W EU jest tak samo - otwierasz całą środkową część oparcia kanapy.
Printable View
W instrukcji jest cały rozdział zatytułowany: ŁADOWANIE AKUMULATORA ;)
Proponuję poczytać, wszystko jest ładnie opisane (w sumie pierwszy raz spotykam się z aż tak dokładnym opisem ładowania auta)
W instrukcji jest tak:
OSTRZEŻENIE Przed użyciem
urządzenia ładującego należy sprawdzić
zawsze, czy jest ono odpowiednie do
zainstalowanego akumulatora, ze stałym
napięciem (poniżej 14,8V) i o niskim
amperażu (limit maksymalny 15 A).
Instrukcja mówi co innego (ładować przez aku z tyłu, nie z frontu):
Samochód jest wyposażonywczujnik IBS
(Inteligentny czujnik akumulatora), dzięki
któremu można mierzyć prąd ładowania
i rozładowywania oraz obliczać poziom
naładowania i stan ogólny samochodu.
Czujnik ten znajduje się w pobliżu
ujemnego zacisku (-) akumulatora.
Aby prawidłowo wykonać procedurę
ładowania/doładowywania, prąd ładujący
musi przepływać przez czujnik IBS.
napisałem to już kilka postów wczesniej
kolego [MENTION=839]bartas82[/MENTION] , w instrukcji to jest pełno braków i informacji dla zwykłych użytkownikó. mam magistra z elektroniki i 17 lat doświadczenia w testowaniu i projektowaniu, i trochę w autach tez grzebie więc ja sobie swoje wnioski i sposoby używam.
znam schemat auta, wiem jakie są kable: pod maską + jest połączony razem z alternatorem, rozrusznikiem i akumulatorem bardzo grubym kablem. masę masz podłączoną do karoserii - nie kumam jaki Ty w tym problem widzisz?
niestety przez lamerstwo FCA mamy "inteligentne ładowanie", czyli postarzanie aku, który traci gęstość elektrolitu/pojemność. sposobem na odzyskanie gęstości jest faza w której podczas ładowania (pod koniec już na małych prądach)na parę godzin zwiększa się napięcie - na 16.1V dla aku kwasowo-ołowiowych. tak działają funkcje typu Recond w ładowarkach - np CTEK (poza tymi najtańszymi). poczytaj sobie o aku, odświeżaniu ich itp.
jako elektronik wiem że wszystko projektuje się z zapasem - dobry projekt to taki który np ma derating kondensatorów - w automotive powinni używać minimum kondziorów na 25V (a nie 16 czy 20V). 16.1V nawet gdyby kondziory były 16V nie powinno nic im zrobić w normalnych warunkach bo to tak nie działa że przekroczysz 16V i już wybuchają.
każdy niech robi jak chce, ja tam swoje wiem i robię po swojemu a inni niech robią jak uważają.
FCA oficjalnie uważa np że nie da się obejść SGW czy dołożyć wyposażenia, jakoś to robimy. Też FCA potrafi narobić babloi totalnych - ot choćby ich super "inteligente ładowanie" które u większośći doprowadza do przedwczesnego postarzenia aku, w połączeniu ze S&S które utrzyma naładowanie na ok 60-70% przy używaniu miejskim i tym że dali próg 50% jako warunek do działania ogrzewania szyby, ich geniusz powoduje że ludziom w zimie nie grzeje tylna szyba/lusterka/dysze spryskiwaczy (kontrolka świeci, ale nie grzeje). Wiedzą o tym od lat, w przedliftach na pewno nie poprawili żadnych, nie wiem jak w poliftach, ale też wątpię.
Gdyby FCA dawała idealne produkty, instrukcje i robiła serwis jak należy to forum w ogóle by nie było potrzebne.
[MENTION=20089]epsonix[/MENTION], Nie wiem po co ten cały wywód, ale dzięki :D
Napisałem tylko, że w instrukcji AKURAT jest opisane jak ładować aku, więc bez sensu pytać i wałkować coś co można migiem tam znaleźć.
Powinno być: Nie wiem > instrukcja > pytanie na forum.
A coraz częściej mamy: Nie wiem > pytanie na forum > instrukcja
Panowie co myslicie o modelach z poczatku 2016 giulia 2.0 T 280km jest sens czy lepiej szukac nowszych roczników?
Też tak uważam i ładuję przez bolec, bo tak mi łatwiej. Wystrzegałem się tylko napięć pow. 16V przy podłaczonym aku.