Jak przetniesz całą wiązkę, to możesz pomierzyć suwmiarką - kolory chyba nie będę miały znaczenia - ważniejsza będzie konkretna rozpiska co z czym łączysz i dokumentacja
Printable View
Jak przetniesz całą wiązkę, to możesz pomierzyć suwmiarką - kolory chyba nie będę miały znaczenia - ważniejsza będzie konkretna rozpiska co z czym łączysz i dokumentacja
Jasne tak będę musiał zrobić, nie mniej warto było zapytać czy nikt nie ma gotowca [emoji6]
Pomierzyłem przewody prawej wiązki wrzucam może komuś się przydadzą też:
Żółto zielony 1,3mm
Czarny 1,5mm
Szaroczarny 1,7mm
Brązowoczarny 1mm
Niebieski 1,6mm
Czarny2 1,8mm
Zielonobrązowy 0,8
Mierzyłem suwmiarka więc mogą wystąpić różnice rzędu 1mm może 2mm.
Podstawowe pytania jakie mi się nasuwają, czy aby te przewody dłużej przetrwały kupić jakieś konkretne, czym się kierować poza kolorami? Chcę to połączyć złączkami żeby było porządnie i trwale. Planuje wymienić całe przewody w klapie zamiast łączyć to kilka razy.
Czy szukać przewodów tej samej grubości czy może grubszych (wiem że musi przejść przez tą przelotkę gumową)?
Przewód od wzmacniacza anteny(?) gruby czarny też można normalnie złączka połączyć? Złączki panuje izolowane aby nic nie przebijało.https://www.forum.alfaholicy.org/ima...019/06/226.jpg
Dzięki za odpowiedź. Czy elastyczność między się w czymś czy mają mieć podane że są elastyczne i to mi wystarczy?
Chodzi o takie w izolacji sylikonowej a sama linka przewodu również elastyczniejsza zapewne z cienszych pojedynczych żył mniej podanych ja złamania.
Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
Także proponuję lut ale wcześniej zawinąć jeden przewód w drugi. Na yt znajdziesz dokładniej jak i będzie święte. Łączenia rób już poza gumową przelotką na to termokurczliwa izolacja, na każdy odcinek z 30cm przewodu przygotuj.
Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
kupić przewody dobrej klasy dobrego producenta, poszukaj może na tme.pl albo u tego typu dostawców. kolory to olej. zachowaj minimalne przekroje - niektóre elementy są prądożerne dlatego przekrój miedzi musi być odpwiednio większy, inne to tylko sygnałowe bądź niskoprądowe, więc tu mogą być cieńsze.
"złączki" i "przrządnie i trwale" to przeciwnosci - polutuj i na to koszulka termokurczliwa. lut zrób tak że odizolujesz sobie z 10-15mm każdego kabla, składasz w połowie i skręcasz wzdłuż, potem oblutowujesz wystarczająco długo żeby cyna dobrze wsiąknęła między żyły, nie za długo żeby nie przegrzać lutu, nasuwasz koszulkę termokurczliwą i najlepiej gorącym powietrzem ją obkurczasz (jak nie masz zapalniczka ale tak żeby nie okopcić).
no właśnie nie możesz przesadzić z grubosciami
Dzięki za wszystkie porady. Ile taki przewód powinien kosztować za metr żeby prawdopodobnie nie był tanim g...?
z glowy ci nie napisze, ale ostatnio kupowalem w tme cale szpule kabli 305m cienki spelniajace ul1009/1569 i za mniejsze srednice (AWG22) płaciłem chyba ponad 400zl za szpule. pewnie te srednice jakie Ty potrzebujesz beda ze 2x droższe, a przy krótkich odcinkach kabla tym bardziej cena podskoczy mocno.
popatrz u nich np cos z helukabel
ktos radzil silikonowe, nie wiem, nie ma doswiadczenia z takimi, ale one maja b.miekka izolacje, zeby die nie okazalo ze izolacja wytrzyma ale miedz bedzie bardziej pracowac i sie polamie. ja bym poszedl w standardowe ale dobre
Ok. Szpula mi wystarczy na 100 lat muszę coś na metry znaleźć. Poszukam na tej stronie może coś tak sprzedają [emoji6]
sprzedają na metry (albo jakieś tam kawałki przynajmniej), ale cena rośnie za metr jak bierze się krótsze kawałki. dlatego Ci pisałem olej kolory, wybierz ze 2 średnice które Ci załatwią wszystkie wiązki, weź w jednym kolorze, pooznaczaj kable po przeciągnięciu, i lutuj wg oznaczeń, tym bardziej że poza podstawowymi 10 kolorami jednolitymi, coś z mieszanych (takie jak masz we wiązkach ori) praktycznie jest nie do kupienia nawet na szpule - takie rzeczy to zamawiają producenci wiązek na dziesiątki km kabla w konkretnej konfiguracji 2 kolorów - niedostępne w standardowej ofercie. wiem coś o tym bo jak chciałem AWG22 też w jakiś dwukolorowych oznaczeniach (jakichkolwiek), to była masakra, z niestandardowych kolorów udało mi się dokupić różowy i żółto-zielony i tyle wystarczy bo do produków potrzebuję 12 kolorów (łatwiejszy seryjny montaż/wzrokowa weryfikacja gdy się różnią). dla mnie te 305m szpule to jak biznes dobrze pójdzie starczą na 2 lata produkcji no ale trzeba było kupić (z resztą jak wiele innych produktów - całe szpule np po 5tyś rezystorów czy kondensatorów bo znacznie niższa cena motywuje)
Jasne. To trzeba pozamawiać [emoji6]
Na pewno w Warszawie są jakieś sklepy elektryczno/elektroniczne. Tam zasięgniesz języka i kupisz od ręki co trzeba w 20min, a tak, to możesz się bujać po stronach.
Ja lutowałem większość przewodów (tak jak pisał epsonix) i póki co mam spokój. Wyczyściłem też gniazdo od prawego reflektora, bo było pordzewiałe i raz lampa świeciła, a raz nie.
PS Jak znajdziesz "coś" w czarnym stosunkowo grubym peszlu, to to będzie przewód od płynu od spryskiwaczy - żebyś nie przeciął przez przypadek.
Okej będę uważał choć jedyny gruby pęknięty miałem przewód... Nie wiem czy to nie coś pokroju tego wzmacniacza niby w szybie....
Ja mam w lewym przepuście ten peszel od spryskiwacza.
Na szybie to raczej antena dodatkowa i jest to czarny gruby ale antenowy, kolejny czarny gruby to masa podgrzewania szyby. Mówimy o prawej stronie.
Natomiast lewa od ogrzewania szyby to czerwony o ile dobrze pamiętam i właśnie gdy naprawialem u siebie komplekosowo wiązki to wymieniłem również ten czerwony który był w dobrym stanie ale za krótki bo przedłużałem wiązki, ciekawostka taka że był w sylikonowej izolacji a sama miedź czyli linka o wiele cieńsza takie jakby włoski mniej podatna na zrywanie lub pękanie oczywiście przekrój przewodu zachowany, widocznie ktoś to robił już w Niemczech. Ja wymieniłem na standardowe przewody bo musiałem zrobić to szybko ale kolejnym razem bym kupił właśnie te elastyczne zresztą z takich przewodów prawdopodobnie zrobione są reparatarurki kompletnych wiązek na prawą i lewa stronę. Też miałem na oku stronę co proponuje epsonix, ale póki co narazie jest ok.
Jeśli chodzi o przewód spryskiwacza szyby to kupić dwie złączki kawałek wezyka spryskiwacza i zatopić w kleju na gorąco. Dopiero takie połączenie u mnie było szczelne. Po lewej stronie mamy o wiele ciasnej niestety.
Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
Witam,
Mnie również czeka naprawa wiązki klapy bagażnika z prawej strony. Zastanawiam się jednak, do czego służy ten gruby niebieski przewód, bo resztę przewodów zidentyfikowałem. Ma ktoś jakiś pomysł ?
Najgrubszy jest przewód antenowy. Najczęściej i tak do niczego nie jest podłączony.
Serwus. Praca z jednej strony skończona. Kupiłem 40cm przewody w sklepie elektrycznym (dokładnie nie powiem jakie, ale źle nie wyglądały - byly dość elastyczne). Przeciąłem wiązkę przy przepuście z jednej i z drugiej strony oznaczając wcześniej wszystkie przewody (z lewej strony miałem 3 czarne przewody, więc trzeba uważać). Wszystko polutowałem "na zakładkę", koszulka termokurczliwa i tak po kolei. Całość roboty bez zarabiarki to około 3h dla dwóch osób na lewą stronę (mielieśmy jeszcze wężyk od płynu do spryskiwaczy do zrobienia). Myślę, że parę lat wytrzyma.
Załącznik 261583
Załącznik 261584
a ja mam takie pytanie, idzie się jakoś do tej wiązki dostać w dalszych miejscach, żeby wymienić te kable na dłuższym odcinku? zagladalem tam w weekend z prawej strony bo słabo mi odbiera radio i już ktoś tam jakaś rzeźbę robił, jedne kable połączone lepiej, inne gorzej, ja że swojej strony zrobiłem porządnie kabel od anteny ale dalej słabo działa, a na wiosnę chciałbym cała wiązka wymienić porządnie to wszystko lutujac i zabezpieczyć izolacja termokurwczliwa, czy ktoś robił już taki zabieg idąc głębiej w kable ?
to jeszcze w weekend spróbuje się do niego dobrać;) ale tak czy siak muszę te kable powymieniac tylko trochę słabo jak kabel antenowy ma 2 przerwy przed, reszta to tam kij jak polutuje, najgorzej że te kable są dość krótkie i ciężko się na nich pracuje, będę musiał obciąć je blisko tej gumy wyciągnąć z gumy stare i wsadzić jakoś nowe..
problem mam też z wiązka lewych drzwi, też coś nie łączy bo czasami głośniki nie grają, jak rusza ja to nagle gra, ogólnie mega słabe jest to gniazdo w drzwiach. Nie sądziłem że można takie dziadostwo w aucie zrobić, trochę jestem przerażony że połowa kabli w aucie to dziadostwo jak nie wie. W hondzie to nawet bym nie pomyślał żeby jakiś kabel mógł być przerwany
Witam,
a u mnie ładowanie się zapala, brak wspomagania itp. gdy poruszę prawą wiązką to znika, gdybym wcześniej to powiązał to bym alternatora nie wymieniał:(,
A jeżeli przestało działać ryglowanie(tj. zamykanie) tylnej klapy z pilota, ale otwieranie działa. To będzie mikrostyk zamka klapy czy przewód?
Obstawiam na wiązkę.
Jeśli dobrze rozumiem, kabel antenowy (od anteny na dachu do jednostki z przodu) jest w tej wiązce w klapie? Czy wersje UKF i DAB są identyczne - czyli czy wystarczy wymienić podstawę anteny oraz maszt i dołożyć wzmacniacz, żeby odbierać DAB (Do tego oczywiście wymiana UConnecta)? Gdzie się znajduje ten wzmacniacz dokładnie?
OK, to 2 kwestie:
a/ przynajmniej wg Eper wersja tylko UKF nie posiada wzmacniacza, ale to mniejszy problem, chyba, że jest dziwnie zlokalizowany - jest gdzieś przy antenie? Jak widać na rysunku, to oddzielne "pudełko".
b/ skoro kabel idzie bezpośrednio od anteny do radia (nie widzę tego w Eper - wg rysunku kabel jest dla wersji DZB, czyli z nawigacją, ale brzmi absolutnie sensownie :) ), to czy kabel od wersji DAB jest taki sam, jak od wersji tylko UKF?
Załącznik 265928
Wzmacniacz masz w antenie na dachu , a to pudełko to drugi wzmacniacz antenowy w klapie ( choć powiem szczerze że ja u siebie tego nie znalazłem ;-) )
Co do DAB nie wiem czy antena UKF + GPS go obsługuje. JA u siebie ze względu na gorsze "ściąganie" stacji wymieniałem antenę dachową ( miałem tylko UKF ) na podwójną. Jak masz Uni to na 100 % masz antenę UKF+GPS bo nawigacją skąś musi brać sygnał GPS.
Taką zakładałem
https://allegro.pl/oferta/antena-dac...Y2IyNDk0ZDc%3D
Na 99% mam antenę tylko UKF (wariant 6Q2 w Eper). Jest jeszcze wariant 6Q3, czyli UKF + DAB i trzeci z GPS (i DAB, UKF oczywiście). Wg rysunku powyżej, kabel w podsufitce jest tylko dla wersji z GPS (co by było dziwne, ale być może nie niemożliwe). Próbuję ustalić, co muszę wymienić u siebie, żeby dołożyć sobie DAB. Chcę to zrobić ładnie, jak z fabryki. Ewentualna wymiana kabla to byłby główny problem, a przy zasięgu DAB w Polsce inna antena niż zewnętrzna nie wchodzi w grę.
Wnioskując po opisie aukcji, masz też DAB :). Nie kojarzę, żeby w Europie występowała wersja tylko UKF + GPS. To teraz pytanie, jaki masz UConnect? 5 czy 6,5? Jeśli 5 - to z DAB czy bez? No i jaki rocznik samochodu - przed liftem, czy po?
Podwójna antena jest dla wersji 8-głośnikowej i Bose. Dla 6-głośnikowej jest 1.
Jak wczoraj zacząłem kopać po Eperze, to się okazało, że w wersji DAB jest jakiś filtr (nr części 50511739). Czy ktoś wie, gdzie to się znajduje?
Witam. Miałem problem z radiem i nawigacją. Radio grało jak widziało antenę nadawczą a GPS podawał odległość ok 15 km dalej. Po rozebraniu okazało się że w środku w antenie było pełno wody i wszystko spalone. Po poszukiwaniu znalazłem podróbe na allegro za 158 zł i działa bez problemu i pokazuje dokładnie tam gdzie jestem.https://allegro.pl/oferta/antena-fak...0c404f69ac7020