-
MULI BOXERA
witam kolegów.
dzisaij byłem na podłonczeniu pod kompa u kolegi, bo coś okrutnie zaczął mi zamulac się silnik.zamula go tak do 2,5tys/obr/min powyżej dostaje silnik już kopa.
po diagnostyce komputerowej wychodzi na to iz silnik dostaje za duzo zimnego powietrza i w tym momencie jest nieodpowiednei dawkowanie mieszanek...za duzo powietrza za mało paliwa.
mam założony stożkowy filtr powietrza...czy to jego wina że tak się dzieje, bo kolega twierdzi że to zapewne prze niego ina...zamieżam gho wypieprzyc i wstawic normalny filtr spowrotem...
co o tym sądzicie koledzy???
drógą wadę którą komp wykrył to walniety czujnik temperatury cieczy... czasami na konsoli pokazywała mi się kontrolka wtrysków w tym momencie wzrastały obroty silnika. i wskazuje na to iż to jest własnie tego wina... spotkał sie ktoś z podobnym problemem??
prosze o porady... :roll:
-
Powinno być dobrze ze stożkiem. Napraw czujnik temp cieczy i sprawdz czy dobrze działa czujnik temp powietrza, który koryguje dawkę paliwa. Sprawdz połączenie pomiędzy kolektorem i MAP sensorem
-
A gdzie masz zamontowany ten stozek? Pod maska? Moze chodzi o za cieple powietrze?
-
cytat:
Sprawdz połączenie pomiędzy kolektorem i MAP sensorem
a co to takiego kolego?
Tuti niesądze aby łapał ciepłe powietrze...wsumie wszystko jest w tym aucie możliwe :roll: . jest niedziela a ja lece zmieniac ten filtr... miejmy nadzieje ze to coś pomoże. :?
pozdrawiam
-
Czytalem kiedys artykul pana Światka lub Godula nie pamietam dobrze
w kazdym badz razie pisalo ze zle zamontowanie stożka moze pogorszyc prace silnika
Zle zamontowanie czyli takie ze silnik bedzie zasysal powietrze z komory silnika (cieple powietrze) a nie z miejsca do tego przewidzianego, pan w artykule stwierdzil
stozek wyprowadzony jak najnizej i pod zderzakiem alternatywa dla storzka wedlug niego jest sportowa wklatka wykonana z tego materialu co storzek a montowana w miejsce starego filtra.
A czy objawy u ciebie wystepuja na zimnym silniku czy jak sie nagrzeje :?:
czy caly czas tak samo :?:
-
Wysłany: Wczoraj 15:05
--------------------------------------------------------------------------------
Powinno być dobrze ze stożkiem. Napraw czujnik temp cieczy i sprawdz czy dobrze działa czujnik temp powietrza, który koryguje dawkę paliwa. Sprawdz połączenie pomiędzy kolektorem i MAP sensorem
zrob dokladnie jak kolega radzi zlikwiduj przyczyne
-
Jeżeli dobrze jest założony stożek (zasysa zimnie powietrze), to przyczyn braku mocy może być kilka. Jak prześledzisz pomiar mocy na hamowni np porównanie stożków i przyspieszenie samochodu to widać że na "dole" ma mniej mocy niż na seryjnym filtrze. Spowodowane jest to niedeososowaniem mapy paliwa do nowych warunków. MAP sensor mierzy ciśnienie powietrza w kolektorze ssącym i na tej podstawi przelicza to ta masę zasysanego paliwa. Czujnik temp powietrza kortguje wyliczoną wartość bo ze wzrostem temp maleje gęstość paliwa. Dlatego ważne jest prawidłowe wskazanie tych czujników. Np chip rezystory (niezły wynalazek :shock: ) dostępne na allegro montujesz na czujnik temp powietrza i czieczy co powoduje wzrost dawki paliwa. Innym problemem może być zbyt wolny wzrost ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej -czas zadziałana regulatora ciśnienia paliwa i wydajność pompy paliwa. Moim zdaniem lepsz efekt da założenie bardziej wydajnej pompy paliwa, wtegy przyrost mocy bedzie znacznie szybszy (testowane w AR 164 3.0 12v na pompie walbro 200l/h)
-
objawy wystepowały na zimnym silniku ale na ciepłym nawet troszku mocniej niż na zimnym.
stożek wymontowałem, i załozyłem normalny filtr. lekka ruznica jest, ale to jeszcze nie to...
więc musze kombinowac dalej niechcem montowac jakis wynalazków, poprostu chcem aby auto jechało tak jak kiedyś. bo teraz to naprawde muł :(
jak cos macie jeszcze ciekawego na ta usterke to zapodajcie. :roll:
pozdro
-
teraz zauważyłóem że nawet na zimnym go potrafi mocno zamuli...
ruszałem powoli z 1nki a auto wogóle niechciało jechac, jakby cos blokowało pedał gazu... :?
-
KUBAS, a świece kiedy wymieniałeś?