Najpierw bez kodowania sprawdziłem, później kodowałem i tak samo jak bez kodowania.
Printable View
Najpierw bez kodowania sprawdziłem, później kodowałem i tak samo jak bez kodowania.
Witam, od około miesiąca borykam się z podobnymi problemami opisanymi w tym dziale. Otóż jadąc stałą prędkością (1500-2000 obrotów) czuje drgania, szarpanie silnika, czasem mocniejsze czasem słabsze. Gdy przyspieszam problem ustępuje. Nie ważne czy silnik ciepły czy zimny. Zacząłem od czyszczenia przepustnicy, EGR i kolektora ssącego - faktycznie EGR i kolektor sama sadza, prawie nie było prześwitu, czujnik sterowania turbo też był zawalony. Wszystko wyczyszczone, myślałem że diagnoza trafna - niestety problem nie ustąpił. EGR działa prawidłowo według FESa. Więc szperałem dalej. Odczyty z przepływomierza prawidłowe. Filtr paliwa, powietrza, rozrząd wymieniane 6 miesięcy temu. Olej + filtr tydzień temu. DPF się wypala i jest zapchany w normie.
W tym momencie zacząłem czytać o wtryskiwaczach. Dzisiaj jeździłem z komputerem i niestety w momentach w których czułem szarpanie strasznie wzrastały korekty wtrysku na cyl. 3 i 5. Gdy przyspieszałem wracały do normy, gdy jechałem stałą prędkością znowu drgania i wykres wariuje.
Wrzucam wykres.
Załącznik 208336
Mam zamiar kolejno sprawdzać:
- czy jest nagar/zabrudzenie przy wtryskach - czy nie puszcza jakaś uszczelka
- dolać dodatek do czyszczenia wtrysków (nigdy nie dolewałem)
- sprawdzić/przeczyścić wtyki
Dalej się zobaczy :(
Dzięki za wypowiedzi i liczę na wasze doświadczenie.
Nie masz nieszczelności w kolektorze? Obejrzyj lozyskowanie klap, nie powinno być tam sadzy. Zanim zaczniesz grzebać przy wtryskach zaślep EGR pełną blachą i sprawdź czy szarpanie nie ustąpi.
Jak mogę sprawdzić nieszczelność w kolektorze?
Łożyskowanie klap? Chodzi o listwe? Nie powinno byc w jej okolicach sadzy?
EGR wyczyszczony i działa jest sens go zaślepiać?
- - - Updated - - -
Dodam że wraz z objawami auto kopci, mam czarne rury jak smoła gdzie zawsze były srebrne i czysciutkie. Dzisiaj jak wyciagane były wtyki i wkładane z powrotem to zauważyłem przy odpaleniu że uniósł sie dymek z komory silnika.
Kolektor na początek sprawdź wizualnie, przy listwie.
Co do EGR czyściłeś tylko korpus czy również elektromagnes? Zaślepienie zaworu to najszybsza metoda na sprawdzenie czy to jego wina.
Jutro jak będzie jasno pooglądam kolektor i listwe. EGR był demontowany, przepustnica i kolektor, wszystko wyczyszczone. Robił mi to znajomy mechanik, mówił że listwa sprawna a wie ze lubią spadac.
Postaram sie też sprawdzic szczelność na calym dolocie. Ale mam pytanie czy przez lewe powietrze przy obrotach okolo 1800 szarpało by silnikiem a w innych momentach juz nie? I czy przez dziurawy dolot wtryski mogą wariować?
Mogą, ale objaw pasuje do zacinającego się EGR-u.
Słuchajcie wczoraj podłączyłem pod fes'a na rozgrzanym silniku i takie mam korekty wtrysków..... Ktoś oceni ....Załącznik 208864
Jarku korekty masz naprawdę dobre...może nie super jak by każdy chciał po 0.0 ale oki. Jak nic się nie dzieje to spox. .Jezesze jakiś dodatek lub okej t2 i sprawdzić jeszcze raz.
Napisane na Commodore C64..;)
Zostaw wtryski w spokoju. W momencie szarpnięcia ECU odnotowuje zmianę prędkości obrotowej silnika i szuka szybkiej metody na wyrównanie pracy silnika przez korekty. Sprawdź jak zachowuje się zapis otwarcia zaworu EGR w momencie szarpnięcia.
Na pocieszenie dodam, że szarpanie też występuje u mnie...ale się przyzwyczaiłem :)
Jaka jest prawidłowa procedura mierzenia korekt? Nie pamiętam gdzie, ale czytałem gdzieś, że ciecz chłodząca silnik powinna mieć 70 stopni - i przy tej wartości korekty wtrysków mam bardzo minimalne, natomiast po osiągnięciu 90 stopni, wzrastają...
Silnik rozgrzany do temp roboczej i wszelkie odbiorniki wyłączone (światła, klima, radio).
Jednak pomiar korek pod obciążeniem też ma sens. Jazda na 3. biegu, 2500 obr i pociągnij ręczny.
Ja mam wtryski świeżo po regeneracji, korekty na wolnych obrotach przy oświetleniu, klimie itp. wahają się od -1 do +2 na różnych cylindrach. Auto zero dymu (nie to co wcześniej), zero szarpania, jak dla mnie chodzi bomba. EGR zaślepiony pełną blachą, przed zaślepieniem był czyszczony i niby igła cewka działa itp, a jednak auto było zmulone. Ważne jest też kodowanie wtryskiwaczy, bez kodowania dymiło jak przed regeneracją.
Takie moje dwa grosze. :)
Zaślepiłem już EGR z dwóch stron pełnymi blachami. Faktycznie - silnik pracuje równiutko, dymienie ustąpiło. Błąd w ECU jeszcze nie wyskoczył. Tylko teraz małe duże ale... auto straciło na mocy, mniej więcej w zakresie pracy turbo, tak jakby wolniej sie wkręcało (widze po wskazówce), wrażenie takie jakby pracowalo w 50%.
Zaraz po zaślepieniu podczas przyspieszania auto wydawało bardzo głośny gwizd (bardzo bardzo głosny), ustąpił po 3 minutach i juz nie powrócił.
Juz chyba wiem co sie dzieje. Spaliny wydostają mi sie z komory, z okolic właśnie EGRu :(
Panowie u mnie korekty się pogorszyły... Jeżdżę już chyba 3 albo 4 bak na VPower Nitro+ + Archoil 6900-D MAX i nie ma poprawy. Końcówka na 3-cim do wymiany? Czy lepiej od razu cały? Mechanik doradza mi kupno jakiegoś używanego i wtedy podmiany... Co myślicie?
Załącznik 209799
Najpierw zamień wtrysk miejscem z innym, zobaczysz czy korekta pójdzie za nim. I skoro lejesz AR6900 to zatankuj zwykły ON.
Btw. używany wtryskiwacz już masz, jak się zdecydujesz na grzebanie w nim to oddaj to serwisu na wymianę końcówki. Sama wymiana końcówki w garażu to nie zawsze skuteczne rozwiązanie.
Kolego robiłem ten sam błąd co Ty, miałem korekte na drugim cylindrze ok. +1,2 do +1,5, jeździłem na VP Nitro+ 2 baki + STP do czyszczenia. Trochę pomogło, ale zrobiłem logi dynamiczne i raz korekta stanęła na 0,9 a drugi raz na 1,2 (od ok 2000-4000 obrotów). Wyglądało jakby się przycinał. Paliwa premium są podobno dość suche - wyczyszczą wtryski, ale ich smarność jest mniejsza niż zwykłych paliw co może powodować ich przycinanie się. Poszperałem w sieci i wypróbowałem olej 2T, zwykły ON z Shella (30L) + olej w proporcji 1/250. Wyjeździłem to co wlałem (robiłem akurat trasę ok 500km) i sprawdziłem korekty ... i ku mojemu zaskoczeniu żadna z korekt nie przekraczała +/- 0,3 - co jak dla mnie jest już b.dobrym wynikiem. Co istotne ważny jest podobno rodzaj oleju 2T, ja użyłem oleju półsyntetycznego Orlenu (zalecany ze względu na parametry, podobnie jak LM), niezalecane są za to oleje mineralne (inna temperatura zapłonu i większa ilość popiołów). Ważna jest też proporcja - optymalnie 1/200 - 1/300, poniżej i powyżej powoduje to zmianę charakterystyki spalania (inna temperatura zapłonu mieszanki). Co do innych efektów to praca silnika (subiektywnie) wydaje się łagodniejsza, silnik nie dymi na niebiesko (jakby mogło się wydawać hehe:)).
P.S.
Byłem sceptyczny, ale u mnie zadziałało. Może i u Ciebie da radę
2T od LM jednak nie jest taki dobry ze względu na zawartość bodajże molibdenu, chyba wlyszkow pisał o tym jakiś czas temu.
Panowie, a jak się ma 2T do posiadania DPFu? Nie zatka go momentalnie taka dolewka?
Nie, przetestowane. Zależy jeszcze jaki konkretnie olej 2T stosujesz.
Mam DPF i nic się nie stało
Załącznik 209851
ten w końcu jest dobry? czy jaki z tych obecnie dostępnych?
Panowie na jaki numer patrzeć na wtrysku żeby pasował do 1.9 Jtdm 150km?
U mnie na wszystkich czterech wtryskach powtarza się numer 0445 110 243, a numery mniejsze są różne, na jednym jest 3807 0005 78914 na pozostałych wtryskach inne.
159 SW 1.9 jtdm 150km, 2007 tak dla potwierdzenia.
A od kiedy olej czyści układ paliwowy? Jedyne co robi to poprawia smarność paliwa, ale poza tym to jedynie może nabrudzić (zwłaszcza jak się spala) a nie wyczyścić...?
A jednocześnie oczekujecie , że dodatnie korekty zniweluje? Czyli wyczyści wtryskiwacz...
Dobra nie będę dyskutował. Mojego kuzyna wlanie tego czegoś co ja leję tylko do córki Vespy kosztowało 3500 PLN
Może wlał jakiegoś Mixola albo przekombinował z dawką? Nie chce mi się wierzyć, że przez 2T załatwił sobie wtryski. Zbieg okoliczności.
Ja nic nie oczekuję, wyczyścić wtryskiwacz to może zdaje się 6900-D czy coś z tej gamy a nie 2T :)
Tylko skąd wiadomo, która czy jest dodatnia czy ujemna bo komputer sobie wyrównuje?
Otóż nigdy na 100% nie wiadomo bo może jeden wtrysk być zapchany i mieć korektę na plus i drugi minusowy go wyrównuje, a może jeden lać i mieć na minusie, a sprawny go wyrównuje na plus. Pozostaje żonglerka wtryskami i sprawdzanie czy korekty po zmianie miejscami idą za wtryskiem czy nie.
Zadaniem ECU jest wyrównywanie prędkości obrotowej silnika właśnie poprzez korekty. Może się okazać , że rozjechane korekty będą przy idealnych wtryskach i idealne przy równo zajechanym silniku.
Przy idealnych wtryskach i pozostałych elementach nie mogą być rozjechane korekty bo podczas kodowania nowych wtryskiwaczy wtrysk ma już zakodowane odchyłki dawek (tak każdy wtrysk nawet nowy ma jakieś odchyłki) ECU o tym wie i nie musi wprowadzać dodatkowych korekt.
Nie napisałem nic o idealnych pozostałych elementach. W tym sedno.