-
Czy Mito jest dla mnie ?
Witam forumowiczów,
Zapytam wprost :) mam Swifta, jednak potrzebuje drugiego auta do pracy i na zakupy. Swiftem będzie żona jeździć.
Mam na zakup auta przeznaczone 30tys +/- 4tys. Oczywiście chciałbym go po paru m-cach zagazować. Dlaczego Mito ? Po prostu bardzo mi się podoba, więcej uzasadnień nie mam. Interesuje mnie rocznik 2010 i przebieg max 50tys? ale czy za taka cenę kupię (oczywiście na aukcjach widać, ale czy to nie jakiś przekręt)?
Kiedyś miałem złe zdanie, a bardziej słyszałem, że są to auta bardzo awaryjne. Jednak poczytałem i ludzie się wypowiadają pozytywnie w większości o tym modelu. Nie ukrywam również, iż miałem zamiar kupić 207CC, jednak gdy zobaczyłem parę dni Mito zmieniłem zdanie (poza tym ten dach, który może cieknąć ;o).
Proszę jeszcze o porady jakie modele najkorzystniej chodzą z gazem :)
-
możliwe że będzie to dobry wybór, mito sie nie psuje, jest wzorem niezawodności poza jakimiś pierdołami i jednym egzemplarzem koleżanki lutraki :cool: mito zrobione na fiacie punto więc tani serwis tania jazda, wnętrze przestronne, fotele ok, hałas na szybkiej drodze znośny, gdyby nie te próby "usportawiania" auta na siłę przez głośno popiardujący tłumik byłoby cacy,
teraz najważniejsza sprawa to silnik, i tylko w zasadzie jeden jest w twoim przypadku do rozpatrzenia, to 120hp multijet beznzina chyba tak to sie pisze, mniejsza o większość, silnik jedyny słuszny bo żwawy, dobry do zagazowania, bezawaryjny, cała reszta będzie albo za słaba albo multiarowa a tam gazu nie wsadzisz albo "wyczynowa" jak 155hp ale to z początku prodkucji i dla ciebie nie potrzebne,
summa summarum-do pracy i na zakupy w sam raz a i na wywczas pojedziesz bez problemu jeśli nie masz więcej jak 2 dzieciorów, bo bagażniczek też pojemny,
niektórzy użytkownicy skarżą sie na nisko opuszczony "ryjek" znaczy przód auta ale to wg mnie kwesja techniki jazdy, i zwracania uwagi na ten fakt przy przekraczaniu krawężników lub zjazdów i wyjazdów z parkingów wielopoziomowych,
-
Zdecydowanie polecam to autko. I jak przedmówca pisze - 120KM.
Mam ten model, zagazowałem, auto absolutnie bezawaryjne, gaz sprawuje się fantastycznie, nie ma spadku osiągów, jest spoko. W Wawie moge plecić gazownika. Autko jednak sporo pali, w mieście przy normalnej, nie wyczynowej jeździe pali 11.5, przy ostrzejszej 12-13L. Ale na benzynie pali tak samo. Niski spojler - hmmm zależy do czego porównać. Jak dla mnie - jest wysoki. Ale trzeba uważać, faktycznie.
-
aha :) czyli najkorzystniej szukać rocznik 2010 i 120konny, dzięki za odp :) jak coś znajdę to zapytam czy warto :)
-
Za 30 tyś raczej nie kupisz nic sensownego z rocznika 2010 w tym przedziale szukałbym czegoś zadbanego z 2008/2009 120KM albo 155KM TB jak to się sprawuje na gazie pojęcia nie mam, ale jako samochód do pracy i na zakupy to nie wiem czy jest sens to gazować. Spalanie przy dynamicznej jeździe 10-11 przy spokojnej można zejść do 8-9. Fajny samochód daje dużo frajdy z jazdy chociaż na samo miasto to bym się zastanowił twarde zawieszenie potrafi dać w kość. Jeśli chodzi o awaryjność to tak oprócz elementów zawieszenia, hamulców, filtrów nic się nie sypie jak do tej pory.
-
Dlaczego nie zagazuje multiaira?
Przeciez nawet ASO montuje..
Dodano po 5 minutes:
@Lenovo
Bede nieobiektywny ;)
Kocham male auta. MiTo jest stworzone dla mnie. Mam 186cm i waze 100kg.
Jeden warunek-fotele z pakietu sport1, podstawowe sa dla mnie za waskie w plecach. Wzialem pakiet tylko ze wzgledu na fotele.
W pracy jezdze ceedami, focusami, kiedys nissanem note.
Ceed ma fotel ok i dobrze sie prowadzi, focus porazka we wszystkim.
Uwielbiam po trasie sie przesiasc do MiTo i nie wyobrazam sobie przyszlej zmiany samochodu.
-
Powiem tak, dziś jechałem pierwszy raz Mito, ogólnie Alfą :) nie ma co ukrywać - fajne autko :) dobrze mi się jechało :)
jechałem dokładnie takim modelem:
http://otomoto.pl/alfa-romeo-mito-C32960273.html
miał 105koni i fajnie się jeździło, a raczej jestem zachwycony :) jeżeli możecie to luknijcie na to ogłoszenie bo jeżeli jest ok to chyba go wezmę, oczywiście jak sprawdzę stan techniczny na żywo :)
Ponad to auto będzie wykorzystywane jedynie do jazdy do pracy jak wcześniej pisałem, z tym, że odcinek do pracy jaki muszę pokonać to 15km drogą dwupasmową, raczej bez korków :)
-
ładne koła, ładny samochodzik, fotele sport, kiepski lakier jak dla mnie, biały to taki przebój kilku sezonów i już następuje jego schyłek co widać po ofertach na nowe auta któe w białym są najtańsze, szukałbym czarnego lub jakiąś ciekawą czerwień ? może nero etna? natomiast zastanów sie 25 razy bo ten silnik to nędza, miałem i sie zdenerwowałem, po 2-3miesiącach będziesz chcieć troszkę jednak poczuć tej mocy na jądrach a tu ni ma.....
no lpg też nie będzie, choć jak sobie będziesz jeździł 90-100 to spali koło 5 litrów pb
Dodano po 28 minutes:
jeszcze dodam że ten 105 hp multiairek wymaga kalibracji modułu multiair po wymianie oleju, więc nie zrobisz sobie tego ot tak u kazia tylko grzecznie do aso trzeba podlecieć i poprosić o tę usługę, za moich czasów to się płaciło ca 400pln? chyba
-
aha i pamiętam że miałem problem z czymś co aso nie dało rady rozwiązać, minowicie od czasu do czasu przy wciskaniu gazu de deski silniczyna na sekunde dostwał czkawki, coś jakby chwilowo brakowało prądu, paliwa albo powietrza, odczuwalne to było w każdym razie, aso podłączyło komputery, pokopało w koła i powiedziało że wszystko jest cacy? to sie tak mniej więcej 2x na tankowanie zdarzało, ale nie wiem czy to reguła czy tylko ten egzemplarz tak miał
-
Z tym gazem chodziło mi o to czy jest sens dokładać do instalacji gazowej jeśli samochód ma służyć głównie do dojazdów do pracy, a nie jakiś większych przebiegów to raz. Dwa te nowe silniki z tego co wiem to tylko ASO jeśli chodzi o naprawy co wiąże się z większymi kosztami eksploatacji. Po trzecie ja bym na Twoim miejscu jeszcze spróbował przejechać się mocniejszą wersją 135 albo 155 TB lub QV, ze swojego doświadczenia kiedy sam kupowałem to na początku też objeździłem wersje 120/105, ale po próbnej jeździe 155 TB właściwie już tylko ta wersja i QV wchodziła w grę, ale to już kwestia gustu i czego kto oczekuje od samochodu.