Zamierzam w następnym tygodniu wymienić olej w silniku i pomyślałem też o wymianie w tylnym moście .Wie ktoś gdzie znajduje się korek i jak ten olej się wymienia ?Łatwa to czynność ?
Jaki olej kupić i ile jego tam wchodzi?
Printable View
Zamierzam w następnym tygodniu wymienić olej w silniku i pomyślałem też o wymianie w tylnym moście .Wie ktoś gdzie znajduje się korek i jak ten olej się wymienia ?Łatwa to czynność ?
Jaki olej kupić i ile jego tam wchodzi?
Jak sie wymienia i gdzie jest korek to Ci nie pomoge ale ponizej masz link i jak zjedziesz troszke w dol to jest czytelny spis wszystkich plynow.
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-...ip-begins.html
Dzięki .
Gdyby ktoś również potrzebował tej informacji i nie znał angielskiego to wklejam :
TUTELA CAR MULTI AXLE
SAE75W-85, API GL-5, ZF-TE ML 18
0.75l
Może znajdzie się osoba która zna odp. na pierwsze pytanie ... :)
Korki są podobne jak w każdym moście. Od przodu auta patrząc na lewej stronie dyfra. Górny i dolny. Tutele czasem ciężko zdobyć poza ASO bardzo dobrze możesz ją zastapić SAE 75W90 MOTUL GL-5 przekładniowy/do mostów. U siebie zalewałem tym centralny i tylny dyfer.
hmmm i tu mnie zaskoczyłeś :P , nie wiedziałem że oprócz tylnego mostu jeszcze gdzieś się wymienia olej w napędzie
Jest skrzynia rozdzielcza z przodu. Widoczna od góry jak lookniesz pomiedzy silnik a scianę grodziową. Na środku widać korek od góry-zalewowy. Centralny dyfer ma więcej pracy niż tył więc głównie tam trzeba wymienić olej.
PS. Uporałeś się już z tym turkotaniem?
Dzisiaj w serwisie mieli wolne stanowisko to wymieniłem olej silnikowy i ten w tylnym dyfrze . Olej po spuszczeniu byl jak nowy . Dodatkowo dodałem ceramizera jedna dawke . Okazało sie ze prosta sprawa . Z tylu Są dwa "korki" ,na górze do wlania a na dole do spuszczenia oleju. Tego z przodu nie ruszyłem bo mechanik nie byl pewny czy oddzielnie sie to uzupelnia czy jest on zalewany razem ze skrzynia biegów ( gosciu mial na podnosniku pierwsza alfe chyba)
Odnośnie turkotania to podchodzily do tego dwa serwisy I wszystko wydaje sie ok. Co ciekawe to obecne temperatury spowodowaly ze nie jest juz to taki wyrazny dzwiek I zlewa sie z normalnym odglosem silnika podczas przyspieszania. Mialem tez sugestie od oskara z radomia ze to raczej nic dziwnego I przy tym zakresie obrotow moze taki dzwiek byc. Poczekam do nastepnej zimy czy bedzie znowu wyrazniej slychac czy nie
Spox. Mogłeś wymieniać też przód. Tak jak pisałem. To oddzielna skrzynia ten centralny dyfer. Pojemność dość podobna jak z tyłu. Tam olej będziesz mieć ciemniejszy bo tam są większe tarcia. Korki też podobnie ustawione tylko, że centralnie a nie na bokach. (Górny widać po otwarciu machy jak się dobrze looknie).
Odgrzeję - m!ke wymieniałeś na Tutelę czy jakiś zamiennie ?
Zmieniałeś od razu olej w skrzyni ?
po co kombinować z zamiennikami jak jest TUTELA ?