-
146 2.0 grzeje się
Witam,
Mam pytanie czy 146 z silnikiem 2.0 grzeje się ostro? Czy to jest ich mankament czy mam coś nie tak. Problem polega na tym, że w trakcie jazdy jest spoko temp trzyma na około 80 stopni ale jak przystanę tylko na światłach lub na chwile w korku to skacze mi pod 100 stopni, wentylator się włącza ale temp nie spada, dopiero w trakcie jazdy jak go pewnie "owieje" to spadnie temperaturka. One tak mają czy może termostat lub zapowietrzony układ chłodzenia?
-
Na początek termostat do sprawdzenia.
-
czyli nie powinno tak być, wentylator włącza się na chwile powyżej 90 stopni i wyłącza wskazówka stoi pod 100 stopni, po minucie znowu się włącza na 30 sekund i tak w kółko. Jak sprawdzić termostat domowym sposobem. węże do chłodnicy górny i dolny ciepłe, więc obieg otwiera się
-
Tak już jest w tych silnikach, skoro jest obieg to termostat jest dobry. Niczym dziwnym jest temperatura silnika pod 100st stojąc w korku, moze jak bys wymienił pompę, termostat, czujnik temperatury na nowy to moze by cos zmieniło
-
Nie zawracaj sobie głowy kolego. Sprawdź ten patent: jak ci złapie 100 stopni to szybko wyłącz i włącz kluczyk na obrotach ~3tyś tak żeby nie zgasł. Czary mary i temp. 90 :D przynajmniej u mnie. Choć u mnie się wentylator nie załącza z jakiegoś powodu. Czujnik temp. mam nowy (choć wciąż pokazuje 80 podczas jazdy), a gdy go odłącze to wentylator się załącza, więc nie wiem w czym problem ;d
-
Kolego skoro nie idzie Ci wyżej niż 100 st. to nie masz się czym martwić. Teoretycznie powinno Ci spaść po włączeniu wentylatora, ale najważniejsze że się nie przegrzewa. Ewentualnie sprawdź czy włącza Ci się drugi bieg wentylatora?
-
A jak sprawdzić ten drugi bieg wentylatora? Coś mi się obiło z jakimś wyciąganiem przekaźników. Pytam o te skoki temperatur bo jeździłem innymi autami i temperatury trzymały albo równo 90 stopni albo oscylowały między 80-90 jednak dużo nowsze auta i inne pojemności (mniejsze) A z drugiej strony chce aby moja kobitka miała komfortowe warunki i się niepotrzebnie nie "pociła" ;)
-
U mnie była lipa z drugim biegiem bo podobno była lipa właśnie z przekaźnikami.
Gdzieś w manualu jest rysunek z przekaźnikami - http://www.forum.alfaholicy.org/145_..._do_155_a.html
-
Jeśli dobrze pamiętam to wyciągnij wtyczkę która wchodzi do wentylatora. Powinien Ci się uruchomić 2 bieg. Jeśli się nie uruchomi to wina będzie leżała po stronie tego czujnika. A co skoków temp w korkach to po prostu taka jest konstrukcja tych układów i nie ma co się dopatrywać wad i usterek. Grunt żeby się nie gotował.
-
u mnie było podobnie i to w dwóch alfach. wymieniłem chłodnicę i po problemie.