ? Silnik nie wybuchł ? Coż poza tym miliony hondziarzy nie mogą się mylić :lol:
Tylko trzeba dopilnować jeszcze wymiany zgodnie ze sztuką. Mojemu ojcu jego znajomy kolega inż mechanik wymieniał 5L oleju chociaż w układ wchodziło ponad 6. Jak się zdziwił kiedy ojciec w końcu zmusił go do płukanki i wymiany na gorąco, że taki czarny syf spłynął a potem że aż tyle oleju weszło a jak długo jasny na bagnecie ;-)))
Zaoferowano mi 5w40 od shella z beczki za 170 zł za litry (zwykły 5w40 który kosztuje poniżej 100 zł za bankę jak dobrze poszukasz) albo castrola 0w30 c2 za 250 czy 280 zl po rabacie ( już nie pamiętam chyba był z bańki) więc podziękowałem ;) Płacąc 170 zeta za 4q amsa i tak jestem do przodu (przynajmniej świadomościowo że nie przepłaciłem za jakiegoś krapa ;)
Mój kolega w aso przez lata zalewał ludziom po 80zł/L Castrola, którego kupowali w hurcie po 10 netto. Na czymś muszą zarabiać.
Motul + AR = OK
pozdr.,
t.
ps. QV zalana jest Motulem 8100 X-Clean, a fiat ma w sobie tez Motula ale 10W40 6100 Synergie+
Coraz więcej ludzi sie wku...a na takie praktyki. Jednemu mojemu klientowi ASO po gwarancji wymieniła olej w skrzyni DSG za bagatela 1200,00 zł netto (koszt samego oleju bez wymiany). Dzięki takim praktykom ASO pozyskałem jednego dużego Klienta flotowego, który wyliczył sobie, że może zaoszczędzić minimum 10 tys. rocznie kupując u mnie zamiast w ASO. Niektóre ceny w ASO są naprawdę chore.
Brawo Ty ;-)
Floty to temat rzeka ale np. duże firmy są trochę sobie winne bo chcą mieć serwis za grosze więc mają auta zalewane nawet minerałami 15W-40 w miejsce 0W-20 jak napisane na korku a wtedy palą sporo więcej za co firmy i ich pracownicy płacą niestety. Lekkie opamiętanie się pojawiło kilka lat temu kiedy mroźną zimą większość aut (benzynowych) po przeglądzie nie odpaliło a te nowsze na fabrycznym oleju bez problemu. Wtedy niektórzy zmienili na 10W-40 półsyntetyk. W dieselach flota którą znam obecnie mniej kombinuje bo tam 15W-40 skutkowało najpierw masowymi dolewkami oleju na litry a potem padem silników i to przed końcem leasingu, niektóre nawet < 100 tys km a to już się im nie opłaca.
Rozumiem że ASO musi zarabiać i 100% marży na oleju wg ceny z allegro to jeszcze rozumiem, ale z tym castrolem wyżej to już mega przewał. Ale żeby nie było spotkałem się z przypadkami że doradca sam mi mówił zebym kupił olej gdzie indziej bo u nich ceny są mało konkurencyjne ::lol::
Btw nie odpowiedziałeś jak się sprawuje 0w20 w 1.4 MA ? ;)
Bajecznie chociaż to dopiero kilka tygodni - własny projekt na estrach. W planach też jednak Specol 0W20 bo mam w garażu jeśli się sprawdzi najpierw w Toyocie za kilka dni. Ten Specol mimo 0W20 to HTHS 3,01cP ma wyższe niż np. Motul eco clean 0W30 C2. Nie wiem ile ma ta Selenia 0W-30 C2.
W20 do doładowanego silnika?Naprawdę?
Tak, chociaż z dodatkami AR9100/AR9200 ;-)
To już jest chyba sztuka dla sztuki :). Ja mam teraz w instrukcji wpisane 0W-30, więc będę lał Selenię, bez kombinowania...
Eksperyment do celów badawczych i rozwojowych ;-)
Ja robiłem eksperymenty na 307 - wcześniej ktoś tam lał Mobila 10W-40 przejście na 5W-30 C2 było dobrym pomysłem (dużo lepszy rozruch), ale już między nim a 0W-30 A3/B4 różnicy nie widzę (zwłaszcza w zakresie "obiecanej" poprawy spalania i osiągów), więc pewnie skończy się laniem 0W-30 A3.
Wykres HTHS vs spalanie pokazuje, że zejście zbyt nisko z HTHS podwyższa spalanie chociaż dla wielu to niezrozumiałe ;-)
U mnie nie było żadnej różnicy. Nawet 0,1 litra w którąkolwiek stronę.
Mój obecny olej ma lepkość w 100C 7,58cSt więc gdyby nie HTHS pow. 3,2cP dzięki estrom to nawet by się lapał pod 0W-16 :-) kontrolka ciśnienia gaśnie normalnie.
Ciekawostka: nie ma w tym oleju ani grama cynku ani fosforu a samo nano AR9100 i trochę nano ws2 AR9200 ;-) + oczywiście pozostałe wymagane dodatki.
W weekend może polatam z AlfaOBD to pomierzę temp itp.
Nawet między 10W-40 a 5W-30 C2 nie było różnicy... Serio, sam się zdziwiłem.
I na 0W-30 też nic w porównaniu do 10W-40??? Chyba, że garażowane i długie trasy głównie ?
Jak widać pomiędzy Motulem a Specolem, można mieć 0W-20 nawet z wyższym HTHS od 0W-30, zależy od konkretnego oleju i jego specyfikacji.
Te 5W-20 w ecoboostach mają HTHS 2,6cP....
Hmm, Ten specol lepsiejszy od starego amsa 0w20 ? Jak się do tego ma jeszcze Eneos Sustina 0w20 ? Skoro już jest offtop o wynalazkach to teraz wszyscy je tłuką: shell, castrol, neste itp. Rzekomo ten od castrola dostępny w różnych ASO only nawet niezły (w porównaniu do marketowej masówki ;)