Ja ze swoim tez nie mam i nie miałem więc to chyba przez te felerne egzemplarze macie problemy.
Printable View
Ja ze swoim tez nie mam i nie miałem więc to chyba przez te felerne egzemplarze macie problemy.
Przy tych wskaźnikach to trzeba by było jeździć non stop z podpiętym komputerem i wtedy na bieżąco monitorować, czy wszystko jest ok.
Mamy takie same wersje silnikowe z tych samych lat i podobny problem :)
A rozwiazania brak - nom ja mam jedno ale kosztowne wymienić termostat na oryginał a jak dalej bedzie tak samo to 350 PLN pójdzie...
Problem w tym, że mój mechanik ma tylko dostęp do zamienników czyt. Vernetów i za nie bierze gwarancje a w ASO gdzie mają Behra - mówią, że termostat jest sprawny i nie trzeba wymieniać, owszem moge się uprzeć ale na swoją odpowiedzialność.
Gdyby u mnie temperatura się wahała to bym wymieniał ale on łapie 70 st. i utrzymuje, nom chyba, że postoi z pół godziniki to łapie 90 ale po ruszeniu wraca do 70 st.
Jak sprawdzić organoleptycznie czy termostat jest dobry - czy chlodnica/rura powinna być zimna czy ciepla czy to ma znaczenie?
Jedno co zauważyłem to, że jak włącze nawiew to dużo wolniej się nagrzewa ale powietrze ciepłe dość szybko leci z nawiewów.
Podłączyc komputer i zobaczyć rzeczywistą temperaturę w chwili kiedy wg wskaźnika uważasz że jest 70C
Nie mam mozliwości podpiecia pod kompa i tu caly ból a organoleptycznie mozna jakoś to stwierdzić?
To normalne że teraz rano przy minusowych temperaturach i przymrozkach słabiej Ci się będzie nagrzewało auto. U mnie trzeba przejechać tak minimum 8 km żeby się prawidłowo zagrzał do tych 90 stopni. Jeżeli przy minusowych jedziesz szybciej i masz włączone ogrzewanie wewnątrz kabiny to temperatura ( na wskaźniku) jeżeli jest 70 stopni to sądzę że jest prawidłowa. Po przejechaniu tych 8-10 km się nagrzewa do 90 stopni u mnie, latem o wiele szybciej to logiczne. Bez ogrzewania (jak sprawdzałem niedawno) jadąc rano do pracy, znacznie szybciej złapie temperaturę, wyższe obroty temu sprzyjają,ale jak je osiągać na zimnym silnku>? Ja do 3000 piłuję tylko na zimnym więcej nie. Jak ci wskazówka będzie podchodziła do 90 stopni (na wskaźniku kabinowym ) to otwórz machę i złap za górny wąż prowadzący do chłodnicy powinien być gorący, jeżeli jest letni i nie parzy dłoni po dotknięciu tzn, że wcześniej Ci termostat puszcza płyn na chłodnicę. Dokładnie nie wiem jaka u was w dieslach jest całkowita temperatura otwarcia. Poszukaj kogoś z komputerkiem, podłączyć i dowiesz się po zagrzaniu auta kiedy ci termostat puszcza płyn na duży obieg.
Dokladnie tak jak piszesz - u mnie po 6 km i wyłączonym ogrzewaniu, obrotach 2-3 tyś na wskażniku kabinowym jest 70 st. i też uważam, że przy niższych tmperaturach na zewnątrz albo przy włączonym ogrzewaniu temperatura bdzie rosla wolniej a latem szybciej.
Sprawdze jeszcze z tym wężem do chłodnicy.
Kiedyś Maciek-156 pisał, że oryginał BEHR w disclu ma niższą temperaturę otwarcia niż VERNAT co jak dobrze rozumiem - powoduje, że orginł szybciej żaczyna schładzać silnik - dobre latem gorsze zimą.
Sebek - musisz czytac uważniej, gdyż już w drugim temacie pisze to samo, a mianowicie to ORYGINALNY TERMOSTAT FIRMY BEHR MONTOWANY NA PIERWSZY MONTAŻ DO JTD (W FABRYCE), MA POCZĄTKOWĄ TEMP. OTWARCIA OSCYLUJĄCĄ W GRANICACH 78-82st.C, A CAŁKOWITĄ PRZY 86-88st.C - co z resztą widac podłączając program np. fiatecuscan. Widzimy, wtedy dokładnie przy jakiej temp. termostat sie otwiera i kiedy zamyka.
prosze: http://www.fotosik.pl/showFullSize.p...325dfda394cb6e
Fabryczne termostaty taką temperaturę miały. Obecnie oferowane termostaty Behra są juz pozmianowe (od 2006r) z wyższą temperatura otwarcia W podwieszonym temacie o termostatach są wszystkie informacje:
http://www.forum.alfaholicy.org/147_...n_spark_v.html