-
brak mocy..
Witajcie alkoholicy :D
Mam taki problem z moją alfinką 1.9 16v co jakiś czas jakby dostawała muła dziwne jest to o tyle, że np dodaje gazu na 2 biegu auto normalnie wkręca sie na obroty ale jakby nie ciągła jej turbina na 3 biegu nagle jej przechodzi a czasami nie przechodzi i wtedy tylko zgaszenie i ponowne odpalenie auta pomaga, dzieje się to na ciepłym silniku, turbo zregenerowane 3k km temu dpf nie ma klap wirowych nie ma został tylko EGR, błędów na komputerze żadnych nie ma.
-
Forches skąd klikasz? Wiem chyba co boli Twoją włoszkę :). Wbijaj na PW.
Edit: Nie zrozumiałem co z tym PDF-em. Więcej info na ten temat poproszę.
-
DPF zostal usunięty 3k km temu, oddalem auto do vtec w Łowiczu i poprosilem o regeneracje turbo i przy okazji o usuniecie dpfa. :)
-
Przy takiej robocie wyłączenie egr powinni Ci zrobić prawie "w gratisie", dlatego nie rozumiem czemu go nie usunąłeś od razu. To może być potencjalna przyczyna problemów.
Ale najlepiej podłączyć do kompa i sprawdzić parametry pracy.
-
Gzibo. Podpisuję się również pod Twoją wypowiedzią.
Forches jak coś mam Ekuskana i ewentualnie mogę ogarnąć całość. Ale uważam że wracaj do Łowicza i reklamuj. Ich robota i oni wgrali Ci nową mape zapewne. Ja w to się nie bawię.
Pozdrawiam : Czarek.
Doczytałem że regenerowali turbo... Już wiem w czym rzecz. Wirtualnie nie pomogę. Jak chcesz możesz zadzwonić 697935728.
-
Zamów sobie pełną zaślepkę EGR i zamontuj. Narazie bez wyprogramowywania EGR. Jeśli to EGR to wszystko wróci do normy, tyle, że po paru km zapali się lampka check-engine. Tak czy inaczej po wyłączeniu EGR programowym dobrze mieć zaślepkę, na wypadek gdyby zawór przepuszczał.
Kolejna rzecz do sprawdzenia to sterowanie zmienną geometrią w trubinie - zawór i węże.
Polecam też zaopatrzyć się w kabel ELM do Alfy i oprogramowanie Multi Ecu Scan - mógłbyś wtedy na bierząco podejrzeć czy ciśnienie oczekiwane jest równe zadanemu, podobnie z masami powietrza czy stopniem otwarcia EGR. To pozwoli Ci szybciej pozbyć się różnych problemów w przyszłości.
-
Bobby :) Popieram wypowiedz. A ja sam kiedyś miałem do Łowicza podiechać na PDF-a....
Gzibo pisał że u Nich robił turbo i wycięcie PDF. Niech poprawią co spierdzielili. No chyba że już po terminie gwarancji, w co wątpie.
-
Dziekuje Panowie za odpowiedzi :)
Jezeli chodzi o pytanie, dlaczego nie usunalem egru podczas regeneracji turbo i wycinaniu dpfa to odpowiedz jest prosta, robilem to w okresie miedzy swietami bozego narodzenia a nowym rokiem i przyznam szczerze bylem kompletnie wypompowany z peelenow. Panowie w Łowiczu i tak mnie skaleczyli na 2600zl za dpf, turbo i wymiane oleju i filtrow i tak sie troche na nich zawiodlem bo probowali mnie naciagnac na robienie klap wirowych twierdzac ze klap nie ma a otwory nie sa nawet zaslepione.. Mechanikoem nie jestem ale na chlopski rozum auto wtedy zapewne sypaloby bledami i nierowno pracowalo gdyz lapaloby lewe ppwietrze a silnik chodzi jak szwajcarski zegarek czy to na cieplym czy zimnym silniku. a egru i tak planowalem sie pozbyc w maju badz czerwcu tego roku przy robieniu chip tuningu.
Wiec obstawiacie ze to moze byc egr? Zatem kupie zaslepke i sprawdze czy bedzie lepiej.
Czarek GTV czemu mam sie do nich zglaszac z tym problemem skoro oni w egr nie grzebali? Wybacz, ze pytam ale jestem zielony :P
Sorrki za jakiekolwiek literowki czy bledy ale na szyblo w robocie pisze :)
-
Gdybyś nie miał klap a po nich byłyby dziury to silnik wysypałby błędy na 100%. W kolektorze dolotowym jest MAP sensor - jego zadaniem jest mierzenie ciśnienia doładowania (per se ciśnienie w kolektorze). Jeśli to mierzone różni się bardzo od zadanego - a tak by było, to pojawiłby się w komputerze błąd.
Tak jak napisałem. W pierwszej kolejności sprawdź EGR. Objawy na to wskazują. Przy uruchamianiu silnika komputer wysyła sygnał żeby zamknąć zawór - do rozruchu - jeśli jest zamknięty to wtedy przez jakiś czas normalnie chodzi, jeśli w czasie pracy zatnie się w pozycji otwartej to masz "turbo dziurę" do ok 3000 obrotów. Około 3000, komputer ma zaprogramowane, że ma zamknąć zawór całkowicie, niezależnie od uchylenia pedału gazu i tp. Wtedy najczęściej się to udaje i auto jedzie.
Sam zawór pracuje w trybie płynnym - to znaczy nie 0-1, otwarty-zamknięty - tylko ma pewnien % otwarcia.
Inna sprawa, że w zależności od kolektora dolotowego możesz mieć pewne problemy:
- kolektor cały aluminiowy - osie w których pracują klapy wycierają się, gdyż niemieccy inżynierowie którym zlecono zaprojektowanie tego elementu (firma Pierburg), nie wpadli na pomysł, że może warto zrobić tam jakieś łożyskowanie.
- kolektor "plastikowy / plastikowo/metalowy) - tak zwany "usprawniony" - tutaj problemy z nieszczelnością są dużo rzadsze, poprawiono także konstrukcję klap w ten sposób, że mają tendencję do urywania się i wpadania do silnika - takie usprawnienie. :)
Na przestrzeni lat, środowisko AR wymyślało już różne patenty z regeneracjami, zmianami etc... Dotąd najpewniejsze to usunięcie i zaślepienie tych klap, lub wisienka na torcie - montaż kolektora z wersji 16 zaworowych, które fabrycznie klap nie miały - np AR 156. Zapewniam Cię, że przekroje kolektorów są dokładnie takie same. Miałem w rękach i zmierzyłem.
Napisałeś, że klap wirowych nie ma - zostały przez kogoś wcześniej usunięte?
-
Tak, klapy wirowe zostaly usuniete przez poprzedniego wlasciciela, ktory ponoc usunal je odrazu po zakupie auta bo wlasnie wyczytal, ze sa z nimi problemy egr tez ponoc regenerowal.
Moja alfa to polift 08r wiec kolektor mam juz plastikowy.