Cześć,
Gdzie w 166 FL znajduje się ten czujnik? Może ktoś podrzucić foto?
Załącznik 195881
Dziękuję
Printable View
Cześć,
Gdzie w 166 FL znajduje się ten czujnik? Może ktoś podrzucić foto?
Załącznik 195881
Dziękuję
Przecież pytałeś o to.... i dostałeś odpowiedź... Amnezja?
Czujnik przyśpieszenia ESP
Tak, dziś tam zaglądałem i nie widzę mocować u mnie, dlatego proszę o foto.
Nalezałoby zacząć od tego, że w twoim aucie chyba nie ma tego systemu, więc i czujnika brak.
Przecież to nie Ikarus że musisz szukać. Masz jedną kanapę, napisane że na środku pod siedziskiem. Już dokładniej się nie da. Po jakiego grzyba drugi temat zakładasz???? Tak trudno było tam zapytać???
Danus77 masz rację nie mam tego czujnika, ale myślałem, że będą mocowania pod niego. Mam wersję przed FL, dlatego pod kanapą nie mogłem znaleźć miejsca jego mocowania. Dopiero otwory pojawiają się w podłodze po FL. Tak to powinno wyglądać. Załącznik 195910
Oj chyba w przedliftch tez juz były te czujniki. Wszystko zalezało od wersji i rocznika.
VCD było w przedliftach ale chyba od 2001 albo później.
VDC w CF2 było dostępne od 1999 roku i tylko (fabrycznie) w wersji 3.0 v6. Wszystkie auta CF2 opierają się o konstrukcje systemu hamowania Bosch 5.3, który sam w sobie nie ma obsługi kontroli stabilizacji toru jazdy na poziomie sterownika pompy hamulcowej. Alfa rozwiązała to w ten sposób , że zamontowano pośrednią pompę/sterownik dopowiadającą tylko za VDC. Działa to tak, że ... pedał hamulca => serwo hamulca =>pompa ABS=>pompa VDC=> zaciski hamulcowe. Dołożenie VDC w CF2 jest możliwe do każdej wersji, ale jest z tym mnóstwo rzeźby i o wiele więcej pracy niż w CF3.
Trzeba zrobić nowe przewody hamulcowe do pompy pośredniej, mieć taką pompę, mieć sterownik pompy ABS z ASR i obsługą komunikacji z pompą VDC, wspornik do mocowania, zrobić kompletne okablowanie, zamontować czujnik skrętu kierownicy, czujni YAW, bezpieczniki, przekaźniki, na 99% trzeba zmienić zegary itd...
Za to gdy ktoś nie miał ASR a chciał ASR to wystarczy pompa hamulcowa Bosha 5.3 z napisem ASR na korpusie (trzeba przerzucić sam sterownik pompy) oraz panel włączników z przyciskiem ASR. Przy odrobinie szczęścia wszystkie przewody będą już fabrycznie zarobione. Przekładka to jakieś 20 min.