Przy niedziałającym czujniku nie będzie działać Hill holder. Ale jeśli komunikaty wyświetlają się tylko w czasie uruchamiania silnika, to znaczy o dużym spadku napięcia w instalacji.
Printable View
Przy niedziałającym czujniku nie będzie działać Hill holder. Ale jeśli komunikaty wyświetlają się tylko w czasie uruchamiania silnika, to znaczy o dużym spadku napięcia w instalacji.
Hill holder działa, dziś przy -10 wszystko zadziałało, choinka zapala się raz od wielkiego święta jak są duże mrozy. Pogadam z elektrykiem o tych różnych regulatorach... :)
Nic. Za to do występowania błędów VDC i Hill Holder bardzo dużo.
3 lata temu robiłem regenerację alternatora. Nie wiem jak było wcześniej, ale teraz prąd ładowania mam na poziomie 14V (odczyty około 13,95 na klemach). W każdym razie, mam 3 km do pracy i często jeżdżę po zakupy podobne odcinki. Błędy VDC i Hill Holder pojawiły się kiedy czujnik pod pedałem zaczął szwankować. Światła stop nie świeciły się cały czas. (Choć, przypuszczam, że w czasie jazdy potrafiły się zapalić na chwilę, czy już po hamowaniu, czy na nierównościach na drodze) Czyszczenie czujnika pomogło na kilka miesięcy, później temat powrócił w postaci powtarzania się wspomnianych błędów przy odpalaniu, bardzo sporadycznie po hamowaniu uruchamiał się błąd ABS. Od czasu wymiany czujnika problem nigdy się nie powtórzył. A temperatury mamy w okolicach -5 do -10, dalej robię dużo krótkich odcinków i zdarza się 3 tygodnie bez dłuższej trasy. Problemów brak.
Patrząc od strony chemii i fizyki, nie sądzę by w temperaturze -10 C ładowanie prądem o napięciu 14V nie było w stanie całkiem naładować akumulatora. (Wyższym napięciem będzie trochę szybciej, ale z drugiej strony w bardzo gorące letnie dni i przy niedoładowanym akumulatorze zawsze jest większe ryzyko gazowania przy wyższym napięciu (14,5V i więcej).)
Sądzę, że wersje 14,5V to raczej na klimat skandynawski niż nasz.
A te hamulce przymarzaja jak stoisz czy jak jeździsz
Same hamulce w czasie jazdy nie zamarzną. W czasie postoju mogą i zdarza się, że się nie "odkleją" bezpośrednio po ruszeniu, lub po mocniejszym przyhamowaniu, wtedy jest kłopot. To się dzieje na tylnej osi z reguły. Problem potrafi pojawić się w każdym aucie z tarczami. W 159 z resztą lubią przymarzać też linki hamulca ręcznego.
Zamówiłem nowy regulator Beru GER102. Piszą, że napięcie robocze 14.6V więc albo pomoże albo przy okazji będę miał nowe szczotki ;) Teraz się zastanawiam, czy dam radę sam go wymienić nie wyciągając alternatora czy raczej z tym do warsztatu?
Nie mam PTC, które by żarło 1kW, ale za to grzane siedzenia a czasem też trzeba szybę odmrozić. Ze 2-3 razy miałem sytuację, gdy czułem, że aku mocno osłabł na mrozie no i te kontrolki w skrajnych przypadkach.
Da się wymienić sam regulator, dostęp od góry.
Dzięki, zakręciłem się. W porę odwołałem!
Odkopię temat, czy ktoś może mi udzielić pomocy w doborze regulatora napięcia dla alternatora DENSO ? - wg. eper wychodzi mi 77365276 ale nie za bardzo da się coś znaleźć na allegroszku. Może są jakieś inne numery które podejdą ?
Edycja:
W zasadzie rozwiązałem problem mojego alternatora przez przypadek - Objawy to skaczące napięcie ładowania od 13,8 do 15,1 V według ALFAOBD :-) - wykres wyglądał jak EKG u pacjenta przy zawale :-), migające światła podświetlenia oraz migający główny display. Nie wytrzymałem presji i postanowiłem ściągnąć obudowę i zobaczyć jaki regulator jest w środku. Okazało się że przy próbie odkręcenia przewodów jeden z nich był znacząco luźny - ten cieńszy na klucz 8 (to jest zdaje się wzbudzanie alternatora). Dokręciłem śruby wcześniej pryskając je Kontaktem i odpaliłem silnik - teraz wzorcowe 3.95 w alfaobd a na akumulatorze na podpiętym multimetrze 4.02 stałe...