Witam!
Mam problem z alfą 159 1.9JTS.
Spadek mocy od 2500 obrotów i błąd p0016.
Czytałem o problemat z nienaciągnięty łańcuchami w 2.2 jts.
Mam pytanie czy tem błąd faktycznie wskazuje na wymianę rozrządu?
Silnik pracuje cicho i równo
Printable View
Witam!
Mam problem z alfą 159 1.9JTS.
Spadek mocy od 2500 obrotów i błąd p0016.
Czytałem o problemat z nienaciągnięty łańcuchami w 2.2 jts.
Mam pytanie czy tem błąd faktycznie wskazuje na wymianę rozrządu?
Silnik pracuje cicho i równo
Blad wskazuje na problem z rozrzadem po stronie wydechu. Zanim zaczniesz panikowac sprawdz elektrozawory.
Btw. Jaki przebieg? Jaki olej? Co ile wymieniany?
Właśnie przeżyłem to samo,u mnie łańcuch przeskoczył na wydechu.Ale u mnie nie pracował równo,po rozmowach ze specami z całej Polski i zza miedzy,wyjmij najpierw elektrozawór-wydech,myjka ultradzwiękowa i zobacz po zamontowaniu.Jak nie pomoże,to....
Przebieg 176tys.
Co do oleju to nie wiem jaki był lany. nie ma wpisane w Książkę.
Wymieniany był olej co 20-25tyś wynika książki serwis.
Spróbuje umyć elektrozawory na myjce ultradźwiękowej. Tylko jest mały problem ja takie myjki nie mam.
Nie wiecie gdzie w Krakowie mają taką myjkę.
Można optycznie sprawdzić uszkodzenie elektrozaworów?
Nie można,ja na dzień dobry kupiłem obydwa i błędy związane z elektrozaworami zniknęły.Poza tym ja olej będę mieniał co 10tysi,w trasy latam dieslem,a po mieście będzie alfinka.Wszystkie problemami z tymi Jts-ami są w głównej mierze przez nie wymieniany olej,zresztą większość jednostek na łańcuchu nie lubi lepidła w jaki olej po zbyt póznej wymianie się zamienia.Po umyciu na myjce konieczna wymiana oleju!!!Bo jeśli to tylko wina zanieczyszczeń,to zalepi go znowu.Macie tam przecież speca gdzieś w kraku lub okolicy,poszperaj,dzwoniłem nawet do niego z moim przypadkiem.
Podepnę się trochę pod wątek kolegi...
Czy to normalne: Alfa 159 1.9 jtdm 150km Kolektor i egr są na swoim miejscu. Auto bardzo odczuwalnie przyspiesza gdzieś od 2200 obrotów poniżej nie czuć takiego ciągnięcia...
Nie jest normalne. EGR i kolektor co najmniej do przejrzenia i przeczyszczenia. A co najlepiej z nimi zrobić to wiadomo :)
Optycznie nie sprawdzisz. Wystarczy że kilka razy zawór nie zareaguje odpowiednio i już auto rzuca błędem. Na szczęście nowy zawór to nie jest jakiś kosmiczny wydatek, biorąc pod uwagę koszt wymiany lub ustawiania rozrządu w JTS-ach...
Myjkę ultradźwiękową mamy w okolicy ;) możesz podjechać do nas, to się zrobi takie szybkie mycie.
330zł sztuka w ASO w lublinie
Niestety mycie zaworków nic nie dało.
Czy ten błąd oznacza uszkodzenie zaworu czy może jest coś z rozrządem?