-
Problem z klimatyzacja
Witam!
Kupiłem alfe romeo, model 156 silnik 1.8. Mam problem z klimatyzacją, otóż układ szczelny, nabity ale nie moge włączyć jej. Klikam w guzik od klimy mignie i nie włącza się, czasem jakby nie stykał i ledwie się swieci. klima oczywiscie nie załącza. Może ktoś zasugeruje jak sprawdzić i co. Jak podpiąć sprężarkę na krótko - te kable idące do kostki przy sprężarce?
Gdzie znajduje się presostat?
-
Sprawdź przekaźnik na białej podstawce znajdujący się w skrzynce przed akumulatorem. Całkiem możliwe, że przekaźnik ci broi. Być może, że ruda go już bierze i dzieją się takie jaja. Najlepiej wyjąć ów przekaźnik, rozebrać i będziesz pewien. Jeśli przekaźnik będzie ok to: odpal silnik i dopchnij z lewego boku płytkę na przekażniku aby go poprostu zewrzeć i klima powinna wystartować.
Presostat znajduje się na osuszaczu przy prawym przednim kole.
-
Witam i dziękuje za odpowiedz
Sprawa wygląda tak:
- klima nabita startuje sprzęgiełko, ale problem jest bo nie startuje wentylator wogole. No i nie mogę używać klimy bo wiadomo że cisnienie w układzie rosnie. Sprawa jest taka;
- jak silnik osiągnie temp pow. 90 stopni oczywiscie wdlg zegarow to startuje wentylator ale na 100% na 2 biegu
- wygląda jakbym nie mial sterowania na wentylator z klimy
- czy opornica przy wentylu odpowiada również za biegi wentylatora do klimy? tj załączenie na 1-2 bieg?
Czy jak silnik się nagrzeje powinien na 2 bieg wskakiwać wentyl czy na 1?
Pozdr
-
Wykręć opornicę z obudowy wentylatora i zobacz w jakim jest stanie. Ona odpowiedzialna jest za biegi wentylatora podczas pracy klimatyzacji. Nie pamiętam, który to bieg włącza się w procesie klimatyzacji, ale załącza się przy temperaturze około 50/60stC*
Jśli uruchomisz silnik i załączysz klimatyzację to wentylator powinien zadziałać po upływie około 1/2 minut.
-
A na jakiej zasadzie to dziala: włączam klime, wentylator nie rusza, rośnie cisnienie - wyłacza się sprężarka czy rozsadza przewody, chłodnice czy odłącza się sprężarka?
-
Włączasz klimatyzację, rusza sprężarka, jedna rórka robi się gorąca a druga zimna, rośnie ciśnienie i załącza się wentylator aby schłodzić czynnik w układzie i tak w kółko. Masz albo uszkodzony presostat lub zawór rozprężny. Nie wykluczam również rezystora.
-
Przed liftem wnętrza nie ma zaworu rozprężnego. Jest dysza dławiąca.
-
Mam 2001 rok, jutro z rana zmienie rezystor zobaczymy co będzie.
-
A ja mam panowie takie pytanko, mianowicie czy zaworek do którego jest przykręcony czujnik ciśnienia klimy jest wymienny?
Jeżeli tak to jak się za to zabrać?
-
jest wymienny, ale dostać go to sztuka. Wykręcasz normalnie z rurki od klimy - przeważnie kończy się ukręceniem rurki.
czemu chcesz go wymieniać?