Niestety tak.
Printable View
Niestety tak.
Błąd P1320 to nie jest błąd czujnika wałka rozrządu tylko niezgodność synchronizacji wału korbowego i wałka rozrządu.
Zdiagnozuj czujnik wałka rozrządu zanim zrobisz wymianę - powtwierdź uszkodzenie bo to może być czujnika położenia wału korbowego a nie czujnik wałka rozrządu.
Tak możesz sprawdzić czujnik wałka rozrządu przy pomocy omomierza: https://www.youtube.com/watch?v=W_OBB30qbx0
ps. Na filmie gość sprawdza czujnik halla który jest czujnikiem wału korbowego ale czujnik wałka rozrządu sprawdzisz tak samo bo to też czujnik halla.
Teraz jest zimno więc czujnik halla nawet walnięty powinien działać zanim silnik się rozgrzeje.
Jeżeli czujnik wałka rozrządu okaże się dobry opornościowo a silnik nie zapala to tak samo sprawdź czujnik położenia wału korbowego.
Kiedy ja rozpinam u siebie kostkę z czujnikiem wałka rozrządu to silnik jakby miał ochotę zapalić tylko gaśnie.
Tak jakby na pół sekundy zapalał jeśli wiesz o co mi chodzi.
[MENTION=64208]metropolitan[/MENTION] muszę Cię poprawić zanim ktoś zrobi kuku z czujnikiem.
Miernikiem zwykłym w sensie omomierzem mozna sprawdzać tylko czujniki indukcyjne (w naszym przypadku czujnik wału). Nie da się natomiast sprawdzić na rezystancję czujnika Halla (czujnik wałka), ponieważ zawiera on w sobie elektronikę. Mało tego, pomiar omomierzem potrafi uszkodzić sprawny czujnik Halla, co niestety osobiście przetrenowałem 2-krotnie.
Sprawdzanie:
1. Czujnik indukcyjny wału
- rezystancja w 20*C 860 Ohm +-10%. W przypadku podejrzenia uszkodzenia podgrzewamy go suszarką i obserwujemy omomierz.
- Podpinamy kompa i sprawdzamy w trakcie rozruchu prędkość obrotową silnika widzianą przez ECU
2. Czujnik Halla wałka rozrządu:
- https://www.youtube.com/watch?v=W_OBB30qbx0
- nie pamiętam czy na kompie jest możliwość odczytania tego parametru.
No tak, też tak czytałem. Mimo to sprawdziłem uszkodzony u siebie czujnik halla w taki sposób jaki podałem, potem jeszcze ten nowy.
Nic się nie zepsuło ale czytałem w sieci że nieraz może..
Dobrze że o tym napisałeś i wstawiłeś poprawny link. Przeedytowałem żeby nie narażać innych.
Powiem tak, czy czujnik wałka był podpięty czy nie to tak samo kręciło. ani razu nie odpalił chodź raz wydawało się jakby miał ochotę. Kupiłem już czujnik położenia wałka Boscha i jutro podmienię. Najwyżej dokupię czujnik położenia wału który Boscha mogę mieć za niecałe 100zł więc będę miał spokój. A przy okazji sprawdzę jutro przy okazji wymiany czujnika czy przypadkiem rozrząd nie przeskoczył bo taką podpowiedź też dostałem.
Auto zrobione. Winowajcą okazał się czujnik położenia wałka
Jaką rezystencję ma czujnik do ar159 1.9 ?
jaki błąd pokazuje sie jak jest walniety czujnik rozrzadu ?
To ja się dopiszę do tematu. Moja kapryśna kochanka. Zgasła podczas jazdy, kręci jak głupia. Po podłączeniu do kompa pokazało błąd Immo u1600 i wyświetlał info zapłon niemożliwy (który został usunięty programowo i fizycznie z samochodu). Wymieniłem komputer wraz z immo. Kontrolna ładnie gaśnie wg AlfaOBD immo aktywny, zapłon dozwolony. Ale teraz cisza w bagażniku brak napięcia na pompę (sprawdzałem multimetrem na 2 najgrubszych przewodach z 4). No to sprawdzanie Bezpieczników -> pod kolumną kierownicy F3 (opisany fuel pomp) i przekaźnika pod maską J15 lub J17. Nadal brak napięcia na pompie. Wciskałem "był wciśnięty" przycisk pod fotelem kierowcy. Jakieś pomysły co mogę sprawdzić, bo powoli brakuje mi pomysłów (zwłaszcza że na kompie brak błędów i brak paliwa do filtra :P
) ??
Podmien pompę w baku na chwilę i zobacz czy druga normalnie zaskoczy może ta po prostu szlak trafił, jeśli nie to może to być też wina czujnika cisnienia na listwe nie podaje zadanej wartości i pompa w baku nie nabija cisnienia
1. Sprawdź czy nie masz plusa czy masy na pompie.
2. potem bezpiecznik F3 pod kierownicą
3. Następnie sprawdź przekaźnik J15. Sprawdź czy na cewkę dochodzi napięcie. Może go zmostkować izobaczyć czy pompa ruszy.
Poniżej schemat:
Załącznik 249077
Jak tylko wrócę z Pracy multimetr i do roboty [emoji4], Dzięki za odpowiedzi.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
To tak:
- brak plusa na pompie
- bezpiecznik F3 sprawny (dla pewności wymieniony na nowy)
- przekaźnik sprawny (napięcie na dwóch nogach (po przekręceniu kluczyka w poz. MAR), małej i dużej mam 12v) - zamieniony w tym od klimy (klima działała)
- na cewkę (na świecę) dochodzi napięcie
- pompa sprawna po podpięciu napięcia z AKU działa.
Któryś przewód szlak trafił czy jest jeszcze jakiś bezpiecznik bezpośrednio przed pompą.
A propos mostkowania to co z czym zmiarkować (cewkę z pompą) ?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Napiecie czym sprawdzasz ? Jeśli miernikiem lub kontrolką to zapomnij. Zrób sobie prowizoryczną kontrolkę z żarówki 21w. Uwierz mi, wiem co mówię ;)
Teraz do sprawdzenia podstawka bezpiecznika i przekaźnika (stawiam na przekaźnik tak swoją drogą).
Dalej bierzesz jakiś długi kabel. Jeden koniec do plusa a drugi najpierw do bezpiecznika, potem do nogi 87 przekaźnika. W ten sposób ustalisz gdzie jest problem.
Dzięki pomocy Danus'a udało mi się ustalić że brak napięcia mam na bezpieczniku F3, co za tym idzie nie mam prądu na pompie, po podaniu go z grodzi na bezpośrednio na bezpiecznik, pompa się uruchamia i auto próbuje odpalić. Także jutro szukanie dlaczego brak prądu na F3.
Mały update, okazało się że problem był z podstawą przekaźnika upalony kabel (wielkie piwo dla DANUSA). Już próbowała odpalić ale przez poprzednie dwa dni trochę skatowałem AKU :P, więc obecnie się ładuje. Prawdopodobną przyczyną była zwora na aku (plus dotknął podstawy zmieniarki, przed niedokręcony aku), cały kabel plusowy był obrzygany białym nalotem. Obecnie zabezpieczyłem taśmą podstawę zmieniarki i będę bardziej pilnował przykręcanie aku. Mam nadzieję że dziś wieczorem odpali :)
Kolejny update. Padł akumulator -> nie chce się naładować (przez 5h nadal jest poniżej 25%). Czy mógłby ktoś podesłać mi fotkę mocowania akumulatora dla 166 ze zmieniarką ?? bo ja mam taką blachę nad aku i śrubę z małym mocowaniem na dole na śrubę (made by Janusz).
Środa 22:30. Odpaliła :) Jestem w siódmym niebie tylko szkoda, że na innym Aku. Mój akumulator umarł po 2,5 latach użytkowania, a nie pochodził z tych najtańszych.
Dla potomnych (Testy żarówki samochodowa 21W 12V) i instrukcje od DANUSA:
W przypadku kiedy nie słychać że pompa pracuje (powinna przez parę sekund po przekręceniu kluczyka w pozycję MAR):
1. Sprawdzić bezpiecznik F3 (pod kierownicą opisany fuel pomp -> 15A) (jak jest ok, krok 2)
2. Sprawdzić (zamienić przekaźnik) J15 (patrząc na autko najbardziej z lewej przy bezpieczniku 7,5A) (jak jest ok, krok 3)
3. Sprawdzić akumulator jakimś testerem obciążeniowym (mój kręcił jak głupi, gdyż nie miał obciążenia z pompy i wtrysków, jak tylko się pojawiło rozładował się do zera i nie chciał się naładować i po 5h ładowania pojawiła się informacja na prostowniku o uszkodzeniu akumulatora) (jak jest ok, krok 4)
4. Sprawdzić czy pompa działa podpinając ją na krótko do AKU (pompa w bagażniku przy samej ścianie pod wykładziną i pokrywą z 4 śrubami) -> wtyczka z 4 przewodami (pierwszy od prawej (gruby, żółtawy) napięcie, drugi od prawej (gruby, fioletowy) masa, trzeci i czwarty (cienkie odpowiadają za rezerwę) (jak jest ok, krok 5)
5. Sprawdzić co nie dochodzi do pompy masa czy napięcie przez podpięcie do Aku żarówki i do wtyczki od pompy.
6. W przypadku braku Napięcia szukamy gdzie zanika:
- podpinamy napięcie z grodzi do bezpiecznika F3 prawej nóżki i słuchamy czy pompa pracuje
- podpinamy napięcie z grodzi do gniazda przekaźnika J15 dokładnie to do wejścia nóżki 87 (na przekaźniku są one podpisane)
- sprawdzamy napięcie na przekaźniku (test żarówki) do gniazda przekaźnika J15 wejście nóżki 85 (po przekręceniu kluczyka)
- sprawdzamy stan kabli gniazda przekaźnika (u mnie były upalone i tu zakończyłem)
7. W przypadku braku Masy należy sprawdzić przewody i miejsca łączenia masy z karoserią.
To i ja pozwole sobie odświeżyć.
Pacjent: Alfa 166, 2.4jtd 175km, 2003r
Chodzika bez problemu 5 miesięcy, od monentu kupna. Zero problemu. 3 dni temu odpalila i zgasła. Walniety rozrusznik. Wymieniłem. Krecila jak glupia az padł aku. Kupiłem nowy 110Ah 1000A. Kręci jak głupia ale nie odpala. Na plaka łapie ale nie daje rady sama pracować. Pompa w bagazniku cyka. Nie mam kompa tylko elm 327.
Cisnienie w szynie paliwowej 650kPa, przez chwile rosnie do 2300kPa i pozniej spada i sie waha na 0-250kPa.
Brak błędów. Juz mialem zamawiać pompe cr, pompe paliwa i rozrzad. Dopóki nie tknęło mnie odpiąć przewod przed filtram paliwa. Zero ciśnienia, wiec zaczalem szukac w instrukcji. Prdypadkowo znalazlem info o czujniku uderzeniowym.
I to bylo to. Zablokowany rozrusznik musial w jakis sposob go wybić. Alfa bangla :-)
Dziekuje za Wasze forum bo 90% info bylo z niego.
Jeezcze tylko znalezc kod ICS i będzie ok
A ja znalazlem zapisany na ostatniej stronie wykazu serwisów :-)