1.4 TB 16V 105 km - silnik doskonały?
Gdy pierwszy raz usłyszałem że podstawowym silnikiem w Julce będzie TB 105 KM byłem zdziwiony. Zastanawiałem się jaki był sens obniżyć moc o 15 KM w stosunku do TB 120 KM. Podstawowe parametry nie mówiły za wiele. Kluczem żeby zrozumieć sens tego silniki jest elastyczność:
MODEL |
|
|
|
|
|
|
|
Giulietta 1.4 TB 16V 105 km |
|
|
|
|
|
|
|
Giulietta 1.4 TB 16V 120 km |
|
|
|
|
|
|
|
|
Wydawało mi się że 105 KM to za mało dla Giulietty ale widzę że elastyczność tego silnika jest bardzo dobra jak na taką moc.
Zastanawiałem się również jaka będzie różnica w elastyczności między Mito 1.4 multiair 105 KM bez turbo i Giulietty 1.4 105 KM z turbo. Porównajmy co nam daje faktycznie turbo i 76 Nm więcej mimo różnicy w masie 150 kg na korzyść Mito:
MODEL |
|
|
|
|
|
|
|
Mito 1.4 multiair 105 km |
|
|
|
|
|
|
|
Giulietta 1.4 TB 16V 105 km |
|
|
|
|
|
|
|
Ps.
Sprzedawcy Alfy Romeo bardzo często mówią że Mito 1.4 multiair 105 KM i Giulietta 1.4 TB 105 KM mają ten sam silnik...