Dokładnie!
Printable View
Ja w lipcu br kombinowalem z minerałem 15W-40 w TB MA i po kilku dniach bez odpalania, temperatura w garażu zawsze min +15C, wysypał P0654 i P1061 - kasowalem i odpalalem kilka razy zanim zaczął chodzić na wszystkie gary. Na drugi dzień to samo rano.
Płukanka przez godzinę na gorąco i problem z głowy po zalaniu prawidłowego oleju. Od tamtego czasu już sporo przejechane bez najmniejszego problemu.
Dzięki Panowie za szybki odzew.
Dziś byłem u mechanika znającego się na tych modułach, lecz zdziwiony jestem, że nic mi nie poradził tylko jeździć.
Opinia na podstawie mojego przypadku, że opis błędu P1064 jaki zobaczyłem w Alfaobd to usterka elektryczna cewki, nie mechaniczna typu zatarcie tulei itp.
Więc wykręcanie nie ma sensu, ale czy to jest diagnoza dobra?
Na cewkę niestety ale nie ma rady.
Czy sądzicie, że tak ma już być?
Nie wiem ile jest najechane na tym module, był on wymieniany ale nie wiem kiedy.
Sitka wymieniane przeze mnie.
Odnośnie oleju.
W UNIAIR nie chodzi tylko o smarowanie, olej uczestniczy w operacjach zamykania i otwierania zaworów, czyli pracuje jako ciecz robocza, a więc myślę że nie warto testować lepszych niż sugeruje fiat.
MA nie lubi wysokiej lepkości, nawet niektóre 5W-40 potrafią sprawiać kłopoty a na 0W-30 i nawet a 0W-20 bez problemów ;-)
Czyli proponujesz testować z olejem?
Ad rem.
W procedurze naprawy P1064 jest jeszcze wątek stałości napięcia akku / napięcia jakie daje alternator oraz poprawności kontaktów.
Mam cichą nadzieję, że ot tylko to :)
Nie wiem jaki olej zalaleś i czy akurat Twój błąd jest związany z lepkością oleju ale zawsze warto płukać te silniki przed wymianą oleju i nie stosować zbyt wysokiej lepkości bo 5W-40 to raczej górna granica.
Takie moje spostrzeżenie, że błąd multiair jak występuje to często po wymianie oleju. Tu kolega też napisał, że 2000km zrobił od wymiany. Teraz tak gdybam. Może przyczyna leży w braku zaznaczenia w komputerze, że olej został wymieniony i elektronika źle oblicza pracę zaworów i wywala błąd.
Wlyszkow tak się zastanawiam, bo piszesz o lepkości czy przypadkiem Abarth nie stosuje do tego silnika 10w50?
A ma ktoś informację czy dół silnika jest taki sam w wersjach przed i po lifcie? Bo np. panewki są obliczane dla danej grubości oleju i czy przypadkiem butowanie nie rozrzedzi jeszcze bardziej już mniej lepkiego oleju np., 0w30 kiedy producent przewiduje 5w40 i złapie panewkę? Pytam, bo ostatnio podkręciłem trochę Julkę i teraz muszę dbać bardziej o olej?
To tylko pogłoska, na forum jest koleżanka której teoretycznie po zmianowy padł po niecałych 2 latach. zmiana jest tylko teoretyczna
- - - Updated - - -
Dobre pytanie, w starszych rocznikach MiTo instrukcja podaje 5W30 w nowszych już 0w pytanie czy to efekt zbierania doświadczeń i eliminacja słabego oleju /star PE/ czy wlaśnie kwestie konstrukcyjne silnika
Dobre pytanie, w starszych rocznikach MiTo instrukcja podaje 5W30 w nowszych już 0w pytanie czy to efekt zbierania doświadczeń i eliminacja słabego oleju /star PE/ czy wlaśnie kwestie konstrukcyjne silnika[/QUOTE]
Dzwoniłem w tej sprawie kiedyś do centrali FCA i po kilku dniach dostałem odpowiedź, że zmiana oleju zalecanego związana była z nowszą normą emisji spali Euro ileś tam w autach po FL.
Minęło parę dni po błędzie P1064, zrobiłem płukankę, wymieniłem olej (miał 2100 km), zmiana oleju w ECU, nietsety ale centralka nie obsługuje mi korekty modułu po wymianie, ale samo wyznaczenie wymiany oleju zdaje się coś zmienia w nastawach ... jeżdżę i czekam co będzie dalej.
Błąd zrobiłem, że nie odnotowałem wskazania temp. oleju jakie miałem w chwili aktywnego P1064.
Po lekturze na temat ścisłego związku parametrów pracy uniair z temp. oleju, mam przemyślenia, że może to być przyczyną chwilowego "samopsucia" się tego ustrojstwa.... takla moja hipoteza w tej chwili.
Wg mojej wiedzy nawet Abarth zaleca 5W-40 do MA
Panowie, kupiłem kilka dni temu Giuliettę, 1.4 MA 170 km, przebieg 93 tys serwis od nowości ASO. Dzisiaj pierwszy raz wyjechałem na trasę, gdzie można było przycinąć no i jak temperatura silnika się podniosła przełączyłem DNA na D i w 2/3 mocy jazda. Przy przekroczeniu chyba 140 km/h check i przełaczenie w tryb N. Pojechałem na kompa i pokazało taki błąd, który po trzecim odpaleniu się nie pokazał. Po podłączeniu na kompie pokazało to co w załączniku, błąd usuneliśmy i auto jedzie normalnie na każdym trybie. Po checku auto w trybie N jechało normalnie, miało moc i chodziło równo.
No to nie ma co czekać, tylko czym prędzej wymieniaj olej na 0w30 lub 5w30.
Nie będę oryginalny, ja jeżdżę na AMSOIL AZO (0w30)+ AR9100 - problem znikł raz na zawsze, tzn. już zrobiłem na takim czymś około 2000km i nie miałem żadnego "check'a".
Przed wymianą płukanka AR2820 na gorąco 30 minut.
Zachęcam do lektury amerykańskich "testerów" multiair - sądzę, że jest bardzo wiarygodny:
(niestety ale nie mogę dodać linka do artykułu z powodu małych ilości moich postów) - wyślę ci go na PW
Zalecany jest olej z aprobatą Chrysler MS-6395
MOCNE ZALECENIA:
Owner’s Manual
Oil Change - 8,000 mile (or 6 months) oil change interval
Oil must meet Chrysler material standard MS-6395 4 quarts of 5W30
Czyli jak na razie spokojnie, coś się zaczyna dziać ale jest do uratowania.
Adam
Dzięki za pw. Po majówce wymieniam olej wg zaleceń, póki co zrobiłem 300km i cisza...
Na problemy z uniair wymiana oleju nie pomoże. Ani na taki sam ani inny.
Polecam lekturę forum.
Silnik do otworzenia i sprawdzenia tuleji, choć tu może być problem z elektrozaworem.
Można też do aso i moduł wymienić za jedyne 5kpln.
Tak czytam o waszych problemach z modułami i się zastanawiam, kiedy mnie to dopadnie. Cały czas jeżdżę na Selenii Star PE. W związku z tym mam pytanie, co lać z produktów dostępnych w ASO ? bo nie chce mi się jeździć specjalnie za olejem?
Nigdy nic nie zamawiałes wysyłkowo? ;) Naprawdę "podziwiam" tych co jeszcze odważnie leja selenie K. 3 dni temu widziałem julke znajomych po ok 30 tys na selenii. Pod korkiem było czarno - nie brązowo , czarno! Czegoś takiego to jeszcze nie widziałem. I potem dziwić się że moduły padają.....
A skąd pewność że produkt kupiony wysyłkowo będzie lepszy o Selenii, u mnie jakoś moduł MA nie padł, a mam najechane ponad 120k km i pod korkiem jest czysto. Więc dlaczego mam kupować coś innego niż oferuje ASO - tylko dlatego że ktoś uważa że Selenia jest zła?. Ja nic negatywnego powiedzieć nie mogę o tych olejach. Zadna Alfa od ich stosowania u mnie się jeszcze nie popsuła. Gdy miałem Alfę 156 JTD 16V najeździłem na Selenii ponad 300k km i pewnie jeździ dalej. Wiem że JTD i MA to dwa różne światy. Jednak czy ktoś ma takiego pecha, czy po prostu kupowane są samochody z mocno cofanymi licznikami i później problem, bo moduł MA padł po XX kilometrach. Więc wolę zmienić Selenię 2x do roku lub co 10k km, niż bawić się w wynalazki. Dlatego pytam, czy ktoś jeździ na czymś innym oferowanym w ASO i nie mam na myśli Castrola z beczki.
Ja przyjąłem zasadę- leje to co zaleca producent ale nie wymieniam oleju co 30 tkmm, bo co byśmy nie wlali będzie szlam.
Nie mam Ma bo mam TB - to już 5-te auto z silnikiem T-JEt jeżdżony na tym oleju- żadnego brana oleju żadnych łopotów z silnikiem- wymiany oleju co 15 tkm max
Muszę powiedzieć, że też z pewnym niepokojem śledzę ten wątek, bo wiadomo jak jest... chociaż z drugiej strony ile osób użytkujących silniki z MA jest zarejestrowanych na forum? Ile to procent wszystkich sprzedanych samochodów z grupy FCA? Gdyby to była istna plaga to przecież nie uszłoby na sucho niemalże nigdzie. A tak, to nawet w "prasie wroga" zza zachodniej granicy, problemy z MultiAir - bywają. Bywają... tyle. Ilekroć czytałem testy, to co najwyżej wspominają o tym, że hydraulika zaworów MOŻE sprawiać problemy. Teoretycznie moduł powinien paść u każdego. W praktyce... może wcale nie jest tak źle?
[MENTION=34131]Dareek[/MENTION]
Ja przyjąłem taką samą zasadę. Wymiana świec co 30tys. km (właśnie po roku mam założony drugi komplet), wymiana oleju 12-13k kilometrów na Selenię K. Myślałem nad Motulem X-Clean który jest tutaj polecany, ale szczerze mówiąc nie widzę powodów do zmiany. Pod korkiem czysto. Świecąc latarką "wgłąb" nie widać zupełnie jakiegoś syfu czy nagaru. Oczywiście, jest jakiś bursztynowy nalot, ale przy przebiegu 120 tys. to chyba całkiem normalne. Nigdy nie miałem jakichkolwiek dziwnych objawów ani kontrolek. Jeżdżę, serwisuje i w zasadzie tyle. Nie to, żebym Wam Panowie nie wierzył. Tylko tak się zastanawiam (zupełnie non personam) co sprawia, że po 30 tys. kilometrów silnik potrafi być tak zawalony brudem? U mnie po wymianie oleju, muszę przejechać około 9tys. kilometrów żeby olej zaczął robić się wyraźnie ciemniejszy.
Większość użytkowników z MA ma wersję z Turbo, która moim zdaniem powinna mieć trochę większą miskę olejową. Olej przy turbo dodatkowo smaruje turbosprężarkę, która nie ma łatwego życia.
Ja mam od nowości silnik z MA, który ma około 58 000 tyś. przebiegu. Ostatnio mam dziwne dźwięki podczas uruchamiania silnika ale to raczej wina wydechu lub jego obudowy. Coś wpada w rezonans i daje dziwny dźwięk, który można uznać za padający MA.
Olej ma za zadanie oczyszczać silnik, więc moim zdaniem jest to normalne, że po jego wymianie po jakimś czasie znowu będzie ciemniejszy.
Hej - czytałem Twój post dot. modułu Multiair i błędu P1064 - teraz sam z nim walczę - możesz napisać, ak u Ciebie się skończyłu - wymieniałeś cały moduł? pozdr wojciech
- - - Updated - - -
hej Dziadzia82 - pisałeś kiedyś o awarii modułu Multiair i teście dyspersji uni-air - przepraszam, ze zawracam głowę - ale mam po wymianie oleju w Bravo 2013r. 1.4. MA błąd P1064 - check się zaświeca na zimnym silniku i przez moment pracuje na 3 cylindrach, po przejechaniu kilkunastu kilometró i wyłączeniu silnika po uruchomieniu znika bez śladu i tak w koło - czy może pomóc test dyspersji Uni - air - czy to raczej zwaistun awarii Multiair i czeka mnie kosztowna wymiana? - wojciech
Wpis z zdaje siez 2017r. wtedy miałem na blacie jakieś 98 000km, teraz mam 155000 i nadal jeżdżę na tym samym module.
Odnośnie P1064, to pojawia się w różnych momentach, czasem na zimnym, czasem przy jednostajnej jezdzie autostradowej w okolicach 2500-2600 obr silnika. Totalna loteria.
Olej wymieniam co 5-6 tyś km. bo trzymam się interwału max co 6 miesięcy.
Także totalna loteria.
Czytając szczegóły błędu P1064, nie mam jakichś astronomicznych odczytów temperatury, jak to ktoś miał, jest normalna.
Akumulator jest OK, także skoki napięcia też nie są przyczyną.
Stawiam na to że przyczyną jest zbyt szybko cofający się olej z modułu powodujący zapowietrzenie pewnych sekcji modułu.
Jedynie co mogę potwierdzić to to, że po odpaleniu należy odczekać około minutki i dopiero ruszać, wtedy nie pojawia się alladyn :)
Olej AMSOIL AZO 0W30, zrezygnowałem z AR9100, choć następną wymianę planuje zrobić na SCHELL'u 0W30 ECT.
Tak mi wychodzi mniej więcej, z racji tego że ilość błędów P1064 zwiększa się u mnie z przebiegiem oleju i po 5000km pojawia się zbyt często i wtedy wymieniam olej.
Po wymianie mam spokój.
Cześć, z góry przepraszam jeśli nie ten temat ale nie chciałem zakładać specjalnie nowego dla jednego pytania.
Niestety musiałem wymienić cały silnik w moim Bravo 1.4 Multiair, i teraz pytanie, jakie czynności wykonać w MESie? Tylko wymianę oleju czy też wymianę aktywatora Multiair? Moduł używany, ten który był z kupionym silnikiem.
Dodałbym tez adaptacje koła fonicznego (chodzi o czujnik położenia wału). Wykasować najpierw wszelkie adaptacje. Na oba te zabiegi są odpowiednie procedury w zakładce silnik. Wymianę aktywatora i jego korekcje rozproszenia możesz spróbować zrobić jeśli masz te opcje aktywną (choć nie wydaje mi się aby była), najpierw należny zadbać o warunki do przeprowadzenia tej procedury.
Dzięki za odpowiedź, masz na myśli pierwszą czy drugą opcje? Rozumiem, że kasowanie adaptacji nie wpłynie na chip który zwiększył mi moc?
Załącznik 281140
Miałem na myśli tę drugą opcję.
W sumie jak masz drugi motor z np. całym osprzętem to możesz dla "spokoju sumienia" zrobić wszystkie te regulacje jakie masz na screen'ie , a bynajmniej dostępne fizycznie dla Twojej centralki.
Powie mi ktoś bo zauważyłem że na ludzie na postoju gdy depne gaz do 4000 obrotów przy spadania za każdym razem przy około 1100-800 lekko zawibruje( zadrży) mi silnik. Czy rozgrzany czy nie jest to samo. Wydaje mi się że nie jest to normalne. Giulia Veloce 2020. Dodam też że obroty od 4k do 2 spadają delikatnie wolniej niż od 2 do 900. Czy to mogą być pierwsze objawy tego Multiair? Auto ma dopiero 39k przebiegu
nie, MA daje inne objawy, po co tak robisz w ogóle?
Prawdopodobnie opisujesz rev hang. Współczesne samochodu nie odcinają odrazu dopływu powietrza gdyż takie coś powoduje nieptymalne spalanie przez krótki moment.
Po pewnym czasie jest odciete calkowicie wiec obroty szybciej spadaja.
Na mocniejsze wibracje możesz mieć wiele powodow. A lekkie przy niskich obrotach to raczej standard, no chyba ze z jakiegos powodu poduszki silnika Ci padaja ale to bardziej w 15 letnim aucie niz 4 ro.