-
1 załącznik(i)
Witam.Potrzebuję pomocy od Was.
Moja niunia sporo pali po nad 11L. Na mocy nie ma strat i nie kopci wszystko jest ok tylko pali jak smok.Sprawdziłem EGR -jest ok. Szczelność turbo i filtr -jest ok. Sprawdziłem zawory -nie leją.Pozostał przepływomierz.Wymieniłem na taki sam i są podobne logi.Możecie podpowiedzieć czy (zmierzona masa może tak się zachowywać?)http://www.forum.alfaholicy.org/atta...d=155588&stc=1
Dodano po 5 minutes:
Wymieniłem przepływomierz na taki sam bosch 0281002309. I lekka poprawa wstawiam loga.
http://www.forum.alfaholicy.org/atta...d=155589&stc=1
Dodano po 6 minutes:
Proszę o szybką odpowiedź bo jeśli jest uszkodzony Przepływomierz to mam 3 dni na oddanie.
-
może głupio myśle ale w jakim stanie filtr powietrza masz?
-
A te 11l to na jak długich odcinkach ( w sensie ile km robiłes jednorazowo), w mieście czy w trasie?
-
Filtr był wymieniony ko 7 miesięcy i też się przyglądałem obudowie Poprzedni właściciel zrobił przeróbkę w ten sposób -Może ma wpływ na to? http://www.forum.alfaholicy.org/atta...d=155607&stc=1
Trasy pokonuję od 6 do 15 km i rasy po mieście.Zalałem po korek i po 100km wlałem 11,5.L
Nie pokoi mnie kolejny przepływomierz,prawie takie same wyniki 50,8 mk/w. Podłączyłem trzeci przepływomierz-WADLIWY- podróbkę nie oryginał .
(mierzona masa 597,0mg/w)
(oczekiwana masa 285.5mg/w)
( masa powietrza przetwornika 5,000V)P0101-Błąd.
Może ma ktoś zdrowego loga przepływki( 0281002309)
Co sądzicie ?
-
Nie ma nikogo kto pomoże ?
-
Filtr powinien być obudowany. Brudny filtr, zawalony itd. później daje słaby przepływ powietrza. Skoro stara przepływka pokazywała Ci niewiele mniej od tej nowej to szukaj dalej w układzie dolotowym. Mało prawdopodobne żeby wszystkie przepływomierze były zepsute. Zmień filtr lub obudowę na oryginał, wyjmij przepływkę umyj benzyną ekstrakcyjną, szukaj każdej nieszczelności, przede wszystkim przejrzyj rury od powietrza czy jakiś syf Ci nie wpadł.
-
Nie mierz spalania po 100 km, tylko cały bak wyjeździj, nie tankuj na marketowych stacjach spalanie od 0,5 d0 0,8 większe, jakie masz opony. Ile palił wczesniej?
-
Dziś wszystkie przewody powietrza i turbo ic posprawdzane i nowe opaski Filtr jest założony filtron . Na czterech przepływomierzach jest ten sam objaw.
( mierzona masa 50,0mg/w)
(oczekiwana masa 285.5mg/w) Zaślepiłem pełną blachą egr i co najciekawsze nie wyświetla błędu.
A może coś jest nie tak w ECU? Znalazłem coś takiego na forum.http://forum.multiecuscan.net/viewtopic.php?f=3&t=1357
Co sądzicie o tym?
-
Coś mi się wydaje, że ten sterownik pokazuje właśnie takie anomalia w tym silniku tj. 50,8mg/w.
Podpytaj jakiegoś tunera na forum, ale coś mi się wydaje, że w mojej były takie same wskazania jak w twojej, ale spalanie o połowe mniejsze:)
-
W moim 1.9 JTD 115KM też wskazania przepływomierza są jak u ciebie tzn. programy FES/MES czy AlfaOBD pokazują duża za niskie wartości odczytane w stosunku do oczekiwanych kilka razy niskie. Spalanie mam po chipie w przedziale 6-7 l/100km. Prawdopodobnie programy mają problem z prawidłowym odczytem, ja również już wymieniałem przepływkę ale w obu odczyt był taki sam. PS. nie polecam żadnego czyszczenia przepływki w 99% powoduje jej uszkodzenie. W przepływce jest element niewidoczny jest to mała płytka podłączona bardzo cienkimi konektorami, których potraktowanie chemią, tudzież myjką ultradźwiękową (sam tak uszkodziłem swoja) niszczy połączenie i mamy po przepływce. Prawdopodobnie w trakcie kilkuletniego użytkowania samochodu -przebiegu połączenia lub sama płytka czujnika ulegają uszkodzeniu (brudy, chemia w powietrzu mimo filtra). Ewentualnie można przepływkę przepłukać Izopropanolem, ale nie należy liczyć na wielkie sukcesy. Ważne jeszcze również, że w zasadzie zamienniki nie trzymają odpowiednich parametrów i zakup ich wiąże się z ryzykiem (gra w totolotka), a oryginał prawie zawsze te parametry ma "pewne".