witajcie jaki olej do 159 ale do silnika 1.8 mpi? stan licznika 230tys
Printable View
witajcie jaki olej do 159 ale do silnika 1.8 mpi? stan licznika 230tys
Penrite HPR5 5W40. Dobry olej do silnika benzynowego i względnie niedrogi ;)
czyli Wciąż syntetyczny wlewac? a ile wchodzi do 159
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
ok. myślałem o polsyntetyku no ale się nie znam. A mobil 3000 x1
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
i HPR i mobil to syntetyk mobil 60 tańszy
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
może ty masz dojścia u nas jest za 162 hpr
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Pablo podobnie jak ja jest dystrybutorem firmy Penrite i może zrobić (podobnie jak ja) rabat od ceny oficjalnej, która wynosi 162,00 zł. HPR to bardzo dobry olej, dajcie spokój z tym Mobilem :).
Cześć, trochę w temacie oleju, ale nie dotyczące stricte oleju pytanie :) A tzw "płukanki"
Zawsze wymieniałem w swoich samochodach sam olej z fitrem, to i z świeżo zakupioną 159 2,4 jtdm postanowiłem zrobić to samo. Kupiłem olej (motul 5w40 x-clean) i dodatkowo płukankę rekomendowaną przez sprzedającego Liqui moly engine flush
liquimoly.sklep.pl/pl/p/Engine-Flush/7
Tak jak instrukcja płukanki rozkazuje, wlałem do ciepłego silnika i auto popyrkało kilka minut na jałowym. Niestety nie dałem rady odkręcić korka spustu oleju moimi narzędziami. Pierwszy raz się z taką sytuacją spotkałem, no ale nie o tym -> Czy bezpiecznie będzie jechać do mechanika te 10km po pomoc w wymianie oleju z tą płukanką w silniku czy istnieje ryzyko, że coś z silnikiem stanie się "niehalo"?
edit: pytanie nieaktualne, wystarczyło pożyczyć porządny klucz i poszło. Tak czy owak chętnie poczytam, czy w takim wypadku krótka jazda byłaby ryzykiem czy raczej nic się nie powinno dziać.
Dlatego ja zawsze najpierw luzuje korek dopiero później zalewam płukankę. 10KM bym z tym nie jechał bo dość mocno rozrzedza ona olej na pewno silnik to jakos odczuje a jak bardzo to nie wiadomo. Malo tego olej trzeba po 10-15 minutach odrazu zlac na ciepłym....
Witam.
Mam alfe z silnikiem 1.9jtdm. Przebieg 170tys. Kupiłem olej Selenia WR 5w-40. I mam takie pytanie. Zalać go czy wymienić na coś innego?
Jeśli masz DPF to nie jest dobry wybór. A jeśli nie masz DPF-a to też nie jest najlepszy ;)
A co byś polecił. Przed kupnem jak szukałem jaki olej kupić to właśnie ten mi polecali
Wg producenta jeśli chcesz Selenię to powinna być to WR P.E. Ale ten olej to nieco podrasowany minerał, czyli HC.
Do JTD lałem Millers EE 5W40 oraz Penrite Enviro+ 5W40. Nie są to tanie oleje, ale w silniku diesla z DPF sprawdzą się bardzo dobrze. O rekomendację możesz zapytać też @Pablo., dodatkowo możesz również u niego wybrany olej zakupić.
Ok. Dzięki za info. Pozdrawiam
Cześć, chcę wymienić olej w AR 159 2.4 (wywalony DPF)...trochę poczytałem na forum ale nadal niewiele wiem :P
Niedawno kupiłem to autko i poprzedni właściciel zalał 5W40 Castrola...
zdecydowany jestem jedynie co do tego, że ma to być 5W40...+ jakieś dodatki ? 1. czyszczenie, 2. ochrona
Z tego co czytałem potrzebuję kupić 7L, bo wchodzi 6,4L... ?
Znalazłem m.in: VALVOLINE SYNPOWER XTREME MST C3 5W40, który wg mnie ma dobre parametry:
Gęstość w 15,6 C [kg/dm3]: 0,852.
Lepkość kinematyczna w 40C [mm2/s]: 85
Lepkość kinematyczna w 100C [mm2/s]: 14
Wskaźnik lepkości: 170
Temperatura płynięcia [C]: -45
Liczba zasadowa (TBN) [mg KOH/g]: 7,8
Cena ? 129 zł za 5L na ceneo, (ciągle szukam zaufanego sprzedawcy...)
Lub polecane tutaj: Penrite Enviro Plus 5W-40
Gęstość w 15 C [kg/dm3]: 0,850.
Lepkość kinematyczna w 40C [mm2/s]: 81
Lepkość kinematyczna w 100C [mm2/s]: 13,4
Wskaźnik lepkości: 168
Temperatura płynięcia [C]: -45
Liczba zasadowa (TBN) [mg KOH/g]: 8,6
Cena ? coś pisaliście, że ok. 140 zł
Oczywiście chcę wymienić też wszystkie potrzebne filtry (powietrza, oleju i paliwa).
Proszę o poradę z Waszej strony :)
Pozdrawiam
Panowie w sumie dręczy mnie pytanie z czystej ciekawości.
Posiadam silnik 2.0 JTDM z DPF na pokładzie, który działa całkiem sprawnie bo większość czasu spędzam w trasie. Olej zmieniam co 12-14 tys. Leję Selenie WR P.E. 5W30 bo tak niby zaleca producent. I tu rodzi się moje pytanie.
Jaki jest najlepszy olej jaki mogę do tego silnika z DPF zalać? Cena nie gra roli. Parę stron wcześniej wyczytałem, że Penrite Enviro+5W40 ale czy aby na pewno jest to najlepszy olej?
Oleje low/mid saps z natury nie są najlepsze. [MENTION=70528]piter1983m1[/MENTION] parametry oleju to jedno, bardzo ważny jest jego skład, bo to wpływa na to, jak długo olej będzie te parametry utrzymywał i czy będzie zostawiał w silniku dużo depozytów.
W dieslu przy każdej wymianie co max 10 000 km stosowałem płukankę. Silnik pracował zdecydowanie najlepiej na Millers EE 5W40. Potem zmieniłem na Penrite Enviro+ 5W40 + AR9100 i też nie było źle.
Dzięki [MENTION=25095]magil[/MENTION] za podpowiedź, chętnie wydam trochę więcej byle tylko to było korzystne dla mojej AR :)
z tego co rozumiem ten Valvoline to low/mid i lepiej zainwestować w Millersa lub Penrite Enviro+ w parze z AR9100 ?
PS. znasz jakichś sprawdzonych dystrybutorów dla tych olejów ? Czy Millersa można kupować np. przez ceneo ? i nie przejmować się, że to może być podróba ?
Widziałem też, że [MENTION=19198]Pablo[/MENTION] i [MENTION=65273]tomek evo[/MENTION] coś mogą zaproponować...więc może poco daleko szukać ? ;)
Pablo i tomek evo to oficjalni dystrybutorzy marki Penrite. Millersa, Archoil czy filtr oleju również kupisz u Pablo.
Oba wymienione przeze mnie oleje to C3, czyli low/mid saps (HC+PAO). Nie masz DPF, więc mógłbyś się pokusić o coś syntetycznego (PAO, full saps). M.in. Amsoil Premium Diesel DEO 5W40 lub Liqui Moly Diesel Synthoil 5W40.
Wybór, że głowa boli :)
Czyli jeżeli zmienię olej z Selenii WR PE 5W30 na Millers EE 5W40 lub Penrite Enviro+ 5W40 to nie zaszkodze swojemu DPF?
Warto w ogóle zmieniać markę przy następnej wymianie oleju?
Na pewno nie. Za to zrobisz dobrze silnikowi ;)
Marka nie ma znaczenia(oczywiście poza produktami marginalnymi). Ważna jest specyfikacja oleju i ma być zgodna z tym co pisze producent.
Czytam te dywagacje na temat olejów i moje zdanie na ten temat jest proste. Lobby olejowe, tak nazwę kolegów sugerujących cuda na kiju plus płukanki wcisną ci wszystko a im więcej wydasz tym bardziej będziesz zadowolony a auto będzie jeżdziło lepiej (efekt Placebo).
Zamiast robić 35kkm wymień po 10-15kkm(zależnie od stylu jazdy, miasto/trasa) i silnik przeżyje karoserię. Mam na koncie grubo ponad 2kkkm różnymi autami i nigdy nie było problemu z silnikiem, dpf,etc. z powodu oleju.
Pozdro
[MENTION=45764]Fazipopo[/MENTION] wiesz, że sam sobie zaprzeczasz?
Poza tym gratuluję przejechania 2 000 000 km ;) zapewne jeszcze powiesz, że na oleju syntetycznym, bo 5Wxx.
Te dywagacje są dla ludzi chcących czegoś więcej i chcących wiedzieć więcej, ponieważ marka oleju i jego rodzaj ma znaczenie.
Do tego dystansu ,,zużyłem'' 9 aut przez 30 lat:). Podtrzymuję co napisałem oleje markowe są porównywalne - chyba że jeździsz w F1. Najważniejszy jest interwał wymiany.
Coś do poczytania : http://moto.pl/MotoPL/1,111276,5414038.html
ta opinie to juz slyszalem z 10 albo i 20 lat temu. moze w prostych/pancernych/niewysilonych silnikach i jak sie zalaloby prawdziwy syntetyk (nie zaden hc) to mozna sobie pozwolic na dluzsze jezdzenie (ale nie wieczne) na jednym oleju , ale nie dam sie przekonac ze to dziala przy obecnych skomplikowanych silnikach, przy tym stopniu ich wyzylowania itp. na forum jest kupa przypadkow opisanych jak to zmiany zgodnie z instrukcja juz po powiedzmy 100km powodowaly powazne awarie (tbi turbiny, 1.4ma multiair, syf w silniku itp). dlatego ja wymieniam co rok lub 10-12tys km. wymiana oleju to nie majatek, a stary sie przetwarza wiec argument ekologiczny z artykulu troche nieaktualny
w dieslach maz dpf, a przy jego wypalaniu olej sie rozrzedza paliwem, to kolejny powód do wymiany.
moze w 1.4tsi vw nie trzeba robic wymian, tam czesto dolewa sie nawet 1l/1000km wiec tak naprawde stale jezdzi sie na swierzym
100% racji. Kilkanaście lat temu producenci w Europie też nakazywali zmianę oleju co 8-10 tys. km. Ale w paradę weszła UE i jej pseudoekologiczna polityka zabijania ducha motoryzacji. Smutne, ale prawdziwe.
Jakiś rok temu, może 2 szukałem informacji na temat oleju marki Penrite (wtedy mi kompletnie nie znanej). Tak grzebałem w czeluściach internetu aż w końcu natrafiłem na test z rosyjskiego forum. Najlepsze jest to, że był on bardzo prosty ale "wyrazisty". Olej, które swoje przepracował był potem zleway do dużej banki i "rozprowadzany", aby na ściankach zrobił się film i było można go "zobaczyć". Wtedy było bardzo ładnie widać, jakie to piękne grudki innego rodzaju syfy się w nim pojawiły - głównie w tych wszystkich popularnych jak castrol, mobil itd. Jednak trzeba być sprawiedliwym, te firmy też miały "modele" w których tych syfów nie było. Więc ma znaczenie, co się dokładnie leje do silnika. Do tego dochodzi fakt, że większość olejów "sysntetycznych" to tak naprawdę oleje wykonane na bazie mineralnej z ogromną ilością dodatków, które później pod wpływem temperatury czy nacisków ulegają degredacji - widomo, im olej bardziej przepracowany, tym łatwiej ulega on potem tej "degradacji". Natomiast te droższe, jak Millers czy Penrite to bazy 100% syntetyczne (PAO). Zdarzają się tez jednak mieszanki np. 70% PAO i reszta mineralna (bodajże oznaczenie HC).
Po kolejnej wymianie oleju MILLERS OILS XF LONGLIFE C2 5W30 wraz z płukankę Milersa 250ml - tym razem samodzielnej sytuacja analogiczna jak wcześniej. Starego zeszło 4l wraz z płukanką czyli stan był 3.75 l dawało to max wskazanie na bagnecie i 3 kreski na wskaźniku. Olej ściekał ponad 1h, nawet lekko pochyliłem samochód na prawą stronę aby spadek był w stronę korka spustowego (korek wlewu odkręcony, bagnet wyjęty, filtr odkręcony) no i zeszło 4l (kapały już tylko pojedyncze krople). Uwaga dla tych co nie wiedzą jaki zastosować filtr na plastikowej budowie filtra na wierzchu jest opis Mann w przypadku filtra bez "dziubka". Nie trzeba więc go wyjmować, żeby sprawdzić jaki mamy typ (porada dla wymieniających pierwszy raz). Wlałem ok. 4,2l litra świeżego oleju i wskaźnik na desce pokazuje max poziom, a na bagnecie może 1mm ponad max. Czy może ktoś zmierzyć długość bagnetu mój ma długość całkowitą 61.7mm, a od czubka do metalowego walca (końca spirali przy rączce ) 51mm. Mam obawę, że coś jest nie tak z długością mojego bagnetu, bo jak inaczej tłumaczyć że wchodzi tylko 4,2 l, a u was blisko 4,7. Płukanka zastosowana po raz drugi dała efekt olej jest jak na razie przejrzysty.
Instrukcja dla silnika 1.9 16V jtdm podaje że oleju wchodzi 4,6l. Więc nie jest możliwe że po wlaniu 4,7 jest prawidłowy poziom. Pomijam te 100ml, ale przecież w silniku i tak zawsze zostaje coś oleju. Te 4,2l u ciebie jest OK. U mnie też wchodzi niewiele ponad 4l.
W żadnym 1.9 16V nie wejdzie 4.7 litra, ponieważ silnik został zaprojektowany na pojemność 4.6 litra jak jest zapisane w instrukcji ;)
U mnie też wchodziło ok 4.2 litra do poziomu na bagnecie 4/5 max. Widocznie cały olej nie ma szans spaść z silnika, może to wynikać z jego konstrukcji. Albo np. na dnie miski zalega syf, który uniemożliwia całkowite spłynięcie oleju. Diesel to syfiarz :)
Dla porównania deklarowana pojemność 2.2 JTS to 5.4 litra, przy wymianie weszło mi ok 5.2.
No fakt chyba za bardzo zasugerowałem się opiniami z forum, że da się spuścić tak dokładnie olej. Niepokoi mnie jednak wskazanie bagnetu, bo przed spuszczeniem starego miałem max na bagnecie (a 3 kreski na wskaźniku), a spuściłem realnie ok 3.7l plus .25l płukanki. Teraz mam 4.1-4.2l nowego a na bagnecie ciupkę ponad max (max na wskaźniku) jest to ok 0.5l oleju więcej, a bagnet tego nie odzwierciedla. Czy nasze bagnety są aż tak mało czytelne? Czy ewentualnie odciągnąć jak przy poprzedniej wymianie trochę oleju ok. 0.5l aby było dokładnie max na bagnecie (wskaźnik pokazywał wtedy połowę skali). Tylko wtedy wychodzi, że w silniku pozostaje ok. 1l starego oleju, a to chyba nie możliwe po godzinie zlewania?
- - - Updated - - -
Z tym 4.7l oczywiście przesadziłem, wiem że wchodzi 4.6l
- - - Updated - - -
No właśnie u ciebie wchodzi 4.2l a u mnie przy tej wartości jest lekko ponad max. Mimo rozrzedzenia płukanką olej, aż tak dobrze nie spływa.
Jeśli masz DPF to utrzymuj olej na poziomie 3/4. Zostawiasz w ten sposób margines dla paliwa.
jeśli wypalania są robione prawidłowo, bez przerywania paliwa w oleju nie przybywa.
a bagnet jest masakryczny, ja wiem tylko że olej mam, o dokładności mogę zapomnieć, aczkolwiek bywają momenty że da się z niego odczytać konkretny poziom
Mi w 2.0 JTDM po wymianie oleju z 5 litrowej bańki zostaje nieco ponad 100ml. Więc praktycznie wchodzi prawie te książkowe 4.9.
u mnie 4,7 dodam, że wskaźnik elektroniczny pokazuje w miarę dobrze i ma odzwierciedlenie na bagnecie. To nie apteka :cool:
- - - Updated - - -
u mnie 4,7 dodam, że wskaźnik elektroniczny pokazuje w miarę dobrze i ma odzwierciedlenie na bagnecie. To nie apteka :cool: