-
Uwalona przepływka?
Witam
Mam problem związany z dwoma kodami błędów. Błędy P0110 i P100, świeci się non stop marchewka, faluje, przerywa, dławi się, stzela w wydech do 2,5 tyś obrotów..
Pomyślałem że przepływomierz jest uszkodzony ale kupiłem drugi i dalej to samo..
Takie cuda się zaczęły dziać jak zmieniłem silnik na inny, też 1.8 t.s tyle że z alfy z 2003..
Sterownik zostawiłem swój łacznie z wiązką. Pomocy bo mnie zaraz coś trafi..
-
A te silniki nie różnią się przypadkiem sterowaniem przepustnicy . Twój na linkę a nowy na potencjometr?
-
Zmieniłem przepustkę na moją;)
-
A ten nowy przepływomierz to kupiłeś oryginał Bosch ze sklepu, czy jakiś używany lub chińczyk?
Czy robiłeś reset ECU np. Multiecuscanem?
Czy próbowałeś odłączyć wtyczkę od przepływomierza i uruchomić silnik? Czasami to pomaga w postawieniu diagnozy.
-
3 załącznik(i)
Ten nowy przepływomierz to oryginał Bosch używany ale wyciągnięty z samochodu w którym wcześniej siedział ten silnik który siedzi teraz u mnie i w tamtej budzie było wszystko ok.. Może ma ktoś jakiś schemat elektryczny który mi pokaże gdzie idą te kabelki od przepływki.. I u mnie na komputerze interpretuje błędy P0100 czujnik przepływu powietrza, zwarcie na plusie. P0110 sygnał temperatury powietrza dolotowego, zwarcie na masie.
Reset ECU nic nie daje.. Może jest ktoś tu z okolic Białej Podlaskiej i użyczy na podmiankę przepływomierz..
-
kamil,
Majac ten sam silnik mialem te same bledy. Kupilem w sumie 3 przeplywomierze - oryginal i dwa 'dobre' zamienniki (naprawde jak sie potem okazalo dobre - max gear i autlog). Nie pomagalo nic. Dopiero potem na jakims anglojezycznym forum doczytalem, ze uszkodzenie swiecy/ cewki/ kabla tez moze dawac blad przeplywki. Kupilem uzywana listwe z cewkami. Problem zniknal. Pozycz od kogos cewki i przeloz.
-
Dobra, jeden problem rozwiazałem, winowajcą okazał się podwinięty pin który dotykał do drugiego. Nie wiem jakim cudem on się mógł podwinąć.. Dzięki wszystkim za odpowiedzi ale to nie koniec mojej walki z ts-em..
Mam teraz takie odczucie jakby przy wyższym zakresie obrotów miała muła..
A druga sprawa to taka że na postoju temperatura w miarę normalnie się ustawi do 80 stopni a podczas jazdy z trudem do 60 dochodzi temperatura..
Nie chciałbym zakładać nowego wątku i zaśmiecać forum.
-
Co do temperatury to sprawdź na kompie ile wskazuje, wskaźnik na desce jest niedokładny u mnie na desce ok 70C a na kompie ok 90C, sprawdź też podczas jazdy czy temperatura spada (na kompie), możesz też włączyć ogrzewanie na max i sprawdzić czy dmucha gorącym.
Nie ma więcej błędów?
-
Dzisiaj sprawdzę czy jeszcze jakieś błędy są, ale wcześniej na tym wskaźniku tylko w poprzednim silniku było wszystko ok. I jeszcze jedno pytanie, bo mam wskaźnik ciśnienia oleju, czy jest jakiś czujnik w alfie żebym mógł się do niego podłączyć?
-
wskaznik musi byc liniowy wiec trzeba miec taki czujnik a nie zwykly zero jedynkowy jak w naszych autach ale jak nie masz takiego czujnika to podpowiadam jak tanio zalatwic jedz na szrot i poszukaj mercedesa beczki itd one mialy standardowo takie czujniki oprocz tych zero jedynkowych bo jeden jest na zegar do kontrolki i oddzielny do wskazania cis na zegary
co do przeplywki sprawdz po dodaniu gazu jak reaguje przeplywka bo wskazuje na to ze przeplywka nie dziala bo jak muli na wysokich obrotach to zle pokazuje przeplywka pewnie ok 600-700 mg a powinno byc pewnie z 1200 w jtd jest 1200 w ts nie wiem ale sprawdz ile jest po dodatniu gazu
co do temperatury moze masz walniety termostat i na postoju zagrzeje silnik a jak jedzie to puszcza i spada temp, najlepiej sprawdzic w tych temp to na zimnym silniku z rana przejedz ok 3 km weze powinny byc zimne zwlaszcza ten od strony termostatu oczywiscie zimny przy chlodnicy jak jest letni to znaczy ze puszcza