-
159 1.8 mpi
Na poczatku chcialbym sie przywitac, poniewaz jest to moj pierwszy post na tym forum.
Jak latwo sie domyslic chcialbym kupic alfe 159 lecz mam problem z wyborem jednostki napedowej.
Jezdze glownie po miescie, do pracy mam 11 km, na uczelnie 6 dlatego boje sie kupic diesla, mam wrazenie, ze w zime bede jezdzil ciagle na niedogrzanym silniku.
Chyba, ze ktos mnie przekona, ze tak krotkie trasy to nie problem i nie mam sie czego obawiac, wtedy bez zastanowienia wezme 1.9jtdm
Oczywiscie trafiaja sie dluzsze trasy ale nie czesciej niz 4-5 razy w roku.
Jezeli chodzi o benzyny to 1.9 jts oraz 2.2 jts przerazaja mnie spalaniem, jestem w stanie zaakceptowac maksynalnie 10 litrow na 100km po miescie.
Dlatego zainteresowala mnie benzyna 1.8 mpi i szczerze mowiac nie zalazlem zbyt duzo informacji o tym silniku.
Sporo osob na forach pisze, ze jest to za slaby silnik do 159, ale wiekszosc z nich nawet nim nie jezdzila.
Bardzo chcialbym poznac zdanie posiadacza alfy z tym silnikiem poniewaz od zawsze marzylem o alfie a teraz stoje przed ciezkim wyborem silnika.
-
moment obrotowy 175 Nm. tyle na temat.
-
Zwróć uwagę na fakt że benzynka w zimie też będzie niedogrzana. Zimą nawet mały sinik nie osiągnie właściwej temperatury na krótkich odcinkach.
-
A co z przyjaznością z jazdy? Na takich krótkich odcinkach, raczej zbyt dużo jej nie zażyjesz :P Zresztą, planujesz jeździć tylko te 11km do pracy? A nie masz dłuższej trasy?:p Ja osobiście, przy jeździe moim ulubionym samochodem trasę sobie maksymalnie wydłużam, no i bujam się autem dla czystej przyjemności. Mam 2 diesele i 1,5km na uczelnię, nie wydaje mi się żeby cierpiały, bo jak już wspomniałem, dużo jeżdżę dla samej przyjemności(jazda+ dobra muzyka -> relax idealny).
-
Jak myślisz o gazie to wybór idealny.
-
Jeździłem i wolę JTD, nawet na krótkie dystanse.
Tak, jak napisał kolega powyżej - 1.8, jeżeli myślisz o gazie.
A informacji o tej jednostce poszukaj bardziej na forum Opla.
-
jako auto do tłuczenia mam astrę 3 z silnikiem 1.8, ale 125km, bo ten nadaje się do lpg idealnie.
1.8 140km ma już inną głowicę, która wymaga regulacji mechanicznej luzu zaworowego i podobno gniazda są wykonane z materiału, które źle znosi lpg /ale to chyba jakieś miejskie legendy../
ogólnie silnik do lpg dobry, ale przy masie 159 to chyba słabo wypada, bo trzeba go wysoko krecic zeby chciał jechać, niemniej jednak najmniej kosztowna opcja 159 bo nie ma się co zepsuć pod maską...
-
W innych tematach sporo informacji jest o chipowaniu JTDm 120KM i 150KM.
A jak z 1.8 MPI?
Początkowo byłem przekonany, że 1.8 MPI to silnik najbardziej godny uwagi - najmniej awaryjny i benzynowy - bez problemów zimą i przy krótkich trasach. Im dłużej jednak przeglądam to forum, tym bardziej dochodzę do wniosku, że diesle są bardziej godne uwagi - choć mają częste problemy z klapami, skrzynią, trzeba też wyłączyć EGR i DPF.
-
Chipowanie 1,8 MPI to raczej słaba sprawa. 120KM i 150KM to turbodiesle, do chipowania prędzej nadaje się 1,8 TBI.
-
Też mocno się zastanawiam nad 1.8MPI, różnica w koszcie 100km to ok. 10zł na korzyść benzyny+lpg, dodatkowo mechanicznie chyba jest bezpieczniejszy jako używany niż diesel. Instalacja zwraca się po ok. roku (~20-25 tys. km).
Nie wiem czy taka benzyna 140KM będzie dawać lepszą dynamikę niż np. diesel 120KM, na razie nie jechałem jeszcze ani jednym, ani drugim (ale wiem, że diesel z turbiną i 116KM przy Avensisie ważącym 1500kg daje więcej niż kompakt ze 106KM przy wadze 1200kg). Jeśli chodzi o brak mocy, to jakoś się tym nie przejmuję, bo wszystko będzie mocniejsze od mojego obecnego 1.3 75KM ;) Co prawda auto waży niecałą tonę ale tak czy inaczej Alfa będzie dla mnie niczym niebo a ziemia.
Wychodzi na to (jak dla mnie), że 1.8MPI+LPG to lepsze wyjście niż diesle w Alfie. Szkoda tylko że jest ich tak mało na rynku i nie ma za bardzo z czego wybierać.