-
MCSF oraz szarpanie
Panowie,
Dziś po troszkę żwawej jeździe odczułem kilkukrotne szarpnięcie samochodem, z poczatku myślałem ze robie to nieświadomie albo koleiny dają takie odczucie, lecz podczas przyspieszania dało się odczuć to jeszcze bardziej. Do tego pod samym domem zapaliła się kontrolka Motor Control System Failure.
Spadku mocy nie odnotowałem.
Jakie kroki teraz podejmować.
Wyczytałem że może to być wtrysk, kostka od wtrysku albo EGR.
Niestety nie mam teraz możliwości podpięcia pod komputer co ułatwiło by mi poszukiwania przyczyny.
Pacjent to AR 147 1.9JTDm 150km
Z góry dziękuję za pomoc.
-
EGR do wyczyszczenia i wyłączenia. przynajmniej u mnie tak było, zrobiłem i 3 miesiące nic nie szarpie ani nie pokazuje zadnych bledow
-
Czy po podłączeniu pod komputer wyjdzie mi problem z EGR, jeżeli to faktycznie on ?
-
Mało prawdopodobne, aby komp coś pokazał.
-
3 załącznik(i)
Wieczorem zabiorę się za ten EGR i podłącze pod kompa. Zobaczymy czy przyniesie to oczekiwany rezultat.
Czy coś jeszcze przy okazji powinienem sprawdzić/przeczyścić ?
EDIT:
Podłączyłem kompa i pokazało błąd z wtryskiwaczem 3 cylindra. I teraz pytanie, czy siadł czy wystarczy go przeczyścić u mechanika ?
Ile taki zabieg czyszczenia/regeneracji może mnie kosztować ?
Załącznik 216094Załącznik 216095Załącznik 216096
Na zdjęciu silnika 3 cylinder to patrząc od lewej 2 ? Bo jeżeli tak to już coś było z nim robione patrząc po braku osłonki kabli.
I jeszcze pytanie czy można jeździć samochodem czy lepiej go nie ruszać ?
-
Tydzień temu miałem to samo padła przepływka.
-
Jak masz MCSF to masz i kody błędów. Dawaj je na forum.
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
-
GrzegorzG, problem ten jest znany w jtd ;) Osobiście miałem te same objawy co Ty.
Sprawdź ten temat i zastosuj się do rad kolegów - http://www.forum.alfaholicy.org/159_...ik_paliwa.html
Mi pomogło w 100%, od tego czasu zrobiłem jakieś 1500 km i zero problemów.
edit: trzeci wtryskiwacz to 3 od lewej
-
Myslałem ze te wtryskiwacze jakoś inaczej się liczy, ktoś mi głowe tym zabrudził :/
Kod błędu: P0203 - Obwód wtryskiwacza cylinder 3 - usterka*
Jutro Jalo Kim zastosuje się do tego rozwiązania, powiedz mi tylko jak odpiąć te wtyczki ( co pociągnać, nacisnąć)?
-
1 załącznik(i)
Najpierw wysuwasz żółte zabezpieczenie (czerwona strzałka), później przyciskasz mocno czarną blokadę (zielona strzałka) i ciągle trzymając wyciągasz wtyczkę. To wszystko ;)
Załącznik 216100